Nyter dere alkohol på 17.mai?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Nyter dere alkohol på 17.mai? Champagne til frokosten? En øl på uteserveringen? Eller kanskje ett glass vin til middagen?
Hvilke holdning har dere til alkohol på 17.mai?
 
Nei, er preggis -null alko! Men ellers, ikke i løpet av dagen så lenge jeg har småbarn. Tar kanskje et glass på kvelden når barna er lagt i ugravid tilstand :)
 
Ingen alkohol på oss :)
 
Nei, pleier ikke det. :)
 
Nei, det gjør vi ikke.
 
Verken jeg eller sambo pleier drikke noe særlig alkohol - 17mai eller ikke. Har ikke rørt alkohol på 17 mai på mange år, men har heller ingen problemer med det.

Er jeg i selskap med andre tar jeg gjerne en øl om jeg blir tilbydd, men drikker ikke bare for å drikke :) Når man har (små) barn er fokuset på dem, ikke alkohol og fest gjennom dagen.
 
Pleier å bli servert noe til frokosten med bobler hos svigers. Men er gravid i år og jeg virkelig hater å drikke alkohol mens jeg spiser. Hender vel noen tar seg noe om kvelden trur jeg.
 
Aldri vært vant med at alkohol er noe som er nødvendig på 17mai, så ikke noe som står på bordet her. De få gangene jeg drikker så vil jeg heller kunne nyte det enn å skulle holde styr på unger.
 
Nei, vi drikker ikke alkohol. Men, er uansett ikke for alkohol med barn tilstede.
 
Nei, drikker alhokol kanskje 1 gang i året. Så det nytes brus på 17.mai eller Farris på 17.mai.
 
Før ble det ganske mye på 17 mai, da vi pleide å gå ut på frokost, lunsj og middag hvor man drakk bobler, øl eller vin til maten. Nå blir det enten at jeg eller samboeren tar oss et glass til lunsjen (kommer an på hvem som kjører), og tar kanskje noen bobler hjemme på kvelden.
 
Nei, alkohol og unger hører ikke sammen.
 
Nei. Jeg drikker ikke uansett så heller ikke den dagen. Men nyter brus i stedet ;)

Ikke tradisjon for slikt i familien uansett så mannen som tar seg en øl i ny og ne pleier ikke det 17.mai. Evt kanskje på kvelden når alt er over og ungene i seng. Kanskje. Slett ikke hvert år. Han drikker vel fortsatt på juleølet fra i fjor, stadig et mål om å drikke det opp før han kjøper nytt til neste år. Stort sett klarer han det på en fest med fotballen utpå høsten. Altså resten av 6 halvlitere kjøpt til jul året før.
 
Ikke på dagen, men det hender at jeg har et glass på kvelden etter ungene er i seng :happy:
 
Back
Topp