Nyrebekkenbetennelse

mille91

Betatt av forumet
Nå trenger jeg hjelp damer. Jeg trenger råd til hva jeg skal Gjøre.
For ca 4 uker siden hadde jeg nyrebekkenbetennelse og ble innlagt på Ahus og fikk medisiner pluss antibiotika med hjem da jeg ble utskrevet derfra. Jeg ble med en gang bedre og skjønte at det var riktig antibiotika medisin for meg. Har Vært til kontroll hos lege etter dette med urinprøve og da var alt fin.
IdAg har de samme smertene jeg hadde da jeg fikk nyrebekkenbetennelsen kommet tilbake. Det har blitt verre og verre utover dagen og akkurat nå klarer jeg bare å ligge. Dette har kommet veldig fort for da jeg våknet idag var ikke smertene der I det hele tatt. Jeg har stappet I meg 1000mg paracet to ganger og sovet en times tid på dagen. Trodde det skulle Være litt bedre da jeg våknet men det var bare verre. Jeg er så innmari usikker på om jeg skal ringe og dra til legevakten eller om dette bare kan vente til mandag. Jeg har fryktelig vondt ihvertfall men jeg vil liksom ikke dra til legevakta og så er det ikke noe... det svir ikke noe særlig når jeg tisser eller noe så jeg er ganske sikker på at det ikke er urinveisinfeksjon da jeg vet hvordan det kjennes fordi jeg Har hatt det mange ganger tidligere. Det sitter veldig høyt opp I sidene og I ryggen, på.en måte. Å sitte er rett og slett smerte helvete. Jeg er gravid I uke 37 nå. Har I tillegg fått masse kynnere igjen som jeg også fikk veldig mye av sist jeg fikk nyrebekkenbetennelsen.
Hva ville dere gjort om dere var meg nå??

Sliter med kronisk uvi og føler fryktelig med deg nå som du er så langt på vei!
Jeg ville først og fremst kommet meg på legevakta og fått mer antibiotika så fort som mulig for å begrense at infeksjonen blir verre, jo fortere jo bedre! For selv om de kanskje forløser babyen tidligere vil infeksjonen fortsatt være i kroppen.

Så ville jeg hørt med føden hva de tenker og om du bare skal ta en ny kur eller om det beste for dere begge er å sette i gang tidligere.

Det ville jeg gjort :happy: masse god bedring hvertfall!

Du skal selvfølgelig ringe føden. Jeg har slitt med mye uvi i tredje trimester og har levert ørten urinprøver. Med din historie skal du iallefall ringe! Kan hende de bare vil du skal levere en prøve til legevakta, eller de vil ha deg inn. Uansett så ringer du og lar de ta den avgjørelsen.

God bedring ♥

Ring! Med en gang! God bedring. ♡
Slet mye med det samme forrige svangerskap, så føler sterkt med det!

Takk for svar alle sammen! Tenker at jeg kanskje ringer føden imorg tidlig om det er like ille da. Kjenner at jeg ikke orker tanken på å måtte bevege meg ut nå. :-/ det er ihvertfall utrolig slitsomt å gå sånn.. I tillegg til det at man er gravid og er tung.

Takk for svar alle sammen! Tenker at jeg kanskje ringer føden imorg tidlig om det er like ille da. Kjenner at jeg ikke orker tanken på å måtte bevege meg ut nå. :-/ det er ihvertfall utrolig slitsomt å gå sånn.. I tillegg til det at man er gravid og er tung.
Hva slags smerter er det med nyrebekkenbetennelse?

Hva slags smerter er det med nyrebekkenbetennelse?

Man får smerter oppover I ryggen og I siden. Det er veldig vanlig å få det inn I sida over nyrene. Du kan kjenne det veldig godt om dunker deg lett der, da Gjør det veldig vondt. Rett under ribbena på siden på en måte.. jeg merker det som en støl aktig følelse, eller ilinger inn I sida.

