Nyrebekkenbetennelse

AuroraBorealis

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Junilykke2018
Ekstremt dumt spm. Sikkert. Men man må få urinveisinfeksjon først? Eller kan man få det uansett?

Jeg vet ikke, men har forstått det slik at når man har urinveisinfeksjon først, og den ikke blir behandlet så kan infeksjonen "krype" oppover og gi nyrebekkenbetennelse. Jeg tenker at kilden til infeksjonen må komme utenfra, altså bakterier..og at det er usannsynlig at bakterier vandrer fra blære og oppover uten at det gir en nedre infeksjon først? Bare mine tanker det her da :-p Har egentlig ikke peiling :-p

Sniker litt her :-p
Men for å få nyrebekkenbetennelse må det ha begynt med en vanlig uvi først :-) meeeen det er absolutt ikke alle som merker at de har en uvi før den når nyrebekkenet :-) jeg er en av dem som ikke merker svie ved vannlating o.l men merker først symptomer når det når nyrebekkenet :-/
Så som det blir sagt her før meg så kryper det oppover i urinveiene dine om det får utvikle seg, å begynner med bakterier utenfra :-)
Hilsen ei som er mye plaget med dette :-/

Men for å få nyrebekkenbetennelse må det ha begynt med en vanlig uvi først :-) meeeen det er absolutt ikke alle som merker at de har en uvi før den når nyrebekkenet :-) jeg er en av dem som ikke merker svie ved vannlating o.l men merker først symptomer når det når nyrebekkenet :-/
Så som det blir sagt her før meg så kryper det oppover i urinveiene dine om det får utvikle seg, å begynner med bakterier utenfra :-)

Merker heller ikke uvi før legen sier jeg har det, og ikke nødvendigvis etterpå heller...

Det er litt slitsomt for da kan en gå leenge før det blir oppdaget :-/
En gang gikk jeg 3 mnd med det før jeg fikk så vondt i nyrene at jeg dro på legevakta :-/
Også funka ikke de penecillinkurene jeg fikk så gikk vel på 6-7 forskjellige kurer og ble sendt på UL for å se på nyrebekkenet, etter dette har jeg vel hatt uvi omtrent hver 2. Mnd :-/

Men når alle urinprøvene har vært helt rene?.

Tror ikke jeg har det. Men må bare forhøre meg.

For har bekkenløsning og låsning (korsrygge). Ligamentsmerter som har vært intens nå.

Har ikke svie. Ikke feber, ikke frysninger og kvalm/oppkast. Ikke uvi.

Skulle du hatt nyrebekkenbetennelse så gir det utslag på urinprøve :-)
Jeg syns det av å til kan være litt vanskelig å skille på smerter i ryggmuskler og det som sitter litt lengre inn :-)
Men du har ikke utslag på prøve ei heler feber og svie og slik så tviler jeg på at du har det :-) men jeg er ingen lege ;-) så du kan jo evt ta kontakt med legen din :-)

Back
Topp