Nygravid i utdrikkningslag

Dirridam

Betatt av forumet
Ett lite dillemma.. En barndomsvenninne av meg skal drikkes ut om noen uker. Jeg kjenner ingen andre av gjestene, og er nygravid.
Har takket ja til å være med på utdrikkningslag før jeg fant ut jeg var gravid. Nå syns jeg det hele blir litt annerledes, for syns det er kjipt å være den ene edru , i tillegg til at jeg ikke kjenner noen av de andre...
Ser for meg at det blir en kjip dag, for jeg er i utgangspunkte ganske sjenert og har litt vanskelig for å bli kjent med folk osv...
Hadde vært litt enklere med "litt innabords" i en sånn setting.

Ville dere blitt med fordet, eller ville dere meldt avbud nå i "god" tid.. Har enda noen uker før utdrikkningslaget er.
Eller blir det for feigt?

Om du absolutt ikke har lyst i det hele tatt så faker du sykdom..
Eller,sier det som det er til bruden...hun har nok forståelse..=)

jeg hadde gått for venninnen min sin del og for at jeg ønsker å være en del av det :) 

Ser du er i uke 10 nå, så da vil du være i uke 12+++ når utdrikningslaget er.
Jeg var selv i utdrikningslag da jeg var 11+6. Jeg valgte å si fra til forloveren om omstendighetene på dagen, sånn at jeg ikke var med på ting som var farlig for meg. På kvelden sa jeg bare at jeg ikke ville drikke, men sa etterhvert grunnen, siden jeg og mannen hadde avtalt at vi kunne fortelle det.

Bruden hadde fått vite det dagen i forveien.

Jeg kjente ikke så mangen (iallefall ikke godt), men hadde en topp dag for det om. Jeg var alene edru store deler av dagen, men fikk følge av ei anna som var edru utpå kvelden. Ingen la merke til at jeg ikke drakk og jeg følte det var like lett å kommunisere med de andre selvom jeg ikke drakk, for de drakk jo og da lettet det stemningen for meg også.

Om du velger å fortelle om graviditeten, så vet jo de andre hvorfor du ikke drikker og du har ett samtaleemne mange nok vil snakke om (graviditeten).

Back
Topp