Nysgjerrig på alder!

M_N86

Flørter med forumet
Hei alle sammen! 
Jeg er gravid for første gang i en alder av 25, og er bare litt nysgjerrig på hvilken alder andre med termin mars 2013 er i. 

Litt usikker på hva som gjør meg nysgjerrig på dette, men tror det handler om at jeg kjenner mange på min alder som har flere barn, altså de var mye yngere enn det jeg er nå. Det å få sitt første barn i en alder av 26 (som jeg vil være i mars) er vel ikke det som kalles "ung mor" kanskje? Men likevel føler jeg meg veeeldig ung, uerfaren og uviten når det kommer til det å skulle bli mor. 

Er det andre, eldre eller yngere enn meg som har tanker om dette?  Kanskje noen av dere har barn fra før også? :)
 
gjennomsnittlig alder på førstegangsfødende er 28 :)  jeg var 28 da jeg fikk min gutt, nå blir jeg 30 om noen måneder og prøver på nr 2.  men alle er vel uerfaren med førstemann uansett alder:)  kjekt med sånne forum der man kan lære litt av andre, selv om man også må gjøre seg sine egne erfaringer og ikke stole blindt på andres meninger:)
 
Jeg var på samme alder som deg da jeg fikk første, og jeg følte meg også ung og umoden, men ting har gått kjempegreit. Jeg er glad jeg venta såpass lenge, for hadde ikke følt meg klar før. Nå er jeg gravid med nr 2, og jeg blir 28 før mini kommer. :) Jeg tror du har tatt ett veldig riktig valg, og med muligheten til å spørre, få mye tips og støtte herifra og fra familie og venner, så blir du en flott mor. :)
 
Jeg er 31 - nå følte jeg meg gammel! :) Møtte ikke drømmemannen før for 5 år siden også ville vi gifte oss før vi fikk barn, så da ble det slik. Skulle egentlig hatt en i juni i år, men det gikk skeis, så prøver igjen. Tror helt klart det er lurt å ikke få barn for ung, synes 25+ er veldig fin alder. Både mtp at du har fått litt mer livserfaring før du starter, at du kanskje takler utfordringer på en bedre måte og at du kanskje har et enda mer solid forhold, det har jo også mye å si. Du kjenner deg selv bedre og har levd litt før småbarnsårene. Veldig smart synes jeg. For min del kan du fortsatt kalle deg ung mor, dog ikke uanstendig ung ;)
 
Jeg fikk mitt første barn da jeg hadde akkurat fylt 28, blir 29 nå til lørdag.
Hvis spiren holder seg fast og kommer i mars, noe jeg håper veldig på og krysser fingerene for, så blir 2 barnet før jeg fyller 30.

jeg og samboeren har vært sammen i  snart 12 år men har ikke følt at tiden har vært inne før i fikk første mann :)
 
Jeg er 23, 24 når bebisen blir født. Var 21 når jeg ble gravid og 22 når jeg fikk vesla :) Føler meg ung, men ikke UNG i den forstand som 16 åringene :P
 
Jeg er 28 og venter  første
føler jeg  er ung og uerfaren ,men med erfaring, har vert bonusmamma for to gutter  siden  des2009 så har fått prøvd meg litt i noen år alt,men det blir jo noe helt annet med en nyfødt egen en uansett hvor mye jeg vrir og vender på det så blir det ikke det sammen..
 
Jeg er 22. Var 19 (ble 20) 2 mnd etter snuppa kom til verden. Da følte jeg meg klar for barn. Har alltid ville bli en ung mor. Men man er nok like uerfaren når man får sitt første barn uansett om man er 20 eller 40. Så det går nok helt bra:) veldig fint og kunne få tips og råd fra andre her inne:)
 
Hmmmm... :) jeg er 40(!) :) jeg var akkurat fylt 20 da jeg fikk min første. Dette blir min 6 :) Men uansett om man har barn fra før, leser iallefall jeg det meste jeg kommer over! :) Ingen barn er lik, så man må jo bare prøve seg fram etterhvert :)
 
Oi! Her hadde jeg fått mange fine svar ser jeg! :D
Jeg forstår det er et stort spekter i alder, og både uerfarne og erfarne damer her inne ;) 

Jeg tenker nok også at man alltid vandrer litt i "mørket" når man skal bli mor for aller første gang, uansett alder. Men jeg håper at de 25 årene jeg har bak meg har gitt meg noe erfaring å støtte meg på likevel , sånn som du sier PetronellaMor :) 

Jeg setter stor pris på svarene jeg har fått, og ser gjerne flere! Godt å ha mulighet til å dele tanker med dere her inne, da jeg ikke er langt nok på vei til at det er så mange i den "virkelige verden" å snakke med enda ;)
 
36 her :) har en gutt på to fra før :)
 
Jeg er 22.
Fikk første barn noen få uker etter jeg fylte 20, og rekker å fylle 23 før nummer to kommer :)
 
jeg er 27. Var 25 år da vi fikk vår lille sønn. Husker jeg følte meg ung, men samtidig var utdanning og bosted i havn så kunne ikke vært et mer perfekt tidspunkt for oss å bli foreldre :) siden sist har jeg fått fast jobb og gjort litt oppussing i heimen så det passer veldig bra med familieforøkelse neste år :D   ser i tillegg fordelen med å være ferdig med småbarnstiden når jeg nærmer meg 35-40.... hvis ikke det blir en attpåklatt da :D :D haha
 
Jeg er 23 og har en sønn som blir 2 nå i sommer;)
 
Jeg er 28 år og venter min første:)
 
Jeg var 20 da jeg fikk sønnen min, ble 21 noen mnd etterpå. Er nå 22 år nå og forhåpentligvis hvis alt går bra, vil jeg også være 22 når baby blir født (blir 23 noen mnd senere)
 
jeg er også 86 modell :) kan tro jeg følte meg liten og uviten for 4 år siden, da jeg ble gravid med første. jeg følte meg SÅ liten at jeg ike turte å fortelle det til mamma og pappa en gang:P og når jeg endelig hadde fortalt mamma, så måtte hun ringe resten av familien for meg! for det turte IKKE jeg! hahah!

alle er uerfarene første gang. samme om du er 18 eller 40!!!

jeg har altid hatt som mål å få førstemann som 25 åring! altid syns det var fin alder å bli mamma. (sjokket var stort da jeg sto med positiv test som 21 åring istede)

Nå har jeg en 3åring og jeg føler meg fortsatt ikke gammel egentlig. men føler meg ikke for ung lenger heller.
 
Jeg er 21, blir 22 år i desember :) knøttet som kommer i mars er veldig ønsket, og VELDIG velkommen! Jeg tror ikke man blir "klar" for å være foreldre før det faktisk skjer, og at man vokser med den nye tittelen :)

 
Jeg hadde det akkurat som deg! Ble gravid som 25 og fikk jenta rett før jeg ble 26. Er ikke i kategorien ung mor, men gud jeg følte meg ung for det om. Jeg føler meg fortsatt som 19 år! Noen føler seg alltid litt yngre enn andre tror jeg;)

#2 kommer når jeg er 27, men føler meg fortsatt ikke despor eldre selv om jeg har vært mor et år;) Men er jo litt deilig å ikke føle seg som en kjerring, selv om en oppfører seg som en da med sølevennlige klær og i seng før 12;) 
 
Back
Topp