Nysamtale hos Hausken.

Sjanetti

Gift med forumet
VIP
Da har vi fått nysamtale time 8 aug hos Hausken :D kjenner jeg gleder meg til å få komt igang, de sa også at etter samtalen så var det bare å sette igang første mens dag :)

Så lurer på hva dere gjor/pratet om på nysamtalen? skal sambo avgi sædprøve? (vi tok det i august ifjor hos gyn) men må kanskje ta en ny? så regner jeg med det blir ul på meg, og kanskje noen blodprøver ?

håper så denne måneden går fort, har så lyst å komme igang :D

har dere vært til hausken før eller er dette første gangen? :)
Bare så ikke jeg blander og svarer deg feil :)

når vi var hos hausken første gang måtte samboren min levere sædprøve og en gyn. undersøkelse av meg. så gikk vi gjemmon opplegget og medisinene.

jeg skal til hausken selv i slutten av denne måneden!

Når jeg snakket med de på en lengere tlf.samtale så kunne Camilla i resepsjonen fortelle at det vil bli gjort en GU undersøkelse av meg, samt innvendig UL.
Mannen leverer sædprøve.
Blodprøver har vi fått skjema på i posten og vi skal ta disse nå til fredag. Resultatene sendes fra sykehuset til hausken.
Etter GU og sædprøve så blir det en samtale hvor vi går gjennom alle funn på GU og sædprøve, samt blodprøvene.
Deretter stilles endel spørsmål, alt fra hvilken prevansjon man har brukt, til syklusen og blødningene, til familien på begge sider og eventuelt diabetes eller andre ting som måtte ligge i familien.

På innkallingen vår sto det at det ville være en samtale/undersøkelse på 2 timer. Jeg vil tro dette er altialt med både GU og samtale.

Til slutt går man gjennom behandlingsopplegg, hva veien videre blir og eventuelle medisiner.

Jeg føler hausken virkelig tar dette alvorlig.

Krysser fingrene for deg :)

jeg skal til hausken selv i slutten av denne måneden!

Når jeg snakket med de på en lengere tlf.samtale så kunne Camilla i resepsjonen fortelle at det vil bli gjort en GU undersøkelse av meg, samt innvendig UL.
Mannen leverer sædprøve.
Blodprøver har vi fått skjema på i posten og vi skal ta disse nå til fredag. Resultatene sendes fra sykehuset til hausken.
Etter GU og sædprøve så blir det en samtale hvor vi går gjennom alle funn på GU og sædprøve, samt blodprøvene.
Deretter stilles endel spørsmål, alt fra hvilken prevansjon man har brukt, til syklusen og blødningene, til familien på begge sider og eventuelt diabetes eller andre ting som måtte ligge i familien.

På innkallingen vår sto det at det ville være en samtale/undersøkelse på 2 timer. Jeg vil tro dette er altialt med både GU og samtale.

Til slutt går man gjennom behandlingsopplegg, hva veien videre blir og eventuelle medisiner.

Jeg føler hausken virkelig tar dette alvorlig.

Krysser fingrene for deg :)

Tusen takk for svar :) regner med vi får ett brev i posten om ikke så lenge vi også :)
Masse lykke til :)

Appen <3

Masse lykke til! Har sjølv hatt 5 uttak og 7 innsett hos Hausken så kjenner godt til dei;) Dei er veldig hyggelige og flinke! Eg var vanskelig å få gravid, men dei klarte det til slutt! :)

Vi skal sannsynligvis til samtale hos Hausken i slutten av juli eller begynnelsen av august.

Hører egentlig til offentlig, men er ikke helt fornøyd, og vurderer å bytte.
Så er spent på hva Hausken har å si.

:)

Vi skal sannsynligvis til samtale hos Hausken i slutten av juli eller begynnelsen av august.

Hører egentlig til offentlig, men er ikke helt fornøyd, og vurderer å bytte.
Så er spent på hva Hausken har å si.

:)

masse lykke til :) virker som om de er veldig flinke ;)
kan jeg spørre hvorfor dere ikke er fornøyd med det offentlige?

Hadde et avbrutt forsøk nå forrige uke, og fikk en oppfatning av at de ikke ville gjøre noe annerledes til neste gang..
De frarådet lapraskopi, selvom de mener jeg har endometriose.

I det hele tatt føler jeg litt på at de viser lite vilje til å endre på ting.

De har vært kjempeflinke tidligere, har en sønn etter forsøk der, men akkurat denne ganga ble jeg litt skuffa.

Off så dumt når sånt skjer! forstår godt at du ble skuffa..

