Nyrebekkenbetennelse?

mariaen

Betatt av forumet
Noen som har hatt det, og hva var symptomene du hadde? Ble sendt på sykehuset i dag med kraftige smerter nede i bekkenet. En urinprøve ga fullt utslag på at jeg hadde uvi. Ble sendt hjem igjen med medisin og smertestillende, men smertene er ganske kraftige tross i at jeg har tatt smertestillende. Nå begynner jeg å lure på om jeg egentlig skulle vært på sykehuset fordi jeg har misstanke om at dette kanskje er nyrebekkenbetennelse.

Om du har fått antibiotika for UVI virker den på nyrebekkenbetennelse og. Smertene sitter da i ryggen.
Det tar som regel eit døgn før antibiotikaen virker skikkeleg. Om du har økende smerter og stigande feber til tross for antibiotika ville eg kontakta legen igjen.
God bedring:)

Jepp. Hadde det. Og holdt på å dø av det!
Fikk det i begge nyrene og det var snakk om bare noen timer igjen hvis e ikke hadde kommet inn på sykehus når e gjorde. Måtte innom 3 leger før e ble tatt på alvor og sendt på sykehus for ultralyd av nyrene og flere undersøkelser.
Hadde en slags belte rundt magen som stramma seg og ble verre og verre.
Fikk beskjed på sykehuset at den antibiotikaen e hadde fått for UVI va nytteløst. Den tok ikke det i nyrene.
Måtte ha hestedose med antibiotika rett i blodet (intravenøst) og det første døgnet så gikk det mellom den og væske. De gav så sterk ab som de turte og de fulgte nøye med på nyrene mine. Holdt på å bli nyresvikt, men kroppen min klarte å komme seg i siste liten. Måtte bare signere under på organdonasjonspapirene før kroppen våkna av sjokket. E sto øverst på lista for organdonasjon, men slapp det heldigvis.

Smertene var grusomme. Lå å vrei meg i senga og hadde kjempevondt. Fant ingen go liggestilling.

Om du er i tvil så går det an å ringe legevakten og høre.

Hadde sterke smerter i ryggen og klarte nesten ikke stå på beina. Begynte på en fredag, lagt inn natt til mandag. Tenkt at det kom til å gå over, siden det var perioder som jeg ikke merket noe. Så du trenger ikke å ha vondt hele tiden heller.
Hadde gått en uke på antibiotika for uvi uten virkning, og ble lagt inn med intravenøst i 3 dager.

Ring legevakta om du mistenker det!

Noen som har hatt det, og hva var symptomene du hadde? Ble sendt på sykehuset i dag med kraftige smerter nede i bekkenet. En urinprøve ga fullt utslag på at jeg hadde uvi. Ble sendt hjem igjen med medisin og smertestillende, men smertene er ganske kraftige tross i at jeg har tatt smertestillende. Nå begynner jeg å lure på om jeg egentlig skulle vært på sykehuset fordi jeg har misstanke om at dette kanskje er nyrebekkenbetennelse.
Hadde nyrebekkenbetennelse når jeg var gravid i uke 27 med storebror. Hadde økende smerter i korsryggen og etter tre dager toppet det seg med høy feber. Smertene var da så ille at lille i magen hadde over 220 i puls da jeg ble lagt inn på sykehuset, og legene fryktet en stund prematurfødsel. Fikk ketorax (smertestillende) og antibiotika intravenøst men måtte i tillegg legge inn døren i høyre nyre. Ble liggende i en uke, men drenet måtte jeg ha lengre. Så, har du smerter i rygg i tillegg til feber ville jeg tatt en telefon til. Man spøker ikke med nyrebekkenbetennelse.

Back
Topp