Nyrebekkenbetennelse (oppdatert)

*Svartengel*

Forumet er livet
VIP
Prøven min var forurensa[:-] Og eg tok prøven rett, i rein beholder, men men. Eg skal ned dit etter 12.00 og hente meg ein resept på medisin, så vil det nok bli betre i magen og ryggen[:)]

Da har eg fått vore hos labratoriumet hos legen og det var utslag på urinprøven min. Den er no sat til dyrking til i morgon tidlig og då må eg ned igjen for å vite meir. Ellers skal eg ta kontakt igjen, om eg får feber og/eller meir smerter.

Kva gjer legen om ein gravid har det? [&:]  Eg har begynnt å få verk bak i ryggen, i høyde med ribb beina mine og eg hadde antydning til urinveisinfeksjon sist eg var hos legen... 

Får legge meg, eg drar ned til legen i morgen. Preikes jenter. Sove godt alle[:)]

ORIGINAL: Tøydukke Anna

Sniker litt jeg[:D] du blir lagt inn på sykehuset og blir behandlet med antibiotika intravenøst. Antaglivis selexid, da den ikke er farlig for gravide[;)]

Innlagt?? [&:] Er det så farleg? Kan eg spør korleis du veit det?

antibiotika..?hvis du tror du har det må du stikke til legen å få målt crp eller hva det enn heter..blodprosent..

Jeg har ikke hatt det når jeg har vært gravid, så jeg har ingen svar på akkurat det.
Ville derimot bare si gooooood bedring!! For det er absolutt ikke en nytelse å ha det :( :( :( :( :( :( :(

ORIGINAL: dørti gullkorn

Jeg har hatt det 2 ganger, for noen år siden og har såklart klart å få det nå.. Fikk beskjeden for ei uke sida. Er ikke spesielt godt akkurat, men antibiotikaen funkier fort heldigvis;)
Selexid funker ikke mot nyrebekkenbetennelse, fikk det først fordi legegn trodde det var vanlig UVI, men nei. Virket ikke. Derfor fikk jeg en annen type, furadantin heter den. Og den hjelper, har ikke ryggsmerter lenger og føler meg mye bedre:)

Det er absolutt ikke farlig, såfremt den blir behandlet. Man blir heller ikke lagt inn på sykehus. Første gang jeg hadde det ble jeg så dårlig at jeg mistet all kraft i bena og klarte ikke gå på 2 uker.. hadde kvalme og oppkast også. da fikk jeg antibiotika og kvalmestillende og måtte være sengeliggende i 2 uker.. men ble aldri lagt inn, var heller ikke på sykehus bare vanlig legevakt:)

Håper uansett du ikke har det, for er ikke behagelig!!

Eg har den kjekke tingen, at eg må vere forsiktig med pencelin, er fleire typar eg ikkje tålar. Selexid er ein av dei få eg no kan ta. Eg kjenner ikkje at det er vondt i ryggen no, men så har eg hatt smerter i ryggen sida 2007 og tåler i grunn mykje smerter i ryggen. Så når eg først merker noko, er det sterke smerter[&:]  Eg har no gjort klar urinprøve, får bare vente til det åpner hos legen, så finner dei vel ut av noko[:)] Eg har jo hatt uvi meir eller mindre hele tida sida i fjor sommer. Så det står faktisk på helsekortet mitt at eg er plaga med det. Men eg ana ikkje kvifor eg sliter så med det[&:][&:]

Tusen takk for hjelpa, du hjalp meg mykje. Vart litt nervøs når hu andre skreiv eg må legges inn, har vore nok på sjukehus i det siste...

ORIGINAL: Trone

Jeg har ikke hatt det når jeg har vært gravid, så jeg har ingen svar på akkurat det.
Ville derimot bare si gooooood bedring!! For det er absolutt ikke en nytelse å ha det :( :( :( :( :( :( :(

Tusen takk for dine gode ord[:)]

ORIGINAL: bibbiii

antibiotika..?hvis du tror du har det må du stikke til legen å få målt crp eller hva det enn heter..blodprosent..

Eg har no klar urinprøven til han, så får me sjå kva dei gjer med meg der nede[:)] Bare ikkje no stikk i fingeren altso, det er da verste eg veit[8D][8D] Eg har hatt rør inni ryggen min men stikk i fingeren, nei det vil eg ikkje[8D][8D]

Lykke til svartengel[:)] jeg er også myyyyye plaget med uvi - men ikke nyrebekkenbetennelse. regner med du oppdaterer oss når du kommer tilbake?![:)]

ORIGINAL: Amaryllis

Lykke til svartengel[:)] jeg er også myyyyye plaget med uvi - men ikke nyrebekkenbetennelse. regner med du oppdaterer oss når du kommer tilbake?![:)]

Eg ana ikkje når/om eg har uvi, merker ingenting til det. Da er først når det då bevege seg oppover i systemet, at eg kjenner det[&:][&:]  Og då har eg oppdatert[:)]

ORIGINAL: Amaryllis

ORIGINAL: dørti gullkorn

UVI har jeg sånn ca 50 ganger i løpet av ett år.. jippii!![:)][:)] hehe..

Lykke til og håper det ikke er noe da[:)]

Har vel hatt meir eller mindre helt sida i fjor sommar. SÅ det blir mange urinprøver i løpet av svangerskapet trur eg. For medisinen fungere bare eit par dagar etter siste tabletten er tatt[&:][&:]

ORIGINAL: Svartengel

Sniker litt jeg[:D] du blir lagt inn på sykehuset og blir behandlet med antibiotika intravenøst. Antaglivis selexid, da den ikke er farlig for gravide[;)]

Ei gravid vennine var lagt inn for ikke lenge siden pga nyrebekkenbetennelse, og hun fikk den behandlingen. Men legene praktiserer vel forskjellig rundt om i landet[8|] Pluss at jeg jobber på sykehus selv så har hatt noen pasienter med nyrebekkenbetennelse(ikke gravide da).

Det er ikkje kommet så langt hos meg i såfall, er nok helt i starten[:)]

Ønsker bare å opplyse om at penicillin(PC) er en type antibiotika. Så hvis du er allergisk mot PC så er du allergisk for den type antibiotika.

ORIGINAL: lille marihøne

Ønsker bare å opplyse om at penicillin(PC) er en type antibiotika. Så hvis du er allergisk mot PC så er du allergisk for den type antibiotika.

Godt muleg, henge meg ikkje opp i detaljer, eg veit bare kva typer eg har reagert på (navna deres) [:)]

Ei gravid vennine var lagt inn for ikke lenge siden pga nyrebekkenbetennelse, og hun fikk den behandlingen. Men legene praktiserer vel forskjellig rundt om i landet[8|] Pluss at jeg jobber på sykehus selv så har hatt noen pasienter med nyrebekkenbetennelse(ikke gravide da).

Det er ikkje kommet så langt hos meg i såfall, er nok helt i starten[:)]

Bra det da[:)] Får håpe du slipper unna[:D]

Håper eg også, det er kjedeleg å ligge på sjukehus[&:]

Godt muleg, henge meg ikkje opp i detaljer, eg veit bare kva typer eg har reagert på (navna deres) [:)]

OK, var godt ment fra min side:-)

OK, var godt ment fra min side:-)

Eg skjønte det[:)] Men det som er viktig for meg er at eg huskar navna, om det er antibiotika eller pencelin, det får legene ta seg av[:)]

Back
Topp