Håper du får hjelpen du trenger og vil ha privat :)

Masse lykke til, de er veldig flinke hos Hausken. Vi har fått den beste oppfølgingen der :)

Lykke til hos Hausken om noen dager!

Vi hadde time for ettpar dager siden og er vannvittig fornøyd med oppfølging og måten vi ble ivaretatt på.

Når dere kommer blir dere tatt bilde av,for å ha i journalene. deretter må dere fylle ut ett skjema som Arne eller Jon ser over.
Deretter Kommer dere inn til Jon eller Arne hvor dere snakker om alt fra syklus til medisiner, sykdomshistorie og andre ting rellatert til syklus osv.

Mannen tar en sædprøve, mens du er inne å tar en Gyn.undersøkelse. Innvendig ultralyd og undersøkelse.
Deretter går dere gjennom funn sammen, både hva de fant hos mannen og hos deg, samt hva han anbefaler som veien videre i forhold til IVF/ICSI eller annen behandling.

Til slutt snakket vi med sykepleier Elise som kunne fortelle om medisiner vi skulle ta i forbindelse med forsøket og hvordan veien videre ville bli. vi fikk også se video fra embryoskopet, veldig fasinerende:)

Masse lykke til:)

Lykke til hos Hausken om noen dager!

Vi hadde time for ettpar dager siden og er vannvittig fornøyd med oppfølging og måten vi ble ivaretatt på.

Når dere kommer blir dere tatt bilde av,for å ha i journalene. deretter må dere fylle ut ett skjema som Arne eller Jon ser over.
Deretter Kommer dere inn til Jon eller Arne hvor dere snakker om alt fra syklus til medisiner, sykdomshistorie og andre ting rellatert til syklus osv.

Mannen tar en sædprøve, mens du er inne å tar en Gyn.undersøkelse. Innvendig ultralyd og undersøkelse.
Deretter går dere gjennom funn sammen, både hva de fant hos mannen og hos deg, samt hva han anbefaler som veien videre i forhold til IVF/ICSI eller annen behandling.

Til slutt snakket vi med sykepleier Elise som kunne fortelle om medisiner vi skulle ta i forbindelse med forsøket og hvordan veien videre ville bli. vi fikk også se video fra embryoskopet, veldig fasinerende:)

Masse lykke til:)

Så bra! :) jeg gleder meg helt sykt, og teller ned dagene ;)

skal dere starte opp nå ved første mens dag eller ?

Ja dette kan du glede deg til, det ble hverken pinlig eller ubehagelig på noe måte.
Fantastiske mennesker som virkelig fjore sitt.

Jeg har skrevet mer om resultatet etter timen og oppstart på dagboken min, du må gjerne gå innom den å se om du vil :)

masse lykke til i dag :) håper du oppdaterer oss:)

Da har vi vært på en fantastisk time hos hausken :) forstår virkelig hvorfor alle skryter så mye av den klinikken, kjempe kjekke folk ;)
Vi får lov å starte opp så fort jeg får tr! (Som egentlig skulle vært Igår/idag)
Så nå synes jeg virkelig at den skal komme, aldri vært så ivrig til å få tr før :) hehe..
Blir kort protokoll på meg :) så skal sette igang med gonal F på dag 2..
Så forhåpentligvis er jeg ruger om ca 14 dager :D
Arne mente forresten at det var ca 50% sjangs for at d skal klaffe for oss. sånne tall liker vi ;)

Så da er det bare å vente.. Tr kom kom til meg :P

Appen <3

Kjempe spennende!
Hva fant de ut hos hausken?

Krysser fingrene for deg, dette blir kjempe spennende :D

Kjempe spennende!
Hva fant de ut hos hausken?

Krysser fingrene for deg, dette blir kjempe spennende :D
De fant ikke utav noe som vi ikke visste fra før, jeg har kun en eggleder etter en exu, + jeg har pco, mannen sine sædceller er heldigvis normal :)

Så nå ventet jeg bare på den helsikkens tr, som er 4 dager forsinka!!?? Noe den aldri har vært før!!
Er sikker på at kroppen fucker med meg med vilje, når jeg først vil ha tr så bare "nei det gidder vi ikke"
Under gu, så sa Arne at han kunne se at jeg hadde hatt EL på venstre side, og jeg fikk positiv EL test for 18 dager siden... Så forstår liksom ikke hvorfor tr ikke gidder å komme!? G-testene er blenda hvite, så er ikke gravid heller..

Blææ.. Frustrert!!

Appen <3

Back
Topp