Nyter dere alkohol på 17.mai?

En tråd i 'Høytider' startet av Forumansvarlig Tamara, 15 Mai 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Nyter dere alkohol på 17.mai? Champagne til frokosten? En øl på uteserveringen? Eller kanskje ett glass vin til middagen?
    Hvilke holdning har dere til alkohol på 17.mai?

2. Septokt19 Forumet er livet Juli13-jentene Oktoberlykke 2019

Nei, er preggis -null alko! Men ellers, ikke i løpet av dagen så lenge jeg har småbarn. Tar kanskje et glass på kvelden når barna er lagt i ugravid tilstand :)

• Enig Enig x 1
  3. lykke_liten Forumet er livet Julibaluba 2017

Nei, drikker aldri alkohol. Foretrekker brus :p

• Liker Liker x 1
  4. Augustinaen Forumet er livet Junilykke2018

Ingen alkohol på oss :)

5. XuperB Forumet er livet Himmelbarn Julegavene 2019 Junilykke2018 Januarlykke 2020

Nei, pleier ikke det. :)

6. Nilema Forumet er livet August 2018 Julimammaer 2016

Nei :)

7. nøttelitenitreet Fjompenisse Tilgangsansvarlig VIP August 2018

Nei, det gjør vi ikke.

8. Guttemamma22 Elsker forumet Februarhjertene2017 Januar 2017

Verken jeg eller sambo pleier drikke noe særlig alkohol - 17mai eller ikke. Har ikke rørt alkohol på 17 mai på mange år, men har heller ingen problemer med det.

Er jeg i selskap med andre tar jeg gjerne en øl om jeg blir tilbydd, men drikker ikke bare for å drikke :) Når man har (små) barn er fokuset på dem, ikke alkohol og fest gjennom dagen.

9. Veslejenta88 Forumet er livet Sensommerbarna 2019 Januarlykke 2016

Pleier å bli servert noe til frokosten med bobler hos svigers. Men er gravid i år og jeg virkelig hater å drikke alkohol mens jeg spiser. Hender vel noen tar seg noe om kvelden trur jeg.

10. mini#2 Forumet er livet ♡Junigull 2016♡ Julimammaer 2016

Aldri vært vant med at alkohol er noe som er nødvendig på 17mai, så ikke noe som står på bordet her. De få gangene jeg drikker så vil jeg heller kunne nyte det enn å skulle holde styr på unger.

• Enig Enig x 1
  11. Maddieh Forumet er livet Junibarna 2019

Kun når jeg ikke er med nevøene og ikke er gravid. Liker ikke å drikke inærheten av barn.

• Enig Enig x 1
  12. Cosacita Forumet er livet

Er ikke kultur for alkohol på 17. mai her.

13. Mama Bear Forumet er livet Maiblomstene 2016 Julibarna2014

Nei, vi drikker ikke alkohol. Men, er uansett ikke for alkohol med barn tilstede.

14. FruFrøken1991 Forumet er livet Februar 2014 - Skjult forum Januarhula 2014 Februarlykke 2016

Nei, drikker ikke 17.mai :)

15. mammatil2prinsesser&2prinser Forumet er livet Novemberlykke 2018 VIP September 2012

Nei, drikker alhokol kanskje 1 gang i året. Så det nytes brus på 17.mai eller Farris på 17.mai.

16. Ceccii86 Forumet er livet Desemberlykke2017 Snøfnuggene 2018

Før ble det ganske mye på 17 mai, da vi pleide å gå ut på frokost, lunsj og middag hvor man drakk bobler, øl eller vin til maten. Nå blir det enten at jeg eller samboeren tar oss et glass til lunsjen (kommer an på hvem som kjører), og tar kanskje noen bobler hjemme på kvelden.

• Liker Liker x 1
  17. Siadle Forumet er livet Tilgangsansvarlig Junilykke2018

Nei, alkohol og unger hører ikke sammen.

18. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Nei. Jeg drikker ikke uansett så heller ikke den dagen. Men nyter brus i stedet ;)

Ikke tradisjon for slikt i familien uansett så mannen som tar seg en øl i ny og ne pleier ikke det 17.mai. Evt kanskje på kvelden når alt er over og ungene i seng. Kanskje. Slett ikke hvert år. Han drikker vel fortsatt på juleølet fra i fjor, stadig et mål om å drikke det opp før han kjøper nytt til neste år. Stort sett klarer han det på en fest med fotballen utpå høsten. Altså resten av 6 halvlitere kjøpt til jul året før.

19. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Ikke på dagen, men det hender at jeg har et glass på kvelden etter ungene er i seng :happy:

• Liker Liker x 1
  20. Syn=) 22/10-13<3 Oktobermirakler 2013 Novemberlykke 2015 VIP

Neu ingenting.

Del denne siden