Nyter

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg må innrømme at jeg jeg nyter den siste tiden jeg bare har ett barn! Han er blitt så stor og flink; han kan gå, snakke en god del, spise selv, ta enkelte plagg av og på, har gode sovevaner, slutter snart med bleie og underholde seg selv. Likevel er han fortsatt så uendelig søt og sjarmerende, og det er så fantastisk å se hvor forundret han fortsatt er over verden rundt han og hvor lite som skal til for å glede han :) (men bevares, her trasses og hylesdet over en lav sko flere gang i timen ;) :P )

Da jeg hadde spedbarn sist gledet jeg meg allerede til neste gang, det skulle jo bli SÅ fint både å være gravid og å få pitteliten nyfødt babygjen ;)

Nå vet jeg ikke..... sånne små er jo så fryktelig upraktiske! :P

Jaja, jeg satser på at jeg glir rett inn i barselsbobla så fort den enorme hormontsunamien skylles over meg rett etter fødsel :D

Skjønner hva du mener ;) Her har mini akkurat sluttet med bleie, prater som en foss, susser og koser på magen til mamma :p Tror han blir en fin storebror :) MEN ja her og trasses det for FULLT :p Kjenner jeg blir litt tulen :p Så skal bli spennende å se hvordan overgangen til å bli to barnsmor blir.

skjønner hva du mener samtidig som jeg egentlig bare gleder meg til å bli ferdig med dette svangerskapet for nå er bekkenet så innmari vondt og akkurat nå 8.55 på morgenen og jeg skulle akkurat lage et innlegg om at jeg allerede er så uendelig sliten at jeg hadde bare lyst å sette meg ned å hylgrine da gullet klemte ut sånn fruktmos på det nye teppe vårt isteden for i munnen.
han trasser og krangler på ALT om dagen og jeg er fullstendig tom for krefter, er så glad sambo har ferie etter neste helg.
men alikevel er jo gutten bare verdens herligste, nydeligste storsjarmør og vi koser oss jo masse også.

jeg har også konstant dårlig samvittighet for at jeg har så lite tålmodighet og orker så lite som jeg gjør så litt delt følelse her ja ;-)

Bah.. jeg tenker mye på det :p nå står ungene opp om morningen og setter på film/barnetv i helgene og vi får sove litt frampå.. de spiser selv, minste slutta med bleie i fjor høst, de leker fint alene +++ så er det å begynne helt på starten igjen :p nyter det mens vi har det sånn hihi er og veldig spent på hvordan minste som akkurat er 3 reagerer på nykommeren.. hun er noe mer sjalu enn eldste :)

Lurer på om jeg kommer til å få meg en svææær overraskelse når nr to kommer nå, for jeg tror ikke det skal bli så stor forskjell..
Jada jeg får en ny baby, jeg er klar over hvor avhengige de er av meg fra starten av og at de kan få kolikk o.l men jeg tror ikke storesøsteren hennes vil gjøre "jobben" vanskeligere med spedbarn i hus. Og jeg tror egentlig ikke Thale kommer til å endre seg så voldsomt mye, hvertfall ikke i negativ retning. Hun vil nok vokse enormt med oppgaven, i tillegg til det hun vil vokse med å nå bli skolejente :)
Jeg tror altså at det kommer til å gå seg til veldig fint, pga at hun er så stor som hun er :)
Jeg tror overgangen fra to til tre barn vil bli større her - vi ønsker oss jo enda en til ca 1,5-2 år etter frøkna i magen kommer :)

Synes det er kjempefint at du klarer å nyte siste månedene du har alene med storebror :)
Jeg er for sliten til å nyte noe som helst om dagen, og har konstant dårlig samvittighet ovenfor jenten min. Hun er virkelig verdens herligste lille sjarmtroll når hun er i godt humør. Dessverre så er hun er ordentlig mammadalt, og det viser hun ikke med å være koselig og kjælen. Nei, det viser hun med å være konstant sutrete, klengete og vanskelig :p
Tålmodigheten min er lik null om dagen og det hjelper ikke akkurat på situasjonen :p Håper at ferien kan snu litt på situasjonen, at det blir litt lettere når vi er to som er hjemme og kan finne på morsomme ting :)

Blir i alle fall spennende å se hvordan hun reagerer når lillebroren kommer. Tror hun kan ha vanskeligheter med å måtte dele "rampelyset", men det går seg nok til ;)

Jeg må innrømme at jeg jeg nyter den siste tiden jeg bare har ett barn! Han er blitt så stor og flink; han kan gå, snakke en god del, spise selv, ta enkelte plagg av og på, har gode sovevaner, slutter snart med bleie og underholde seg selv. Likevel er han fortsatt så uendelig søt og sjarmerende, og det er så fantastisk å se hvor forundret han fortsatt er over verden rundt han og hvor lite som skal til for å glede han :) (men bevares, her trasses og hylesdet over en lav sko flere gang i timen ;) :p )

Da jeg hadde spedbarn sist gledet jeg meg allerede til neste gang, det skulle jo bli SÅ fint både å være gravid og å få pitteliten nyfødt babygjen ;)

Nå vet jeg ikke..... sånne små er jo så fryktelig upraktiske! :p

Jaja, jeg satser på at jeg glir rett inn i barselsbobla så fort den enorme hormontsunamien skylles over meg rett etter fødsel :D

Denne må jeg bare skrive under på helt hundre prosent! Jeg storkoser meg med den lille tiden det bare er mamma og lilegutt... han er så utrolig god og flink! :)

Jeg skjønner veldig godt tankegangen din, sånn tenkte jeg når jeg ventet nr 2, og sånn tenker jeg nå ;) Men jeg syntes overgangen fra 0-1 barn var større enn overgangen mellom 1-2 barn :) Men er veldig spent på hvordan det blir å få 3 barn, da mangler jeg plutselig en hånd :P Men jeg tror nok også det blir ganske annerledes denne gangen, siden sist var storebror akkurat fylt to år, brukte fortsatt bleie og var jo liten. Nå er nr 1 5,5 år når bittelillebror kommer, veldig flink til det meste, klarer seg mye selv og nr 2 blir 3,5 år, klarer mye selv, ferdig med bleie for lengst osv. :) Så det er jo en hjelp også, selv om det nok blir en overgang å få en knøttliten baby i hus igjen.. :) Men jeg gleder meg veldig!! Samtidig som jeg nyter dagene nå når jeg bare har store gutter ;)

Back
Topp