Nyrestein og gravid

ba6y

Første møte med forumet
Er det noen som har erfaring med nyrestein når man er gravid?
Jeg har mest sannsynelig fått påvist nyrestein ved ultralyd, usikkert om steinen er i nyrene eller har begynnt sin vandring! men kan ikke sjekke nærmere ved hjelp av CT da jeg er gravid. Har gått med dette i ca 8 uker, og smertene er utrolig intense  når de står på, men det kan gå 1 dag eller inntill 1-2 uker uten smerter i mellom. Hvor lenge kan man gå med dette uten at nyrene blir ødelagt?
 
Jeg ble hentet i ambulanse lørdag for 14 dager siden, pga sterke magesmerter.
Jeg klarte ikke å bevege meg i det hele tatt, å da fant de ut at det var nyrestein ved hjelp av UL.

Men den kom heldigvis ut av seg selv, så har ingen tips/råd til deg utenom at du må drikke,drikke,drikke,drikke og atter drikke..
Var det jeg fikk beskjed om på sh når jeg lå der..

Ønsker deg masse god bedring [:)]
 
jeg hadde nyrestein i forrige svsk. fy for en smerte.... den gikk av seg selv .... men har hatt nyrestein tre ganger etter fødsel og da har jeg blitt innlagt på sykehus.... hatt en operasjon også....
huff.må si du har min dypeste medfølelse [&:] håper den steinen går fort ut av seg selv for vet selv at når den blir liggende er det så sinnsykt vondt....

vet ikke åssen det er m nyrene ..... men håper du slipper my mer plage med det....


klemmer fra meg[:)]
 
ORIGINAL: Tvilling74

Jeg ble hentet i ambulanse lørdag for 14 dager siden, pga sterke magesmerter.
Jeg klarte ikke å bevege meg i det hele tatt, å da fant de ut at det var nyrestein ved hjelp av UL.

Men den kom heldigvis ut av seg selv, så har ingen tips/råd til deg utenom at du må drikke,drikke,drikke,drikke og atter drikke..
Var det jeg fikk beskjed om på sh når jeg lå der..

Ønsker deg masse god bedring [:)]



hmmm.... mener jeg fikk beskjed om å være foriktig med drikke jeg....[:-]
 
Tusen takk for svar! Får bare vente på svar fra legen å se hva som skal gjøres! Mener å ha hørt at man i utgangspunktet bare skal vente til steinen kommer ut av seg selv, men han som gjort UL på meg, så at noe om at jeg ikke kunne gå lenge med dette - og det gjorde meg selvfølgelig bekymra! Bare det er bra med jenta så skal jeg klare det meste selvfølgelig! LYkkelig for hver dag som er smertefri..hehe! Det er jo så grådig vondt når det står på! (etter hva jeg har lest skal man ikke drikke da smerte står på - pga press i nyrene/urinveie e.l) men ellers skal man drikke for å skylde godt igjennom!)
 
ORIGINAL: ba6y

Tusen takk for svar! Får bare vente på svar fra legen å se hva som skal gjøres! Mener å ha hørt at man i utgangspunktet bare skal vente til steinen kommer ut av seg selv, men han som gjort UL på meg, så at noe om at jeg ikke kunne gå lenge med dette - og det gjorde meg selvfølgelig bekymra! Bare det er bra med jenta så skal jeg klare det meste selvfølgelig! LYkkelig for hver dag som er smertefri..hehe! Det er jo så grådig vondt når det står på! (etter hva jeg har lest skal man ikke drikke da smerte står på - pga press i nyrene/urinveie e.l) men ellers skal man drikke for å skylde godt igjennom!)



ja,stemmer er det jeg hørte også når jeg tenker meg om[:)]
 
ORIGINAL: Marin*AronSinMamma*

ORIGINAL: Tvilling74

Jeg ble hentet i ambulanse lørdag for 14 dager siden, pga sterke magesmerter.
Jeg klarte ikke å bevege meg i det hele tatt, å da fant de ut at det var nyrestein ved hjelp av UL.

Men den kom heldigvis ut av seg selv, så har ingen tips/råd til deg utenom at du må drikke,drikke,drikke,drikke og atter drikke..
Var det jeg fikk beskjed om på sh når jeg lå der..

Ønsker deg masse god bedring [:)]



hmmm.... mener jeg fikk beskjed om å være foriktig med drikke jeg....[:-]


Jeg fikk beskjed om å drikke mye for da kan det hende den blir skyldt ut..[:)]
 
ORIGINAL: Tvilling74

ORIGINAL: Marin*AronSinMamma*

ORIGINAL: Tvilling74

Jeg ble hentet i ambulanse lørdag for 14 dager siden, pga sterke magesmerter.
Jeg klarte ikke å bevege meg i det hele tatt, å da fant de ut at det var nyrestein ved hjelp av UL.

Men den kom heldigvis ut av seg selv, så har ingen tips/råd til deg utenom at du må drikke,drikke,drikke,drikke og atter drikke..
Var det jeg fikk beskjed om på sh når jeg lå der..

Ønsker deg masse god bedring [:)]



hmmm.... mener jeg fikk beskjed om å være foriktig med drikke jeg....[:-]


Jeg fikk beskjed om å drikke mye for da kan det hende den blir skyldt ut..[:)]


jepp,er nok beskjeden jeg fikk også.... bare at jeg helst skulle unngå drikke når jeg hadde nyresteinannfallene for da gjør det vondt verre..... nå har jeg hatt steiner som er så store at de ikke kommer ut selv da....
 
Back
Topp