Nyttårsaften som høygravid?

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Har dere lagt noen planer for hva dere skal nyttårsaften som høygravide? :)

Her borte har alle vennene våre leid en hytte 2,5 times kjørsel herfra de skal reise til for å feire fra den 30des - 01jan. Jeg jobber 31.des frem til kl 15 - og vet ikke helt om vill hyttetur 6 uker før termin, der vi må dele soveværelse/ligge på madrass på gulvet - og alle de andre er altfor godt sjenket mens jeg selv er edru, er det jeg er mest gira på.

På den annen side skal jo alle dit.. Vi ønsker jo ikke å sitte mutt aleine bare han og meg på nyttår heller :P
Men så tenkte jeg plutsleig, at herregud - neste år når ungen knapt er 1 år. Så blir det vel faktisk bare meg, han og babyen.. :P Gleder meg jo veldig - og vet at avkall på litt sånne ting hører med, og tror egentlig ikke jeg kommer til å bry meg så mye når lille nurket først er kommet til verden. Men akkurat nå virker det vleidg stusselig å skulle sitte bare oss liksom :P

Noen andre med liknende?

Følte litt på det samme når jeg fikk vesla. Da hadde jeg termin 2 uker etter nyttår, og var fysisk umulig å være med på "gøy". Allierte meg med familie, så jeg slapp å feire alene iallefall. Gikk veldig fint, var overraskende koselig å ha en rolig feiring og. ;) jeg var jo bare 20 da.
Har dere noen vennepar med småbarn som dere kunne ha vært med, kanskje? Evt noe familie?
I år blir det nok noe familiegreier og.

Jeg har ikke feiret nyttårsaften med voksent innhold siden vesla var 1 år, dvs det året jeg fylte 20! Så 8 år siden sist...kjenner ikke til annet jeg lengre :P
Vi har feiret sammen med gode venner, som også har hatt barn eller bare alene med kidsa rett og slett.
I år blir det rolig feiring hjemme med barna, igjen :P Kanskje vi tar en tur bort til svigers borti gata her iløpet av kvelden, men vi har jo en valp i hus på den tida også...så blir ikke mye levenet :P

Regner med det blir hjemme hos noen venner, jobber selv til 15, men det er bare 1 times kjøretur så regner med det skal gå fint! Blir vel eneste edru, men pleier ikke å gå så hardt for seg, om jeg blir for sliten så får jeg dra å legge meg hos svigermor :)

Her blir det evnt å dra til vennepar og ta det rolig med mat og brus :p evnt blir vi hjemme me ungene ;) ingen fest på meg nei :p orker nok ikke d heller

Etter vi fikk snuppa vår har vi ikke hatt noen festligheter på nyttårsaften. Men vi har vært på middag og feiring også dratt hjem til leggetid. Da er det jo bare jeg og sambo på kvelden. :) Sånn blir det nok noen år fremover. :p

Forrige gang jeg var gravid feiret vi nyttårsaften alene bare oss to, og da var jeg mindre gravid enn jeg kommer til å være denne nyttårsaften (hadde termin i april da). Hadde en romantisk middag bare oss to og koste oss veldig :)

Er nok lettere å kose seg på feiring med venner med en ettåring enn som høygravid tenker jeg. Særlig om vennene også har barn og festen er lagt opp deretter :)

Vi har jo fått et litt annet forhold til nyttårsaften etter vi fikk barn. Før var det jo omtrent årets fest med fyll og sprell. Nå er det mer en familiehappening hvor det gøyeste er å se overtrøtte og oversukrede barn løpe rundt med stjerneskudd i vill glede :)

Hvis jeg fortsetter å være like trøtt som jeg har vært hittil i svangerskapet spørs det vel om jeg i det hele tatt klarer å holde meg våken til midnatt ;)

Vi ender enten hos familie 20 min unna. Eller på hyttetur 3,5 timer unna. Hvis vi får leid hytta ;)

Syns det er verre å tenke på å reise til svigers for å feire jula, for der er det to timer med hurtigbåt til sykehus hvis været holder. Og sånn der interkommunal legevakt som man kommer seg til hvis det ikke blåser så mye at man må bli der man er...

