Nyoppstått kvalme uke 31

Kaffekanna

Glad i forumet
Junibollene 2023
Hei, jeg har nå kommet til 31+5, og hele denne siste uken har kvalmen kommet tilbake. Blir kvalm og uvel etter hvert eneste måltid. Spiser lite, og selv når jeg spiser «trygg» mat, blir jeg fortsatt kvalm. Ingen av mine vanlige kvalmestillende teknikker virker. Har ikke stor mage, og tror ikke det er babyen sin «skyld», tenker mest på enten hormoner eller mage-tarm systemet. Noen som har opplevd noe lignende?
 
Kvalmen er delvis tilbake her også, er vist normalt:depressed:
 
31+4 og har begynt å kjenne på litt kvalme på natta når jeg våkner. Håper det ikke blir værre, men vet at mange får kvalme tilbake på slutten :(
 
Samme her. :sour:Særlig om jeg står/går lenge. Litt samme kvalmen som i første trimester.. jeg er 31+0 idag.
 
Har vært kvalm hele tiden, også med kvalmestillende, men sluttet så og si med å kaste opp fra uke 22. Har nå i det siste hatt litt økende kvalme og litt oppkast igjen de siste par ukene, er uke 33 i dag. Lege på sykehuset regner med det er fordi baby er blitt større og presser mer opp mot mellomgulvet og magesekk. Selv om magen din ikke er så stor, er baby mye større nå, og du bærer kanskje bare langt inn mot kroppen, så magestørrelsen din har nok ingen sammenheng, men trolig er det like vel størrelse på baby som påvirker det :)
 
Slet selv rundt denne tiden. Er nå i uka 35 og det har letta . Sto på ca en måneds tid
 
Hadde også kvalme rundt da, er 34+4 og nå er det en liten stund siden jeg har vert kvalm
 
Sniker. Dra innom lege/jordmor og sjekk blodtrykket for sikkerhets skyld. Kvalmen kan være et symptom på begynnende svangerskapsforgiftning. Det var det hos meg. Er trolig ingenting, men bedre med en sjekk for mye!
 
Godt mulig. Var hos jm idag, har begynnende preeklampsi :(
Da er det veldig bra at du var der! Be henne henvise deg videre til fødeavdelingen hvis hun ikke allerede har gjort. De kan vurdere videre oppfølging.

Vil legge til at det gikk fint her. Jeg var riktignok nesten i uke 39, så vi valgte igangsetting i stedet for medisinering. Men det er jo kjekt om den lille kan bli inni magen litt til når en er i uke 31. Ikke sitt hjemme og vent, men mas deg til noen ekstra kontroller.
 
Kjenner jeg får en kvalm følelse ca 30 min etter hvert måltid.. :sour:
 
Har kommit tillbaka här med, är 31+5 idag, inte lika illa som första trimester, men det ”kommer och går” i stort sett varje dag :dead:
 
Back
Topp