Nysgjerrig

T-2965473

Andre møte med forumet
Hei. I dag er jeg 40+1 og er førstegangsfødene. Så jeg lurer jo veldig på om når ting skal starte går liksom å venter heletiden Var hos jordmor i går, har 1-1,5 cm åpning og ca 1 cm livmorhals og fikk beskjed om at det var veldig modent. Ble også strippet i går, men har ikke merket noe endring. Så mitt spørsmål er egentlig om det plutselig kan skje eller om jeg bør få noen forvarsel først. Har en del kynnere og nedpress. Men er liksom ikke noe vondt enda…

Sikkert ikke svaret du vil ha, meeeen det er helt umulig å si :wideyed: Ting kan skje helt plutselig, eller du kan få modningsrier eller lignende som kan være litt av og på i flere døgn. Det er litt vanskelig å spå.. Noen er modne i flere uker før de kommer i gang, andre går fra ikke moden til baby i armene på en dag. Håper du snart kommer i gang, spennende :D

Har funnet ut at det ikke er noen fasit i det hele tatt uansett om man er moden eller ikke. Noen går fra 0 modning til fødsel kort tid etter, andre går med 3 cm åpning i flere uker. Det er så frustrerende at det er såå ulikt! :smiley-ashamed004

Jeg nærma meg 42 uker denne gangen og var lite moden. Ble strippet to ganger før det skjedde noe! :) Gikk fra lite moden og så vidt 0,5 cm åpning den 15. mars til 3-4 cm åpning den 17. Natt til 18. ble han født.

Back
Topp