Nyttårsaften

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
I år blir det middag med svigers, så ut å se felles rakettoppskyting for barna kl 20. Senere blir det sikkert mer mat og ut å se på raketter kl 00.00. Svigers drikker ikke, så sånn sett er det veldig greit å feire hos dem i år ;)

Her skal vi i nyttårskalas med 9 voksne og 4 små. Middag for barna kl 15.00. Fakkeltog og raketter arrangert av vellet kl 17.00. Tapasdekket bord ca 20.00 og happy new year kl 00.00❤️

Vi har hund og er alltid hjemme nyttårsaften. Vi spiser middag alene, men får besøk av et venner med barn og foreldre etterpå.

I tolvtiden går alle ut, men unntak av meg og hunden. Raketter og kanonsalutt☺

Vi er alene, bare oss fire. Mannen min jobber og er hjemme til kl 20 ca. Da skal vi spise kalkunmiddag, så blir det litt stjerneskudd og raketter kl 00.00 :)

Vi arrangerer nyttårsfest for gode venner i år :-) Vi blir 20 personer, så det blir fullt hus. Vi skal lage treretters middag til hele gjengen, men vi kjører spleiselag og alle er med og bidrar med forberedelser/matlagingen :-)

Er bedt på tapas hos noen venner, alle tar med noe hver. Har vært så kvalm og uggen de siste dagene så fant ut at vi spiser hjemme før vi drar til de, så slipper jeg forhåpentligvis å være så kvalm og få heftig halsbrann.

De synes nok jeg er litt kjip i år, men som eneste edru gidder jeg ikke være der til langt på natt. Er noen av de som skal dit jeg synes er slitsomme på fylla når jeg selv har drukket, så hvordan det blir edru tør jeg ikke tenke på :p

Her blir det familiekalas med mine foreldre bror, med kone og barn, besteforeldre og min svigerbror. Mannen skal på jobb, men er ferdig 22 så han kommer da :)

Her er det annenhvert år hjemme og hos svigerinnen. Hjemme hos oss dette året. Vi e 8 stk samlet til bords:-) og fast takst er kalkun, som iår serveres med soppstuing, maispurre, grønnsaker, fløtepoteter og diverse:-)

Her får vi besøk av svigers + svigerinne med unger og mann, så blir fullt hus :)

Vi spiser middag hos svigers og tilbringer kvelden der. Regner med vi går ut på ettermiddagen med 3-åringen og skyter opp raketter da så hun får se. Så legges hun når hun er trøtt og får overnatte hos besteforeldrene. :)

Pinnekjøtt til middag! :D

Etter midnatt og raketter så drar jeg og mannen hjem, bor en knapp kilometer unna så er ikke lange biten hjem.

Blir hos mine foreldre :) brødrene mine og kjærestene deres også. Så blir det deilig kalkunmiddag, og kaker til dessert :) blir en rolig kveld med brettspill og kos, og ut og se på fyrverkeriet om det ikke blåser for mye :)

Vi hadde håpet på å komme inn til hytta men pga lite snø og dårlige iser så blir ikke det noe av. Ungene skal være hos faren sin. Så vi blir nok bare hjemme med bikkja og lager noe god mat. Mulig vi stikker innom min søster og mannen på kaffe (øl for heldige gubben) og en tur innom svigerbror som mest sannsynlig sitter alene med guttungen og holder han litt med selskap også. :)

Vi feirer med et vennepar og deres datter, i år hos oss. Starter med tur og grilling av pølser til lunsj, så hjem og lage skinkestek (hel stek på ca 5kg) med kålrot- og potetstappe (finsk julemiddag), og pynte oss.
Noen raketter og stjerneskudd før barna legger seg, og deretter stille vennekos til midnatt og utover! :) Spent på om 5 åringen våkner kl 00 i år (aldri gjort det før) - da skal han i så fall få se:)
I år er derimot veldig spesielt da venneparet nå ikke er et par lenger og hun kommer alene med datteren. Men skal gjøre det så koselig som mulig, og mest være hennes støtte oppi den tøffe tiden..

Vi har en rolig feiring. Det blir meg selv, mannen, guttungen på snart to år og svigermor. Vi skal være hjemme hos oss, lage og spise god middag sammen. Kl 18 skal vi se på oppskyting av fyrverkeri før vi drar hjem og tar det med ro resten av kvelden. Vi har hund som vi likevel er hjemme med, så vi foretrekker at nyttårsaften går rolig for seg. :)

Back
Topp