nyrebekkenbetennelse

juliLykke2018

Tia-Sofie <3
Noen her som vet hva det gjør om man har nyebekkenbetennelse i svangerskapet?
Har alltid vært plaget med urinveisinfeksjon og nrebekkenbetennelse, og har nå symptomene til nyebekkenbetennelse.. Ringte legen idag, for å få levert en urinprøve, men måtte komme med den i morgen da de gjerne ville ha morgenurin.

Noen som vet hva de gjør med dette? Er i uke 34 +, og tåler ikke antibiotika :/

Jeg fikk nyrebekkenbetennelse i uke 25 og ble lagt inn på sykehuset med en gang. Hadde ingen symptomer i forveien, ble plutselig akutt syk med over 40 i feber og det spredde seg til dobbeltsidig lungebetennelse i tillegg. På sykehuset ble jeg satt på intravenøst antibiotika og fikk lagt inn dren gjennom siden og inn til nyra. Etter litt over en uke fikk jeg dra hjem igjen, men nyra mi er fremdeles utvidet og jeg er nå i uke 33.
Hva de gjør når du ikke tåler antibiotika vet jeg ikke desverre :( er det sånn at du ikke tåler noen typer i det hele tatt? Finnes det ikke mange forskjellige typer?
Du gjør ihvertfall rett i å få sjekket det fort! :) jeg kan ihvertfall skrive under på at å få dobbeltsidig lungebetennelse i tillegg ikke er noe å anbefale! Jeg lå i 4-5 dager og ikke fikk trekt pusten ordentlig og var ganske sikker på at jeg kom til å bli fullstendig kvalt!
Høres brutalt ut men sånn var det :p

Håper for din skyld at det bare er urinveisinfeksjon og ikke har spredd seg til nyrebekkenbetennelse! :)
Lykke til hos legen! :)

Venter en prinsesse 25.august <3

Nyrebekkenbetennelse og Uvi kan føre til for tidlig fødsel... Men tror de behandler med antibiotika selv om man er gravid ja .. Trodde jeg hadde det for noen uker siden, men d var det ikke, og det var da jeg fikk vite om risikoen for prematurbaby.. Masse lykke til! Håper du får hjelp, og slipper å ha vondt !

Nyrebekkenbetennelse og Uvi kan føre til for tidlig fødsel... Men tror de behandler med antibiotika selv om man er gravid ja .. Trodde jeg hadde det for noen uker siden, men d var det ikke, og det var da jeg fikk vite om risikoen for prematurbaby.. Masse lykke til! Håper du får hjelp, og slipper å ha vondt !
Uff, ser nå at du ikke tåler antibiotika :/ håper de finner en behandlingsløsning til deg uansett :)

Oj, det visste jeg ikke! :O
Fikk ikke beskjed om det når jeg hadde det, jeg fikk bare beskjed om å ikke bekymre meg noe om huleboer'n i magen for hun hadde det finfint :) det værste for babyen i magen var at jeg ikke fikk i meg mat på 4 dager :/

Masse god bedring :)

Fikk bare beskjed av legen at det var ikke noe de ville gjøre med det så seint i svangerskapet, så måtte drikke 4 liter om dagen og ta tranebærskapsler :) så da får jeg heller bare gå å ha vondt :p

Venter ei prinsesse i august <3
* Sladrer med Tresmåhjerter *

Fikk bare beskjed av legen at det var ikke noe de ville gjøre med det så seint i svangerskapet, så måtte drikke 4 liter om dagen og ta tranebærskapsler :) så da får jeg heller bare gå å ha vondt :p

4 liter!!! Ser for meg at du bare må holde deg i nærheten av en toalett om dagene ;P appelsinjuice er vel også gull for å surne ned miljøet down there ;) håper du blir bedre :)

4 liter!!! Ser for meg at du bare må holde deg i nærheten av en toalett om dagene ;P appelsinjuice er vel også gull for å surne ned miljøet down there ;) håper du blir bedre :)

Jeg fikk forresten beskjed om å holde meg langt unna appelsinjuice da jeg hadde nyrebekkenbetennelse :p

Holder meg ganske i nærheten av en do hele tiden ja :p.. begynner nesten å bli sår av å tørke meg i hufsa ;p

Jeg fikk forresten beskjed om å holde meg langt unna appelsinjuice da jeg hadde nyrebekkenbetennelse :p

De nevnte ingenting om appelsinjuice, men har drukket det mye tidligere når jeg har hatt uvi og nyrebekkenbetennelse :)

Må bare ønska deg mye god bedring!!!!!!! Vett kor vondt nyrebekken betennelse kan vær...
Klem sendes din vei!!

Tusen takk <3 ja, det er ikke akkurat behagelig.. elsker at lille prinsessa beveger seg og viser at hu lever, men nå så gjør det bare vondt :/ så får ikke noe glede av bevegelsene hennes :( ... alltid godt med en klem på sånne dager som dette :D

Holder meg ganske i nærheten av en do hele tiden ja :p.. begynner nesten å bli sår av å tørke meg i hufsa ;p

Uff, unnskyld om jeg trekker litt på smilebåndet;) for jeg vet faktisk ikke av flere som kaller den for hufsa enn meg selv ;P heheee! Mn du får piske gubben ut å kjøpe ,ykt dopapir ;)

Ja, leste noe om det på nettet at det kunne føre til for tidlig fødsel. :/ så synes derfor det er rart de ikke vil gjøre noe med det... men er vel siden jeg har kommet så langt at det ikke er farlig hvis hu kommer nå, at de ikke gir noe for det kanskje :/

Back
Topp