Nyrebekkenbettenelse ?

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Noen som har erfaring med Nyrebekkenbettenelse som gravid? Er det litt samme som uvi at symptoma blir svakere/endra? Har hatt det ein gang før. Da hadde eg uvi symtom og smerte i ryggen/nyre. På Høgre side.
Fikk smerte på samme plass nå. Og litt frem i magen på samme side. Men er litt usikker om det er muskler eller nyre. Starta for ein time siden ca. Tok ein hjemme uvi test. Den kan vere i grensa til svak positiv på bakterier. Men er litt usikker. Og når bør eg evt oppsøke lege? Vis det er muskler er det bortkasta og kjøre bort til nabo kommunen. Men det er jo farlig vis det er Nyrebekkenbettenelse på gang. Går vell fint og se det ann ett par timer? Noen med lignende erfaring ? Har hatt litt vonde Kynnere etter sex og litt uten om i går. Om det har noen sammenheng ?

Hvis du mistenker nyrebekkenbetennelse så ringer du legen. Det er jo ganske alvorlig :( Bedre med en sjekk for mye. Har du feber?

Har ikkje feber. Tenker og det er bedre med ein sjekk for mye en for lite. Men er fortsatt usikker. Er kvalm da. Men det er eg neste hver dag :p

Har ikke hatt det selv, men en kollega fikk det flere ganger under graviditeten. Hun var helt fin helt til hun plutselig fikk kjempevondt. Men det er nok veldig forskjellig fra person til person! Håper ikke det er det da! :)

Ring legevakta du. :) Jeg gjorde det i dag pga utslag på uvi-test hjemme og da ba de meg komme ned med en gang. Legen der sa også at de tar minst like mye hensyn til symptomene man har som testen.

uvi under svangerskap skal vel følges opp, men nyrebekkenbetennelse er ganske alvorlig uansett om man er gravid eller ikke. Ring og hør, heller en gang for mye enn en gang for lite ;)

Jeg har hatt det en gang.. Fikk mer og mer vondt på høyresiden, dro til legen, men ble sendt hjem. Fikk frostanfall og feber, dro på legevakta -ble sendt hjem. Dagen etter ble jeg akutt innlagt med nesten tett nyre. Var ganske alvorlig! Men det gikk bra! Om du mistenker nyrebekkenbetennelse, så ta heller kontakt med legevakt en gang for mye :) god bedring!

Smertene avtok heldigvis. Så har ikkje gjort nåke med det. Er nokk tilfeldig at der er ca samme plass eg hadde vondt. Men skal ta ein ny test i morgen tilig og dobbel sjekke. Har hatt bra allmentilstand og så rekner med det ikkje er noe annet en anspente muskler. Men begynner og anke når eg starta og tenke på det. Takk for masse svar :)

Smertene var tilbake i går kveld og i natt så steke at eg ikkje fikk såve. Endte opp med og stå opp og ta Paracett. Men det hjelpte lite. Var på kontroll i dag og urin prøven var fin. Nevnte det til legen. Han sa bare det er normalt og ha litt vondt når du er gravid.. Blei så satt ut over det teite svare at eg kom ikkje videre med det. Han sjekka ingen ting. Eg har mye plager i rygge og dette er ikkje det samme. Har hatt vondt heile dagen. Men har ikkje feber. Men det er akuratt der er mener eg hadde vondt med sist Nyrebekkenbettenelse. Hva annet kan det vere?

Smertene var tilbake i går kveld og i natt så steke at eg ikkje fikk såve. Endte opp med og stå opp og ta Paracett. Men det hjelpte lite. Var på kontroll i dag og urin prøven var fin. Nevnte det til legen. Han sa bare det er normalt og ha litt vondt når du er gravid.. Blei så satt ut over det teite svare at eg kom ikkje videre med det. Han sjekka ingen ting. Eg har mye plager i rygge og dette er ikkje det samme. Har hatt vondt heile dagen. Men har ikkje feber. Men det er akuratt der er mener eg hadde vondt med sist Nyrebekkenbettenelse. Hva annet kan det vere?
ring legevakta.
(ville latt være å si noe om legens dumme kommentar)

ring legevakta.
(ville latt være å si noe om legens dumme kommentar)
Ja vurderte og ringe legevakta. Men når urinprøven er fin. Hva kan det da være? Føler meg veldig usikker. Tåler endelig og ha vondt. Men vil ikkje gå med noe som er skadelig for meg eller babyen. Er alene hjemme med minste jenta. Og legevakta er i nabo kommunen. Så har egentlig ikkje mulighet og reise bort heller. Synst godt legen kunne dunka borti nyrene og sjekka. Det hadde hvertfall roa meg om han kunne avkrefte det. Får ta ein tur i morgen vis det ikkje er bedre. Og eg har uvi hjemme tester så eg kan følge med på det heldigvis.

Du kan prøve å legge ene hånden din i nyreområdet, med håndflaten ut, og prøve å dunke selv med den andre? Litt tungvint, men det går :) og du merker godt om det gjør vondt da!

Var på legevakten nå. Men prøvene var fortsatt fine så han gjor ingen ting. Fikk henvisning til ul men tar vell ein evighet før den timen kommer i posten :/ men han bekrefta at det er i nyre området eg har vondt. Men fikk beskjed om og ta Paracett bare :/

har de tatt crp da? kan jo gi en indikasjon på om noe er galt det og... ille at de bare sender deg hjem sånn...

I dag var eg og tok ul av nyrene .. Og eg hadde rett.. Det var noe med den Høgre.. Husker ikkje hva legen kalte det. Men det er hvertfall press fra magen som presser den. Og derfor hadde eg vondt. Det er normalt under graviditeten. Og det behandler det ikkje siden eg ikkje har vondt lenger. Men det blir muligens værre og mulig det kommer på begge sider. Så var ikkje alvorlig. Men blir irritert når legen ikkje tror meg :/

Back
Topp