Nygravid og fly?

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Assistert-jentene
Vi har endelig fått pos test etter 3,5 års prøving med en tidlig SA i fjor.

Er det farlig å fly? Kan trykket gjøre at vi mister? Eller er det ingenting å bekymre seg for? Er litt overnervøs for å gjøre noe galt...
 
Gratulerer så mye!

Jeg flydde i uke 6, 8 og 19 med eldste. Var ikke noe problem. Var litt engstelig selv, men opplevde ikke noe ubehagelig med det :)
 
http://www.flylegen.no/web/

Det er helt trygt å fly så lenge man ikke har komplikasjoner. ;)

Det er normalt å være overnervøs når man ønsker seg barn så sterkt, men prøv å huske at det at mor lever som normalt, er best for babyen. :)
Så lenge du holder deg unna enkelte matvarer, alkohol og tobakk, er det ytterst lite du får gjort "galt," og det er få ting som påvirker embryoet/fosteret. ;)

Lykke til med svangerskapet! <3
(Husk folat hele graviditeten og ammeperioden. :) )
 
http://www.flylegen.no/web/

Det er helt trygt å fly så lenge man ikke har komplikasjoner. ;)

Det er normalt å være overnervøs når man ønsker seg barn så sterkt, men prøv å huske at det at mor lever som normalt, er best for babyen. :)
Så lenge du holder deg unna enkelte matvarer, alkohol og tobakk, er det ytterst lite du får gjort "galt," og det er få ting som påvirker embryoet/fosteret. ;)

Lykke til med svangerskapet! <3
(Husk folat hele graviditeten og ammeperioden. :) )

Hvorfor ta folat hele svangerskapet og ammeperioden?? Jeg har fått beskjed om å ta det til uke 12, deretter er det valgfritt. Og jeg er andregangs.
 
Hvorfor ta folat hele svangerskapet og ammeperioden?? Jeg har fått beskjed om å ta det til uke 12, deretter er det valgfritt. Og jeg er andregangs.

Nye anbefalinger à 2014 sier at man bør ta 400 mikrogram folat hver dag hele sitt fertile liv (18 - 61 år), og opptil 500 mikrogram hele svangerskapet.

Det er jo frivillig å ta ekstra folat uansett hvor langt man er på vei, eller om man har født før, men anbefalingene sier det samme uansett.
Dessverre er få leger/jordmødre flinke nok til å holde seg oppdaterte på jobben sin, og hva som er best for mor og barn.

http://altformamma.no/artikler/602/article/item/null/nye-anbefalinger-opptil-800-mcgr-folat
 
Jeg tar folat hele svangerskapet også. Det har kommet mer og mer de siste årene om fordelene for babyen med folat. Så det er ingen grunn til å la vær tenker jeg.
Flott å høre at flere har fått høre om nye anbefalinger! :)

Folat får man jo i seg gjennom normalt kosthold også, men siden mange ikke får i seg nok, er det lurest å ta det som tilskudd. :)
 
Tusen takk for svar og linker alle sammen! :) Det roer en bekymret sjel :)

(Jeg har tatt folat i årevis ;) )
 
Det går helt fint!
Pass bare at mor har det bra, spis og drikk sunt og nok før du flyr, ha på støttestrømper om du skal langt og gå litt rundt i kabinen om flyturen er lang. Jeg skal selv ut på en ganske lang flyreise i uke 8, men har ingen betenkeligheter med det.

Hilsen flyvertinne :)
 
Det går helt fint!
Pass bare at mor har det bra, spis og drikk sunt og nok før du flyr, ha på støttestrømper om du skal langt og gå litt rundt i kabinen om flyturen er lang. Jeg skal selv ut på en ganske lang flyreise i uke 8, men har ingen betenkeligheter med det.

Hilsen flyvertinne :)
Takk!! :) Beroligende å høre fra en flyvertinne <3
 
Back
Topp