Nyttårsafte dilemma

Liquid84

Elsker forumet
Hva gjør dere på nyttårsaften med tanke på ingen drikking og hemmeligholding?

Vi skal være hos svigers på nyttårsaften sammen med noen onkler og tanter og jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre det.....

- Vist jeg faker at jeg drikker så bare vet jeg stemoren kommer til å mikse en drink til meg og hvorfor drikke mine falske drinker og ikke hennes?

- Vist jeg ikke drikker, hvorfor ikke?????

Forslag til unnskyldninger:

Du ønsker å kjøre hjem.
Er i litt dårlig form.
Eller at du rett og slett har lyst på brus til maten. ;-)

sorciere_ skrev:
Du kjører? Antibiotika? Fyllasjuk fra dagen før? :p

Cailen skrev:
Forslag til unnskyldninger:

Du ønsker å kjøre hjem.
Er i litt dårlig form.
Eller at du rett og slett har lyst på brus til maten. ;-)

Vel vi kommer inn der fredagen og skal sove hos dei til søndagen..... Hehehe. :P

Antibiotika/penicillin- kur?

Badeand1984 skrev:

Antibiotika/penicillin- kur?

Er det fortsatt noen som blir lurt av den der da? :P

Stemoren er ikke den lettlurte sorten. Hehe. ;)
Og sikkert ikke tanten heller.

Nei, vet ikke om jeg bare rett og slett skal si at "nei, jeg har ikke lyst på drikke i kveld" og la det ligge med det. Skulle dei spørre om noe (graviditet) så sier jeg bare nei og så får dei leve i usikkerheten en stund.

Kommer liksom ikke på noe super genialt. :P

Jeg hadde nok bare gått for at jeg ikke føler for å drikke i kveld, og så hadde de bare fått lure...
Herlig at jeg ikke kommer i det dilemmaet siden jeg ikke drikker til vanlig heller...

Trolli2012 skrev:
Jeg hadde nok bare gått for at jeg ikke føler for å drikke i kveld, og så hadde de bare fått lure...
Herlig at jeg ikke kommer i det dilemmaet siden jeg ikke drikker til vanlig heller...

Er det jeg tenker også. Jeg plar ikke drikke når vi er der inne, men en nyttårsafte er det jo litt mer vanlig å ta seg en liten støyt.
Men tror jeg bare får stå på mitt og så får dei bare lure. Hehe. ;)

Jeg synes jeg ser denne "problemstillinga" altfor ofte!
Si nei! Hvis dem spør hvorfor, fordi jeg ikke føler for å være fyllesvin hver jævla helg vel!

Jeg fyller bare alkoholfri vin over i ei vanlig vinflaske, funker som bare det ;)

Jeg fyller bare alkoholfri vin over i ei vanlig vinflaske, funker som bare det ;)

Det jeg har funnet ut iløpet av jula er at det er faktisk ikke noe hokus pokus å snike seg unna! Var på middag hos foreldrene mine før jul, med rakfisk, øl og alt mulig, i tillegg røyka jeg ikke. Den eneste som skjønte noe var mamma. Svigers merka ingenting, de spurte ikke engang! :) Og ved senere anledninger på julebord osv var det heller ingen probem. Det var faktisk ingen som spurte, og på bursdagen min så drakk jeg heller ingenting, hele familien var jo her. Ingen som spurte hvorfor jeg ikke drakk. Og hadde de spurt så hadde jeg bare sagt at jeg ikke orket å drikke, fordi jeg hadde fått nok før i jula ;-)

MEN, siden d bare er familie, så vile jeg ikke sett på det som noen mega krise om de finner det ut. Det er jo bare å si at det fortsatt er hemmelig, og at ingen skal vite noe før du er så og så mange uker på vei :-) Det ordner seg nok!

Jeg har tenkt å lure alle i kveldens 40 års kalas. Kjøpt en 6 pack med munkholm og en med Ringnes. Etter ca 10  minutter i vann så løsner etikettene og det er bare å bytte rundt. OBS: pass på at ikke korken avslører deg,( munkolms juleøl har gullkork uten logo ;)

De fleste rundt meg er vant til at jeg av og til lar være å drikke, så om jeg sier jeg ikke har lyst på så stilles det neppe spørsmål. Nyttårsaften løser seg greit, siden sønnen min på 2 er med, en av oss er alltid edru når han er i huset, så da er det jo greit.
I utdrikningslaget mitt for 3 år siden var jeg gravid med storebror, da drakk jeg alkoholfri vin som jeg hadde helt over i vinflaske med skrukork.

Lykke til

Trolli2012 skrev:

Jepp emoticon

Det finnes jo veldig god alkoholfri sprudlevin ;) som faktisk er god... Ta med en sånn, ingen ser på flaska hvor mye alkohol det er i den...

Bare og si at du ikke har lyst på... Jeg sa det i jula når vi feiret hos mamman og stefaren min, bare mamma som skjønte hvorfor... Vi skal bort på nyttårsaften, men jeg er så heldig at jeg skal jobbe 1 januar så jeg kan ikke drikke fordi jeg må kjøre :P

Back
Topp