Nyttårsaften regler

Det har vel vært slik ganske lenge, men med tanke på hvor mange som allerede skyter opp raketter virker det ikke som det blir veldig godt praktisert.
Har skyter vi ikke opp før kl 12 på nyttårsaften, så skal vel være godt innafor:)

Det hat vel vært slik ganske lenge, men med tanke på hvor mange som allerede skyter opp raketter virker det ikke som det blit veldig godt praktisert.
Har skyter vi ikke opp før kl 12 på nyttårsaften, så skal vel være godt innafor:)

Har ikke fått med meg dette :P men har aldri fyrt opp raketter før 12 jeg heller :P

Jepp. Den regelen har vært lenge her nordland.
Men politiet gjør ikke noe, så her skytes det opp raketter hele døgnet. :(

Var inne og leste litt, og det virker som man må anmelde for at noe skal bli gjort

Samme her. Er så mange som skyter opp tidlig at politi har ikke kapasitet til å stoppe alle uansett..

Ja det ser ut som man selv må melde i fra hvis noen fyrer opp raketter utenom :) er jo vanskelig for politiet å finne ut hvem som fyrer opp rakettene hvis ingen har sett hvem det var :)

Det er sant. De har vel ikke kapasitet nok til å ha noen ved vært boligfelt osv. De har nok mer enn nok med andre ting å gjøre :)

Da må man nesten begynne å filme naboer som skyter opp og anmelde etterpå. Hvis alle gjør det så kanskje boten blir en liten vekker. Her må nok "mannen i gata" assistere politiet hvis loven skal kunne håndheves. Eventuelt sprer info om at det ikke er lov så det faktisk ikke blir gjort av kun uvitenhet.

Burde vært enda strengere / kortere tid det var lov spør du meg...

Bodde i byggefelt før hvor det ble skutt opp hele kvelden. Lite stas med dyr i hus :( kunne knapt gå ut og lufte hunden hele dagen pga folk skøyt opp hele tiden

Skikkelig irriterende og våkne av folk som skyter opp midt på natten når det ikke er nyttår e da !!!!

Back
Topp