Nyrestein..

Lille Mille

Gift med forumet
Noen som har hatt, eller kjenner noen som har hatt? [8|]

jepp to ganger...[:@][:'(]

Hvordan ble dere kvitt dem? Og hvor store var de?

de kom ut av seg selv...[:'(]
sykehuset ville helst ikke knuse dem fordi det er bedre at de kommer ut hele...
er JÆVLI vondt da det pågår...men gud for en lettelse nåe de er ute...
hellet ti 48-timers fødsler enn det der...

ORIGINAL: mammasin

Kom ut av seg selv, var gravid og da kan de ikke gjøre no med det..
Er som Marianne_Mor sier.. Helt jævlig, føder heller maaaange flere ganger enn å oppleve det der en gang til[&:] Men er noe man aldri blir "kvitt" kommer alltid tilbake. Og jeg får det alltid når jeg er gravid[:(]

fikk du beskjed om det? på sykehuset her så sa de at noen er veldig uheldige og produserer nyrestein (særlig svangerskap) men største delen av de som får det er det ett engangstilfelle...

Men de kom ut av seg selv?

Jeg ble jo lagt inn på sykehuset natt til søndag. Trodde seriøst jeg skulle dø!!! [:(]

Sprengte/strammet i venstre side ved de nederste ribbena. Klarte ikke ligge, sitte eller stå, visste ikke hva jeg skulle gjøre! Kastet opp mens legen undersøkte meg. Klarte ikke få ut mer enn 2 dråper urin. De mistenkte nyresten med en gang.. Ikke klarte sykepleieren å sette veneflon på meg da blodårene mine var umulige å finne, men gikk til slutt.

2 omganger med morfin hjalp ikke en gang! [:(] Fikk til slutt Voltaren sprøyte rett inn i skinka.. og de stoppet opp dryppet. *PLOFF* kjente jeg i magen. Ikke mer vondt, og da måtte jeg skikkelig tisse. Gikk på do, men glemte å se etter om det kom noe grus/sten - hadde mensen i tillegg liksom [8|]

Etter 8 timer i sykehussenga trillet de meg endelig opp til CT scan.. men da kunne ikke bildene vise noen sten lenger.

Hva var det med meg?

du ser dem ikke hvis du ikke tisset på en sil....den ene jeg hadde var 6mm i diameter og den var STOR...man kan høre det da de treffer doskåla,men man ser dem ikke...

men hvis du hadde vondt ved ribbeina så aner jeg ikke...jeg kunne kjenne det på smertene at steinen var på vei ut...og det var verst da smertene var i lysken....

det begynte ved rinneina og gikk nedover lengs navelen og ilte nedover i beina...

Så dere sier at nyrestein er verre enn å føde?

Står så mange steder på nettet at det er likt.. hjelpes! [:(] Jeg skjønner at det skal gjøre vondt å føde altså, men denne nyresteinen tok nesten livet av meg [:(]

Håper at når den tid kommer, at fødselen min går bedre enn det. Er klar for å få smerter, men da kommer det iallefall noe positivt ut av det [:D]

Ja, jeg har hatt.. det mest vonde jeg noensinne har opplevd[:(] Myyyyyyye værre enn en fødsel!

Min ble ikke knust.. de ville at den skulle komme ut av seg selv.. mener å huske at det tok ca 3 uker før den var ute jeg.. i mellomtiden var jeg inne til kontroller for å se hvordan det lå ann..

Den var 3 mm stor.. husker jeg ble kjempeskuffet da jeg så den pittelille steinen[8D] Inni meg føltes det ut som en golfball[8|] Men de sa det er ikke så rart at man har vondt fordi urinrøret er 3 mm.. og når steinen er 3 mm så kan dere jo gjøre matta. hehe.. Blødde som fy husker jeg..

ORIGINAL: MARIANNE_MOR84

ORIGINAL: mammasin

Kom ut av seg selv, var gravid og da kan de ikke gjøre no med det..
Er som Marianne_Mor sier.. Helt jævlig, føder heller maaaange flere ganger enn å oppleve det der en gang til[&:] Men er noe man aldri blir "kvitt" kommer alltid tilbake. Og jeg får det alltid når jeg er gravid[:(]

fikk du beskjed om det? på sykehuset her så sa de at noen er veldig uheldige og produserer nyrestein (særlig svangerskap) men største delen av de som får det er det ett engangstilfelle...

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne få det tilbake.. men overhode ikke helt sikkert[;)] Men er større sjangs for at jeg kan få det tilbake.. har ikke hatt det siden.. dette er nå 6-7 ¨år siden

Back
Topp