Lilleklomp18
Forelsket i forumet
Hei, noen her som har hatt nyrebekkenbetennelse samtidig som de har vært gravid?
Hvilke symptomer hadde du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvis du har mistanke om nyrebekkenbetennelse så kom deg til legen med en gang! Ta med urinprøve!Hei, noen her som har hatt nyrebekkenbetennelse samtidig som de har vært gravid?
Ringte legevakt samme kveld jeg skrev dette, jeg hadde ikke feber så de mente ikke det var det. Samtidig som jeg går på antibiotika pga UVI så de mente ikke det var noe.
Da tar antibiotika for UVI forhåpentligvis knekken på det før det får utvikla seg god bedring!
Har bare hatt nyrebekkenbetennelse som ikke-gravid heldigvis. Mine symptomer var vond korsrygg og frostrier med påfølgende høy feber(40-41). Merket NULL smerter ved tissing, så derfor ble ikke UVI behandlet og fikk utvikle seg.
Var samme med meg, merket ingenting av UVI før jeg regelrett ble slått i bakken av nyrebekkenbetennelsen. Skikkelig skummelt. Husker jeg tenkte jeg skal aldri bli gravid men tenker nå jeg foretrekker fødsel fremfor en runde til med nyrebekkenbetennelse. Joda tror nok fødsel er mer smertefullt men der får du iallefall litt pause mellom riene [emoji23]
Nei uff! Liker ikke....Sniker. ikke hatt det i graviditet, men hatt det utenom. Gikk på antibiotika og trodde det var blitt bedre, for jeg tisset ikke lengre blod.
Fikk vondt i ryggen etter en ukes tid på antibiotika, men tenkte ikke mye over det annet enn vondt i ryggen. Et par dager senere klarte jeg ikke få på meg sokkene og klarte såvidt å stå oppreist. Endte med sykebil, sykehus og intravenøst i 3 dager.
Hadde ikke et snev av feber eller andre tegn enn vond rygg, så hadde jeg fått samme beskjed fra legevakta som deg hadde jeg bedt de sjekke uansett.
Huff da. Greit å få sjekket det ordentlig, og ikke bare synsing fra legevakta også.Nei uff! Liker ikke....
Må tilbake til lege alt ikveld da UVIkuren jeg avsluttet på torsdag ikke hjalp...når begynner jeg å merke symptomer og. Blæ!
Huff da. Greit å få sjekket det ordentlig, og ikke bare synsing fra legevakta også.
God bedring [emoji173]️
Får håpe de har rett. Husker ikke hvordan urinen min var, men jeg hadde ingen plager når jeg tisset ihvertfall. De tok ultralyd når jeg kom til sykehuset, og det var slik de så det. Går jo an å ringe å snakke med føden og, om det blir verre.Samme legevakt som sist og fikk kun beskjed om at det var UVI ut fra kun sjekk av urin og fikk da ny medisin å prøve....skal til jordmor tidlig neste uke så får snakket ordentlig med henne istede
Samme legevakt som sist og fikk kun beskjed om at det var UVI ut fra kun sjekk av urin og fikk da ny medisin å prøve....skal til jordmor tidlig neste uke så får snakket ordentlig med henne istede
Takk som spørHvordan har det gått mes deg?