Esuna
Blir kjent med forumet
Jeg fikk dette i går kveld/natt og fy faderen så vondt. Førstegangsgravid her, så får den sikkert igjen at det ikke er så vondt i forhold til fødsel, men har brukt det også som trening til fødselen med pusteøvelsene og sånn ihvertfall
Skal ta videre smerter som trening til fødselen har jeg bestemt meg for ![hilarious :hilarious: :hilarious:](/styles/default/xenforo/hilarious.png)
Fått paralgin forte som tar unna toppene på legevakten, men ikke alle smertene. Skal følges av fastlegen om dette ikke gir seg. Ikke optimal behandling siden NSAIDs(ibuprofen) er egentlig det de anbefaler at nyrestein skal behandles med. Får håpe den kommer fort ned ihvertfall og at smertene ikke blir verre ellers er neste trinn for smertelindring for gravide å bli innlagt for å få morfin og har virkelig ikke lyst til det.
Har ikke vært bekymret for jenta mi i hele forløpet da jeg har kjent at hun har sparket som normalt og over tid![Heart Red :Heartred :Heartred](/styles/default/xenforo/Heart_red.jpg)
Oppdaterte meg på dette i natt med kilder for helsepersonell, mens jeg lå og ventet for å se om smertestillende hadde noe effekt. Og der sto det at menn har dobbelt så høy forekomst av dette i forhold til kvinner, men gravide har faktisk 2-3 ganger større sjangser for å få det enn ikke-gravide kvinner som overrasket meg litt. Bare for å ha skrevet det så er det beregnet at ca 2 av hver 1000 innbygger som er plaget med dette om noen lurer på det.
NB! til dere som bekymrer dere lett, ikke bli bekymret for å få dette vær så snill, prøv å kos dere med graviditeten istedenfor![Wink ;) ;)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png)
Oppretter en poll på spørsmålet mitt siden jeg ble nysgjerrig på hvor mange som har hatt det makkverket her i graviditeten![woot :woot: :woot:](/styles/default/xenforo/woot.png)
Og ærevære dere som får plager tidlig i graviditeten eller store/mange plager generelt, dette er min første større plage i graviditeten som kommer i uke 30 bortsett fra noe leggkramper på natt! Jeg hyller dere!![gen053 :gen053 :gen053](/styles/default/xenforo/site_smilies/smiley-gen053.gif)
![hilarious :hilarious: :hilarious:](/styles/default/xenforo/hilarious.png)
![hilarious :hilarious: :hilarious:](/styles/default/xenforo/hilarious.png)
Fått paralgin forte som tar unna toppene på legevakten, men ikke alle smertene. Skal følges av fastlegen om dette ikke gir seg. Ikke optimal behandling siden NSAIDs(ibuprofen) er egentlig det de anbefaler at nyrestein skal behandles med. Får håpe den kommer fort ned ihvertfall og at smertene ikke blir verre ellers er neste trinn for smertelindring for gravide å bli innlagt for å få morfin og har virkelig ikke lyst til det.
Har ikke vært bekymret for jenta mi i hele forløpet da jeg har kjent at hun har sparket som normalt og over tid
![Heart Red :Heartred :Heartred](/styles/default/xenforo/Heart_red.jpg)
Oppdaterte meg på dette i natt med kilder for helsepersonell, mens jeg lå og ventet for å se om smertestillende hadde noe effekt. Og der sto det at menn har dobbelt så høy forekomst av dette i forhold til kvinner, men gravide har faktisk 2-3 ganger større sjangser for å få det enn ikke-gravide kvinner som overrasket meg litt. Bare for å ha skrevet det så er det beregnet at ca 2 av hver 1000 innbygger som er plaget med dette om noen lurer på det.
NB! til dere som bekymrer dere lett, ikke bli bekymret for å få dette vær så snill, prøv å kos dere med graviditeten istedenfor
![Wink ;) ;)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png)
Oppretter en poll på spørsmålet mitt siden jeg ble nysgjerrig på hvor mange som har hatt det makkverket her i graviditeten
![woot :woot: :woot:](/styles/default/xenforo/woot.png)
Og ærevære dere som får plager tidlig i graviditeten eller store/mange plager generelt, dette er min første større plage i graviditeten som kommer i uke 30 bortsett fra noe leggkramper på natt! Jeg hyller dere!
![gen053 :gen053 :gen053](/styles/default/xenforo/site_smilies/smiley-gen053.gif)