Nylig testet pos og julebord

Kristinanaa

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Juliknøttene 2022
Er ikke så mange uker på vei, så det er baturlig hemmelig ennå.
Men skal på julebord neste helg, og lurte på hvordan jeg skal skjule det?

vi blir hentet med buss, da det er en finere retaurant litt unna byen. Vurderte å kjøre først, men det blir veldig åpenlyst

Burde jeg late som jeg drikker, og bestille alkoholfri vin eller bare brus feks? Treffer ikke kollegene mine så ofte(vi jobber på forskjellige plasser), så er mange jeg ikke kjenner så godt. Tror ikke de tenker så mye på det. Men de jeg kjenner bedre, vil kanskje tenke sitt

Inget i veien med å kjøpe alkoholfritt :happy: du kan og skylde på dårlig form, hauverk, antibiotika eller at du må tidlig opp søndag? Mange muligheter :happy: jeg syntes det var fryktelig vanskelig akkurat det der, men brukte hauverk et par ganger i starten

Inget i veien med å kjøpe alkoholfritt :happy: du kan og skylde på dårlig form, hauverk, antibiotika eller at du må tidlig opp søndag? Mange muligheter :happy: jeg syntes det var fryktelig vanskelig akkurat det der, men brukte hauverk et par ganger i starten
Det med antibiotika var lurt, da jeg har vært hjemme i to dager nå pga sykdom. Kan late som jeg får antib. mot det

Hvordan kan det bli åpenlyst om du kjører selv? Kan være mange grunner til at man kjører selv, feks at man ikke vil vente på skyss/kunne reise hjem når man vil, eller at om man har barnevakt til et barn så vil man gjerne være lett tilgjengelig om det skulle være noe :)

Hvis sjefen tar regningen, bare husk på at det vil stå «alkoholfri vi» på kvitteringen. Og at det av og til er noen servitører som roper «hvem skulle ha denne alkoholfrie vinen?» eller «her er din alkoholfrie vin». Selvfølgelig kan man be dem gjøre det diskret, men hørte mange som har fått de glippene over uansett.

Det letteste er å kjøre selv og si at man ønsker fleksibilitet på når man vil hjem fordi man er sliten etter å ha verdt syk.

Det med antibiotika var lurt, da jeg har vært hjemme i to dager nå pga sykdom. Kan late som jeg får antib. mot det
Eller bare skylde på sykdommen? Ikkje heilt 100% igjen så orker ikkje fyllesyke i tillegg?

Jeg er i samme situasjon.. Og aner ikke hva jeg skal si.. Vi skal være både på jobb og ute å spise, og er en liten gjeng som sees daglig. Såå..

Tenker alkoholfritt. Men får se. Kanskje jeg bare sier det om noen skjønner det. Siden jeg har en litt tung fysisk jobb i byggebransjen. Hadde vært litt deilig å få litt hjelp til de tyngste løftene

Jeg er i samme situasjon.. Og aner ikke hva jeg skal si.. Vi skal være både på jobb og ute å spise, og er en liten gjeng som sees daglig. Såå..

Tenker alkoholfritt. Men får se. Kanskje jeg bare sier det om noen skjønner det. Siden jeg har en litt tung fysisk jobb i byggebransjen. Hadde vært litt deilig å få litt hjelp til de tyngste løftene
Det er jo heilt lov å berre seie det, sjølv om det er tidlig :)

Eg fortalte nettopp på presentasjonsrunde på julebord med jobben at eg er gravid. 13+1 då eg fortalte. Vi var fleire avdelinger saman som ikkje kjenner kvarandre så godt. Tenkte det var like greit å ta det i plenum. Dei eg jobber med til daglig hadde eg fortalt det til allerede.

Jeg faket hele kvelden. Klarte på en eller annen måte å bestille alkoholfri vin først, og sp bestilte jeg rødvin. Lot som om jeg drakk, ingen som merket at vinglasset ikke ble tomt . Var tilogmed ute en tur, men var så sabla trøtt. Heldigvis dro de fleste tidlig til hotellet :D

De tenkte sikkert at jeg var litt kjedelig, men pytt!

Jeg faket hele kvelden. Klarte på en eller annen måte å bestille alkoholfri vin først, og sp bestilte jeg rødvin. Lot som om jeg drakk, ingen som merket at vinglasset ikke ble tomt . Var tilogmed ute en tur, men var så sabla trøtt. Heldigvis dro de fleste tidlig til hotellet :D

De tenkte sikkert at jeg var litt kjedelig, men pytt!
Jøss så bra! Tok ca 4 minutt før en kollega (og venninne) satt å stirret på glasset, så på meg, så på glasset - og ga meg et håpefullt blikk. Haha, så ja. Da ble hun første utenom mannen som vet :p

Jøss så bra! Tok ca 4 minutt før en kollega (og venninne) satt å stirret på glasset, så på meg, så på glasset - og ga meg et håpefullt blikk. Haha, så ja. Da ble hun første utenom mannen som vet :p
Haha, sånn kan det gå! ;) Jobber ikke på samme kontor som noen av de andre som var der, så kanskje derfor det funket. De to som jeg jobber med daglig var ikke der :)

Back
Topp