Nygravid og bekymret...

Marie80

Glad i forumet
Hei jenter!
 
Gratulerer som nybakte mødre!
 
Jeg er 8 uker på vei idag og ser med skrekk for meg hvordan jeg kommer til å se ut etterhvert som baby og kropp vokser. Vil jo være fin når jeg er gravid og ikke se ut som en hval på land. Har ligget stabilt på ca 85kg (er 173 cm)i flere år, men da jeg sluttet på pillen i juni gikk jeg raskt opp til 90kg. Jeg har hatt spiseforstyrrelser da jeg var yngre og nå skriker det i hodet mitt! Føler meg helt pyton! Vil jo være glad og gira på bebisen som vokser inni meg, men nå er jeg bare bekymret... Har første legekontroll på onsdag. Redd for at han skal lage et nummer av hvor tjukk jeg er...
 
Noen som har erfaringer eller trøst å komme med?[&o]
 
Vel, det er et sårt tema. Du burde ikke være redd for legen. Du kan faktisk gå hele svangerkskapet uten å legge på deg hvis du vil.
Du kan gå på det du har nå. Men du må være forsiktig med å slanke deg. Prøv heller å spise sunt og næringsrikt og hold deg i så mye aktivitet som
du klarer. Dette er jo veldig bra for fosteret også. Det går nok bra skal du se! Men ikke bry deg så mye om det. Du kommer til å få en enorm mage
nå, men den inneholder det skjønneste i verden så den er verdt det! Etterpå kan du kvitte deg med det som tynger deg. Nå er det viktigst
at du konser på babyen. [:D] Du er jo faktisk ikke såååå stor at det gjør noe. [:D] Utifra det jeg leser her ihvertfall. Du er nok gjennomsnittlig.
Tviler på at du får noe pes. [:D]

Lykke til ihvertfall!!! [:D]
 
Takk for koselig svar, nå ble jeg litt roligere. Har gått ned mye før og skal klare det igjen[:)] Har ellers trappet opp treningen og turgåingen min slik at jeg ikke legger på meg unødvendig. Er også utrolig treg og oppblåst som en ballong, så er ikke sikkert det er bare reelle kg jeg har gått opp[;)]
 
Vekta er en veldig vanskeli ting å stole på ja. [:D] Mange kan være veldig tunge uten at de ser overvektige ut i det hele tatt.
Merkelige greier. Kan hende du legger på deg litt i begynnelsen også stagnerer det også. [:D] Det trenger ikke å bety at det går i samme tempo hele veien,
og takk gud for det!!! [:D] Gratulerer med nurk i magen foresten!! Må være herlig!! Jeg vil også igjen! [:D][:D][:D]
 
Back
Topp