nype ekstrakt

LilleJenta

Gift med forumet
skulle kjøpe malt i går, og sammen med de glassene sto det glass med nype-extrakt...
de står at man kan gi det til spedbarn. (1 t-skje i kokt vann)

men har nyper noen virkning på magen eller er det bare at det er c-vitaminer i det??

bare lurte på om det kunne være et alternativ til malt...[8|]

Ja, jeg ga det til eldstemann når han hadde hard mage. Han tålte ikke malt og da fikk vi tips på HS om nype ekstrakt. Usikker på hvor stor han var når vi ga dette, men jeg husker det fungerte fint!!!

Du kan helt sikkert prøve. Vi hadde ingen oppskrift på hvor sterk vi skulle lage den (jeg leste sikkert ikke på glasset...[&:]), men hun på HS sa at vi skulle smake selv - og når vi syntes at den var god så kunne vi gi den da... Ikke vet jeg, men det funket!!!

Lykke til!

Vi fikk beskjed om å bruke det til smasktilsettning på vann og evt i grøt. Visste ikke om dette med magen jeg.,. har et helt glass stående, skal bruke det litt jeg da. 

Hjelper det mot magen [8|]
Så sjekt. Satt her i stad og tenkte på denne malten. Er snart tom for malt og vet liksom ikke om jeg skal kjøpe mer. Har brukt sviskepurre en stund nå i grøten og der fin. Har også brukt litt malt i vann før mme, bare for å være sikker liksom.

okei, så fint, da skal jeg ta med et glass neste gang![;)]

Back
Topp