Nygravid med blanda følelser

Molli

Glad i forumet
Hei! Jeg fant ut forrige uke at jeg venter barn nr 3. Jeg mistet jobben forrige måned (nedskjæringer) og går og venter på dagpenger. Prøver å finne meg jobb, men har hatt hyperemesis med de to første, så spørs hvordan det går.. Gruer meg veldig til å fortelle familie om det. Gruer meg også ekstremt til hele svangerskapet siden jeg har hatt så utrolig mye plager i de to andre. Hyperemesis, bekkenløsning med påfølgende senebetennelse i hofter, svangerskapsrelatert migrene, svangerskapsforgiftning +++

Har vært inne på tanken om å ta abort, og heller prøve igjen når jeg har fått meg jobb, men det kan fort ta en stund. Jeg er snart 32 år, og barna er 9 og 6 år, så hvis jeg skal ha en til, så er det kanskje like greit å gjøre det nå som det allerede er en på vei. Etter hva jeg har lest meg frem til gir dagpenger rett til foreldrepenger, og hvis jeg blir like dårlig denne gangen, så kan jeg vel også sykmeldes. Ikke misforstå meg, jobb er absolutt det beste, jeg må bare være forberedt.

Fler i lignende situasjon?

Jeg tror jeg kunne blitt stresset av ny jobb samtidig med slike plager. Jeg tenker at man skal tidsnok jobbe nok, så kjenn etter hva som vil være den beste løsningen for at du skal ha det best mulig i denne graviditeten :-)

Last edited:
Jeg skjønner godt hvordan du har det! Jeg har ikke jobb jeg heller, det er pga sykdom. Så jeg har aap og tar kun litt ekstra vakter i helg og slikt, når formen min tillater det. Jeg har store helsemessige utfordringer med kronisk sykdom og kronisk bekkenløsning fra første..
Men det går ikke utover barna :) kun jobben, for jeg prioriterer familien først!

Last edited:
Jeg er også nygravid med blandede følelser. Har to barn fra før, der eldstemann krever mye + at forholdet til mannen ikke akkurat er det beste for tiden :-( han ønsker helst at jeg tar abort.. men jeg vil beholde.. har hatt to tøffe svangerskap før med kvalme og oppkast i 9 mnd. Er ikke så lett å vite hva man skal gjøre

Veldig blandede følelser her også. Var liksom så ferdig med babyer/små barn.
Jeg er selvstendig næringsdrivende, og terminen på denne havner midt oppi den travleste tiden på året med kalvinger og våronn..
Liker ikke tanken på å ikke ha full kontroll på alt det.
Så eegentlig har jeg litt lyst til å avbryte. Vet ikke helt..

Back
Topp