Nyttårsaften - hvordan gikk det?

First-bump

Andre møte med forumet
Noen andre som feiret nyttårsaften med folk som ikke vet om graviditeten? Hvordan gikk det å unngå alkoholen?

Jeg tok bittesmå slurker, helte en del i vasken, og byttet glass med mannen flere ganger. Drakk maks et halvt glass vin til sammen. Likevel føler jeg meg fyllesyk i dag. :sorry: Litt forvirra.

Edit: Kom også på at jeg glemte folat i går, og føler meg som verdens verste. :(

Last edited:
Vi var hjemme :) Jeg var i seng før rakettene :hilarious: Bråvåknet av bråket rett før midnatt. Alkohol har jeg ikke smakt på 2 år :wideyed: Har ikke orket amming og alkohol.

Noen andre som feiret nyttårsaften med folk som ikke vet om graviditeten? Hvordan gikk det å unngå alkoholen?

Jeg tok bittesmå slurker, helte en del i vasken, og byttet glass med mannen flere ganger. Drakk maks et halvt glass vin til sammen. Likevel føler jeg meg fyllesyk i dag. :sorry: Litt forvirra.

Edit: Kom også på at jeg glemte folat i går, og føler meg som verdens verste. :(

I Danmark er det ikke uvanlig at drikker de et glass vin i ny og ne i svangerskapet, så du skal ikke tenke på det! Folatlagrene i kroppen din er nok proppfulle allerede, så én dag uten tilskuddet går nok helt fint ♥

Det er ingen studier gjort på hvordan lavt til moderat alkoholinntak påvirker et foster, fordi det ville vært uetisk å gjennomføre. Det legene som regel har å gå etter er barn født av alkoholikere, som dermed drikker nærmest daglig. Så etter hva jeg har lest er det mange leger i andre land som ikke tror det gjør noe om gravide drikker et glass vin eller en øl på lørdag, men det norske helsevesen anbefaler totalt avhold sånn i tilfelle. Så du skal ikke føle deg dårlig ang det du fikk i det i går, det gikk nok helt fint :)
Folat glemmer jeg minst hver tredje dag :smiley-ashamed004

For min del gikk nyttårsaften bra, var bare en person der som ikke visste at jeg er gravid og han reagerte ikke på at jeg ikke drakk, for 3 andre var også edru i går.
Og datteren min sov igjennom alt fyrverkeriet, halleluja! :D

Slipper heldigvis og tenke på det:) 0 alkohol i familien

Feiret med svigers og 4 av brødrene til samboeren, 3 av brødrene vet det ikke, men de er så vant til at jeg ikke drikker selv om alle andre gjør det at ingen tenkte noe over det :happy:

jeg sa det til de som var der:happy: er 10+1 i dag, så syne egentlig det var helt greit å si det til dem

Jeg kjørte bil og sa jeg skulle på jobb tidlig i dag. «Det sa jeg også i starten» sa hun ene som satt der høygravid.:rolleyes: Men jeg tror jeg kom meg unna:hilarious:

Ikke for å være frekk. Men jeg ville aldri ha tatt små super av vinglasset fordi man ikke vil si at man ikke er gravid der og da. Det syns jeg er naudent - da kan man heller bare si at man velger å ikke ta noe alkohol den dagen. Eller si at man er gravert.

Vi hadde besøk av et vennepar med barna sine der hun allerede visste det. Jeg sa hun kunne fortelle mannen sin at jeg var gravid, så slapp jeg å late som. Hadde aldri drukket små slurker med alkohol, men det går nok veldig fint :)

Hadde besøk av 4 vennepar i går! Gikk overraskende bra å stå på kjøkkenet og klarte å holde meg våken! :happy: De fleste som var der visste det, og resten fikk vite det i går.. klarer ikke holde det hemmelig ovenfor venninner.. idag er jeg dårligst av alle! :shifty:

Feirer med barn, og da er det null alkohol. Nå vet alle om svangerskapet her, men det hadde ikke vært vanskelig å skjule med mindre vi skulle feiret med venner og uten barn. Jeg har aldri pleid å drikke vin eller noe til maten :) Glemte folat i går jeg og :angelic:

Her fikk de vi feiret sammen med vite det :) Det er uansett folk vi stoler på og som vi ville sagt det til om det går galt.

Ikke for å være frekk. Men jeg ville aldri ha tatt små super av vinglasset fordi man ikke vil si at man ikke er gravid der og da. Det syns jeg er naudent - da kan man heller bare si at man velger å ikke ta noe alkohol den dagen. Eller si at man er gravert.
I min omgangskrets er dette fullstendig sidestilt med å skrive GRAVID i panna. Det er snakk om 6-retters med vinpakke - i selskap av blant annet folk jeg jobber med, som ikke bør vite om graviditeten. Bor dessuten ikke i et land der man kan skylde på at man kjører.

Fint med litt forståelse for at alle har forskjellige omstendigheter. :signs004

Last edited:
Nå sier jeg det uansett, ettersom jeg er elendig til å late som om jeg har andre unnskyldninger for å ikke drikke. Hadde en kjempehyggelig kveld med venner, god mat og alkoholfritt :)

I min omgangskrets er dette fullstendig sidestilt med å skrive GRAVID i panna. Det er snakk om 6-retters med vinpakke - i selskap av blant annet folk jeg jobber med, som ikke bør vite om graviditeten. Bor dessuten ikke i et land der man kan skylde på at man kjører.

Fint med litt forståelse for at alle har forskjellige omstendigheter. :signs004

Haha! Ok - Lykke til!

Back
Topp