Nysgjerrige kollegaer

Sulemu

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Jeg har vært sykemeldt i en uke nå, og skal på jobb en tur i morgen da vi har et viktig personalmøte. Gruer meg skikkelig fordi jeg VET at flere kommer til å forvente at jeg sier hva jeg har vært sykemeldt for. Veldig pågående og irriterende når man virkelig vil holde svangerskapet hemmelig enda en stund.
Hva kan jeg bruke som unnskyldning? Noen gode forslag? Får muligens forlenget sykemelding også fra i morgen, så kan ikke si at jeg har hatt influensa eller noe, siden jeg jo skal innom å delta på møtet og de kommer til å se t jeg er oppegående.
Kan selvfølgelig si rett ut at jeg ikke vil snakke om det, men jeg syns en hvit løgn er enklere å servere -de er gode kollegaer og venner, så det vil høres rart ut om jeg avviser å snakke om det.

Betennelse i nakken eller noe i den duren? D kan de jo ikke sjekke heller :-) vet ikke hvordan jobb du har men betent nakke er vanskelig å tilrettelegge [emoji28]

• Liker
Reactions: COR
Ryggsmerter kan også være vanskelig å tilrettelegge for, evt senebetennelse i skulder/arm. Infeksjon som krever antibiotika behandling og at du er sm fordi du blir slått ut av medisinene [emoji4]

Ryggsmerter må være en grei unnskyldning tenker jeg :-) Det skal jeg bruke om jeg blir sykmeldt før 12 uker. Nå har jeg slitt endel med rygg også, så det blir en enkel sak. Er alt planlagt med sjefen min at om jeg plutselig ringer inn fordi jeg er dårlig, er det ryggvondt som skal sies høyt. Men det kan alltid brukes :-)

Muskelsmerter. Eller at du bare har vært litt utbrent. Migrene, søvnproblemer :)

Jeg planla å skylde på rygg eller nakke, for det har jeg litt plager med innimellom. Nå ble det tidlig ultralyd for meg denne gangen, så etter at jeg så et bankende hjerte har jeg ikke vært så nøye med å skjule det.

Ryggsmerter må være en grei unnskyldning tenker jeg :) Det skal jeg bruke om jeg blir sykmeldt før 12 uker. Nå har jeg slitt endel med rygg også, så det blir en enkel sak. Er alt planlagt med sjefen min at om jeg plutselig ringer inn fordi jeg er dårlig, er det ryggvondt som skal sies høyt. Men det kan alltid brukes :)

Så du har allerede sagt det til sjefen? hvor langt på vei er du?
Er så usikker på når man skal fortelle til venner, jobb, bekjente osv.... Vil jo bare rope det ut til alle :D

Er så usikker på når man skal fortelle til venner, jobb, bekjente osv.... Vil jo bare rope det ut til alle :D
Måtte fortelle det i tilfelle jeg blir like dårlig som sist og plutselig blir 100% borte. Da er det en del arbeid som må fordeles på andre.

I dag måtte jeg derimot ringe å fortelle at jeg ikke er gravid lenger. Mistet i dag 7+2. [emoji26] Melder meg derfor ut herfra..

Måtte fortelle det i tilfelle jeg blir like dårlig som sist og plutselig blir 100% borte. Da er det en del arbeid som må fordeles på andre.

I dag måtte jeg derimot ringe å fortelle at jeg ikke er gravid lenger. Mistet i dag 7+2. [emoji26] Melder meg derfor ut herfra..

Det var veldig leit å lese! sender deg gode tanker <3

Jeg har og delt det med sjefen, er 5+4 i dag. Men det handler om at jeg ikke kan ta alle situasjoner på jobb fremover siden jeg er gravid så da må ledelsen vite det tidlig :) har og fortalt det til nærmeste familie og det har vært veldig godt! Slippe å skjule det :) men du må si det når du selv føler deg klar. Det er ingen fasit på hva som er rett;)

Jeg har fortalt sjefen min, men var på jobbtur forrige uke og da fikk jeg 1000 spm fra kollegaer om jeg var gravid pga drikkevalg! Skal jeg faktisk huske på til senere med andre, at jeg ikke skal spørre folk om sånn. Kjente jeg ble forbannet (hjelper ikke med humørsvingninger heller selvfølgelig :p)! Utrolig plagsomt og hvis jeg ville fortalt det så hadde jeg gjort det! Ikke at jeg drikker så mye ellers heller!
Skyld på infeksjon eller nakken eller no :) det spør de ikke mer om siden det er så vanlig :)

Ryggsmerter har jeg brukt som forklaring i de 5 ukene jeg var sykemeldt 100% + delvis fra jan-april pga. Ivf-forsøk. Hadde ryggsmerter i 14 av de dagene, men greit å ha en forklaring uten å avsløre noe. Sjefen og nærmeste leder visste de egentlige årsakene til sykemeldingen, og sa at jeg hadde problem med ryggen viss noen spurte. Helt greit :)

Back
Topp