Nyrebekkenbetennelse

hadde det da jeg gikk gravid.. gikk videre til sepsis eller noe.. nyrenr streika.. hadde nyrefunksjon på 20% eller noe.. sjukhusinnleggelse og sjo og hei..

-fikk store utslett på ryggen
-fryktelig vondt i ryggen (type driiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitvondt)

Har hatt det. Det startet med at det var helt sykt vondt å tisse, fikk smerter i ryggen som strålte nedover beina og feber. Var i helt elendig form og satt 4 t på legevakta mitt på natta. Da var jeg desperat etter hjelp.

Min datter hadde det når hun var 8år. Urinen stinket råttent, hun hadde sterke smerter i magen ryggen og siden(så vondt at hun lå i fosterstilling) spydde som en gris, og feber.

Jeg har hatt det to ganger.. Begge gangene akutt nyrebekkenbetennelse.. jeg hadde ikke noe uvi eller noe forvarsel.. det gikk rett i nyrene.. Begge gangene fikk jeg akutte helt for jævlig vonde smerter i nyrene.. andre gangen var jeg gravid i uke 39 og det utløste fødselen.. smertene var like vonde som riene, og det sier litt... ! 

Hadde UVI forge uke, og fikk da antibiotika. Denne uka skulle jeg komme på legekontoret med ny urinprøve. Tok først stix hjemme som viste at jeg fortsatt hadde nitritt i urinen, samme som sist da jeg testet meg.
Etter den første UVI`en så vart jeg dårlig, uggen i kroppen, litt smerter i korsryggen, ofte kvalm, mageverk, frostanfall og konstant svetting. 
Legen tok i går en blodprøve som viste at senkningen var unormalt høy, og han konstanterte med at dette var nyrebekkenbetennelse og prøvene vart sendt til sykehus for testing der og annen type antibiotika behandling

Men ettersom jeg har lest meg opp hva dette er for noe, så skal nyrebekkenbetennelse gjøre sinnsykt vondt! Jeg har ikke så vondt alle mulige plasser som folk beskriver, er litt verre enn vanlig influensa, men ikke så vondt som jeg leser alle plasser. 

* oj, dette vart langt * :P

Jenta vår hadde det da hun var 6 mnd stakkar..
Vi fløy inn og ut av legevakten og de mente vi var hysteriske førstegangs foreldre :(
Hun spiste ikke, drakk svært lite, tisset nesten ikke, hadde høy feber over lengre tid, kastet opp og hadde feber krampe.
Tilslutt tok de en urinprøve av henne og til deres store forskrekkelse var det nyrebekken betennelse.

Faan så sint jeg var!

Back
Topp