Nysgjerrige folk

Perlepia

Betatt av forumet
Andre som synes det er syyyyykt irriterende med folk som ikke har noen reservasjoner mot å spørre andre om de er gravide/har planer om det? Tenker da ikke på bestevenninner, men folk du ikke kjenner så godt, og aldri ville fortalt det til uansett? Dagen etter min positive test fikk jeg spørsmål om når jeg skulle få fler barn, og når jeg snakket deg vekk spurte en annen om jeg hadde planer.. Får så lyst Tim å si "det har dere ingenting med"!! Eller å si ting som "har faktisk prøvd i mange år men vi sliter med det"...(har ikke d, men kjenner de som har og som er drittlei av de spørsmålene) Bare for at de som spør om sånt skal forstå at deg kan være veldig sensitivt for mange..

Helt enig!! Greit nok med nære venner og familie :) Men fått mange hint og spørsmål om ikke vi skal ha barn snart fra folk som ikke har noe med det! Mannen her ble så lei, så han sier ting som "hva om vi har prøvd lenge, tror dere ikke det er kjipt å få det spørsmålet hele tiden?" (har ikke prøvd lenge, gikk overraskende lett faktisk, så det er løgn...) og "nei, vi ønsker ikke barn" (stemmer heldigvis heller ikke :p )

Akkurat dette er jeg helt enig med deg i. Dette er ikke noe andre har noe med. Hvis de vil du skal vite noe, forteller de det. Selv er jeg drit nyskjerrig ang en svoger og svigerinne, men det er ikke mitt bord, så da spør jeg ikke heller...mye som kan ligre bak. Det er jo ikke sikkert de kan, eller faktisk vil.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Jeg er lei slike ja. Er spesielt et par stk som er veldig på hugget. Ikke liker jeg dem i utgangspunktet sånn very much heller. <$$^$£>@&kr£$%}+

Har heldigvis ingen som spør og graver rundt meg :) Men helt klart veldig irriterende når nesten ukjente spør og graver!

Enig at det er veldig irriterende, føler jeg får det spørsmålet hver dag (nesten)

jente 2010 ♥♥
nr 2 kommer i september 2014 ♥♥

Helt enig med deg! Jeg er ikke noe spesielt glad i å lyve, så synes slike spørsmål er veldig ubehagelige. Det er jeg som skal fortelle når jeg er gravid og det skal jeg gjøre når jeg vil si det :mad: ;)

Ja hele tiden.
Siden guttungen er 3 år så spør mange om når neste kommer og om vi har planer om neste osv.

Jeg sier bare det kommer når det kommer.

Folk spør nå og da om "når kommer nummer 2" osv. Jeg svarer vanligvis at vi har ikke planlagt noe. Synes egentlig ikke det er så irriterende. Sikkert fordi jeg er så hypp på at noen venner endelig skal følge etter og få barn, og synes det er kjekt at de i det hele tatt bryr seg.

Enig. Dette er fryktelig irriterende. Vi har prøvd i et og et halt år, og mistet 3 på veien. Når da bekjente maser om vi snart skal ha en til, blir jeg irritert. Får lyst til å slenge sannheten i tryne på dem!
Når kommentarer som "nå er det vel på tide at dere får en til" eller "husk at barna har ikke like mye glede av hverandre når det blir så mange år i mellom dem"
Gutten vår blir 3år i mai, så føler liksom ikke at vi er såå sene, selv om jeg ville hatt dem mye tettere.. Men det er det ikke alltid man kan gjøre noe med.
Folk burde tenke seg mer om!

Det er deres liv og det er dere som bestemmer om når barn kommer :-) andre folk har ikke noe med det å gjøre i det heltatt ;-) det er irriterende når de kommer med bemerkelser ang det. Jeg syns folk skal passe sine egne saker :-)

Jeg blir så sint når folk spør om det! Vi mistet jo i mai og jeg fortalte det til 3 av venninnene mine, og to av dem har ikke sluttet å mase! Vi prøvde jo en stund og hver gang de spurte var det som å få en kniv i hjertet! Bare en påminnelse pms t nei vi har ikke fått det til enda! Og nå når jeg er det syns jeg det er så respektløst. Er det så vanskelig å respektere at vi ikke vil si det? Spesielt når de vet at vi mistet forrige gang. Jeg forteller det når jeg vil de skal vite det! Gleder meg jo til å si det men ikke når de stiller meg i den situasjonen at jeg må lyve til dem!

Ja! Det er en uting! Sammen med spørsmål som: ammer du? Var hun planlagt? uff så mye rart folk får seg til å si....

Back
Topp