Sniker! Kontakt legevakt eller føden! Hvis det er nyrebekken betennelse, så kan du få blodforgiftning, som kan være farlig for deg! Og det er jo ikke bra for baby om du blir veldig syk, den kan bli stresset!

Nå trenger jeg hjelp damer. Jeg trenger råd til hva jeg skal Gjøre.
For ca 4 uker siden hadde jeg nyrebekkenbetennelse og ble innlagt på Ahus og fikk medisiner pluss antibiotika med hjem da jeg ble utskrevet derfra. Jeg ble med en gang bedre og skjønte at det var riktig antibiotika medisin for meg. Har Vært til kontroll hos lege etter dette med urinprøve og da var alt fin.
IdAg har de samme smertene jeg hadde da jeg fikk nyrebekkenbetennelsen kommet tilbake. Det har blitt verre og verre utover dagen og akkurat nå klarer jeg bare å ligge. Dette har kommet veldig fort for da jeg våknet idag var ikke smertene der I det hele tatt. Jeg har stappet I meg 1000mg paracet to ganger og sovet en times tid på dagen. Trodde det skulle Være litt bedre da jeg våknet men det var bare verre. Jeg er så innmari usikker på om jeg skal ringe og dra til legevakten eller om dette bare kan vente til mandag. Jeg har fryktelig vondt ihvertfall men jeg vil liksom ikke dra til legevakta og så er det ikke noe... det svir ikke noe særlig når jeg tisser eller noe så jeg er ganske sikker på at det ikke er urinveisinfeksjon da jeg vet hvordan det kjennes fordi jeg Har hatt det mange ganger tidligere. Det sitter veldig høyt opp I sidene og I ryggen, på.en måte. Å sitte er rett og slett smerte helvete. Jeg er gravid I uke 37 nå. Har I tillegg fått masse kynnere igjen som jeg også fikk veldig mye av sist jeg fikk nyrebekkenbetennelsen.
Hva ville dere gjort om dere var meg nå??
Ring med en gang!!
Man skal ikke tulle med uvi eller nyrebekkenbetennelse i svangerskapet altså! Hvertfall når du har så vondt som du har! Nyrebekkenbetennelse kan også trigge tidlig fødsel, og jeg vil tro det ikke er å ønske å gå gjennom det med de smertene som er nå også kan det bli verre etter fødsel har jeg hørt. Huff, ring med en gang kjære deg.

Det er bare det at føden er så langt unna her jeg bor (1 time) kjenner at jeg virkelig ikke orker tanken på å sitte I bilen så lenge nå med smertene . Har I tillegg ei lita jente på ett år som er syk og endelig lagt seg for kvelden, vil ikke dra hu opp av senga nå fordI mannen må kjøre meg. :-/ huff.. blir ikke akkurat beroliget heller av det dere sier. . Men jeg får prøve å vente til imorg tidlig ihvertfall. Da venter jeg ihvertfall ikke til mandag! Søren og at jeg skulle Være så plaget av dette.. helt håpløst:-(

Du har ikke en legevakt som er nærmere da? Evt ringe føden og snakke med dem over tlf, og høre hva de tenker?

Jo, legevakten er 25 min unna, det er jo ikke så langt.. men sist så dro jeg til legen først, men så ble jeg sendt direkte videre til Ahus med en gang. Er redd det skal skje nå.. Derfor tenker jeg å bare bite tenna sammen og vente til imorg? Kunne jo eventuelt ringt og rådført meg med føden og avtalt noe imorg da.. det går kanskje:-/

Jo, legevakten er 25 min unna, det er jo ikke så langt.. men sist så dro jeg til legen først, men så ble jeg sendt direkte videre til Ahus med en gang. Er redd det skal skje nå.. Derfor tenker jeg å bare bite tenna sammen og vente til imorg? Kunne jo eventuelt ringt og rådført meg med føden og avtalt noe imorg da.. det går kanskje:-/
Jeg ville gjort det iallefall... Risikerer jo at dem ber deg komme inn, men kan være de forstår at det ikke er så lett å komme fra.

Back
Topp