Vi tar med begge barna til et vennepar like i nærheten, som har tre barn :) Blir en fin, sosial og rolig kveld for både store og små. Helt perfekt :)

Vi feirer nyttår med andre vennepar med barn :)
For to år siden var jeg jo høygravid med termin 5.januar, så da var vi hos oss. Med maserier i to uker før fødsel, og fortsatt på nyttårsaften, jubla vi da klokka ble midnatt, og jeg fortsatt ikke var på føden :P

I år er jeg den "mest gravide" igjen, så regner med vi er her igjen. De vi feirer sammen med (fetteren til mannen, med kone og barn) er også gravide, men ikke termin før midten av mars :P

Så med en (nesten)toåring i hus på nyttår, og en lillebror rett rundt hjørnet, blir det rolig og greit her og :) Synes egentlig det er best jeg ;)

Vi feirer med vennegjengen. Er heldig med en vennegjeng med 5 par, der alle er på samme stadie i livet, med eller venter barn. 2-åringene får legge seg der, og så vekker vi og jeg kjører oss hjem når festen er slutt. Vi bor rett ved. Gleder meg!

Her kommer vi antagelog til å slappe av hjemme alene, evt invitere lillebroren min opp. Vi spiser en god liddag og slapper av - har ikke de store rradisjonene med nyttårsaften.

Jeg skal på fest jeg faktisk :o Så håper formen er bra. Men dette er fordi jeg skal være forlover på nyttårsaften, så må nesten henge med, men det positive er at der de skal ha feiringa etterpå det er det to senger inni lokalet, så da kan jeg legge meg litt :p blir ikke store festen da, for er egentlig ingen utenom jeg og sambo som vet det, og de andre skal få vite det på festen etterpå :)

Her har vi hatt unger så lenge at vi i flere år nå har feriet fast med venner med barn. Noen ganger har venner (par eller single) og vært med, men oftest blir vi 2-3 vennepar med unger, og ingen drikking.
I år skal vi være hos oss, og to voksne og tre barn kommer.

Vi har de siste årene feiret med søsteren min og familien hennes (mannen og barna) Selv før vi selv fikk barn. Syns det er veldig koselig. De som ikke er gravide drikker jo litt vin og øl, men ingen blir sjenka siden vi har barn med oss. eller mannfolka blir av og til litt sjenka. Men det er som regel etter sengetid. De mannfolka..

Heldige alle dere som har venner med barn! :)
Vi har ingen vi kjenner som har barn (som bor her) - så vi er de første. Mao ingen venner å feire med.
Foreldrene til min mann bor her vi bor, men de feirer alltid med et vennepar av dem i samvær med min manns bror/deres sønn som er psyk.utvklingshemmet. Så jeg vet ikke helt hvor mye det frister å egle seg på dem heller :o

Heldige alle dere som har venner med barn! :)
Vi har ingen vi kjenner som har barn (som bor her) - så vi er de første. Mao ingen venner å feire med.
Foreldrene til min mann bor her vi bor, men de feirer alltid med et vennepar av dem i samvær med min manns bror/deres sønn som er psyk.utvklingshemmet. Så jeg vet ikke helt hvor mye det frister å egle seg på dem heller :o
Hva med å reise bort dere to? Veldig romantisk å feire nyttår i en europeisk storby for eksempel. Eller på en hytte :)

Jeg hadde termin nyttårsaften med nr 1..men siden det ikke var tegn til fødsel, lot jeg bf dra ut mens jeg var med svigers troooor jeg..

Men nå har jeg aldri hatt noe spesielt forhold til nyttårsaften foruten om å få spise god mat.. :p

Selv skal vi være 4 timer med båt unna sykehuset denne nyttårsaften :)

Back
Topp