Nyrestein!!

Hønemoor1

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Uff, må blåse ut litt jeg. Har hatt en grusom dag. Våknet i natt med så sterke smerter i ryggen at jeg ikke klarte å sove. Disse fortsatte utover dagen, men ble også sterke smerter i magen og med en følelse av at jeg måtte presse. Jeg dro til kiropraktor som mente at jeg måtte ringe føden fordi jeg hadde hyppige og sterke kynnere som hun kjente. De ville ikke ta meg inn fordi jeg bare er i uke 20, og måtte derfor til legevakten. Hun fant ingen hjertelyd og sa det var veldig sjeldent at de ikke fant hjertelyden lett i uke 20 og hun hadde lett nøye. Samboeren min ble ringt etter slik at vi sammen kunne dra til sykehuset og få disse muligens kjipe nyhetene sammen. Jeg var helt knust fordi at jeg fikk en følelse av at jeg hadde mistet barnet i magen, for jeg hadde så sterke smerter i tillegg, skjønte at noe var galt. På sykehuset tok de ul og alt så fint ut både med babyen og jeg hadde ikke åpning. Vi var så lettet at det ikke kan beskrives en gang. Men så fant de ut at det var nyrestein og jeg må få fjernet den hvis den ikke kommer av seg selv i løpet av kvelden/i morgen. Andre som har hatt dette i graviditeten? Altså... for noe smerter [emoji15]

Huff for en fæl situasjon, men herregud så bra at alt var i orden med baby [emoji120] Det høres veldig vondt ut. Jeg har hatt nyregrus et par ganger (bittesmå steiner), det var fryktelig vondt! Jeg fant ut at jeg måtte ligge unna salt mat, det var det som gjorde at jeg fikk det [emoji853] Drikk masse vann og spis Paracet med god samvittighet akkurat nå. Håper steinen kommer av seg selv!

Godt å høre at alt er bra med den lille! Håper nyresteinen passerer uten operasjon! Masse god bedring til deg!

Huff for en opplevelse :confused: Aldri hatt nyrestein, men det høres fært ut!! Utrolig bra at alt var bra med babyen. Håper steinen passerer uten operasjon!!

Å herregud, stakkars deg!!! Dette må ha vært (og må fremdeles være) en forferdelig opplevelse for deg akkurat nå [emoji173]️ føler virkelig med deg! Godt at alt var bra med lillegutt [emoji170] lykke til og god bedring! Oppdater gjerne med hvordan det går med deg [emoji4] sender over en stor trøsteklem!

Åh, herregud så fælt! Mannen hadde det for ikke lenge siden og det er det verste jeg har sett av noen ha smerte. Då fu har min dypeste medfølelse!! Og jeg kjenner flere som sier at det er verre enn å føde.. Masse god bedring og jeg håper steinen kommer seg ut! [emoji173]

Drikk masse!

Og unngå store mengder jorbær, nøtter, brygget te, mørk sjokolade, spinat, rabarbra, hvete og kakao for å ikke gå tilbakefall.

Huff! Føler med deg! Hadde nyrestein for 15 år siden og det var fryktelig vondt. Jeg fikk behandling med voltaren som både har en betennelsesdempende effekt samt at den utvider urinlederene slik at stenen lettere kommer ut. Du kan kanskje ikke få voltaren nå pga graviditeten? Uansett, godt at alt var bra med babyen og håper stenen kommer ut av seg selv. Som oftest gjør den det [emoji1]

Huff, masse god bedring! Kjenner ei som hadde nyrestein under graviditet, men den kom ikke ut av seg selv og kunne ikke opereres pga babyen. Hun gikk på sterke smertestillende ifra uke 20 og til termin. Håper virkelig den kommer ut, den gjør som oftest det[emoji3]

Back
Topp