Nygravert og førstegangs

x1xUlli

Blir kjent med forumet
Sitter å gynger med bærbare pc`n på fanget og tenker (migrenen dundrer) og samboer vandrer rundt her, hundane sover, katten også..
HVA nå ? Sitter  tenker på skrekkhistorier, ... var konstant kvalm i 9 måneder, blei så stor at eg nesten sprakk, fekk ikkje i meg mat og drikke, låg 3 døgn i fødsel....
Kva har eg gitt meg ut på ?

Alle virkar veldig "å hurra, jippi, emdelig eg er blitt gravid, liksom, er eg den einaste med ein sånn; å hjelp, å nei, å herregud, eg trur eg dør - skrekk, "Er det vanlig å bli litt " Å HJELP MEG" når ein er blitt gravid første gongen [&:] 

jeg skjønner deg godt jeg!
Selv om jeg gleder meg, er jeg livredd for fødsel, vekt, strekkmerker, hengepupper, ansvar osv osv..
Tror det er ganske normalt jeg!

Stoor klem til deg.

Hmm.. Det er ikke lett å si. Skulle man hørt på alle skrekk-historiene der ute, hadde man ikke tørt stort.
Det går nok kjempe greit skal du se! Og tenk på hvor stor glede du får når du er ferdig!
For min del var jeg heldig å slapp unna kvalmen, men jeg sov de 3 første mnd. Hele dagen [;)].
Og fra 6mnd og utover har jeg slitt med bekkenløsning.
Nå har jeg 4uker igjen og ser bare premien!
Selv om jeg er stor som en hval og sliter med å gå [:D]

Uansett hvordan formen blir, blir det nok verdt det!
Lykke til med svangerskapet!

Tror heller du hadde vært unormal om du ikke hadde noen av de tankene... selv er jeg nesten skrekkslagen innimellom, når jeg tenker på konsekvensene av dette... men for det meste er jeg bare lykkelig!

Gratulerer med spiren,og lykke til fremover!!

Hehe[:D] Ikke rart at en blir litt skremt, da. Hele kroppen og alt rundt en forandrer seg jo!
Er selv gravid for 1. gang og må si meg velig glad for at det ikke er lenge igjen nå. For mitt vedkommede var de første 7 månedene bare fryd og gammen. Humøret var på topp og jeg var frisk og fin (har bekkenløsning, men den gikk tålig greit den også) Skjønte ikke at alle klaga over at de var så leie[:D]
Men nå..... Søvnvansker, pusteproblemer, vann i kroppen, stor, tung, hoven i ansiktet og fingrene, halsbrann, svingende humør osv....
Kanskje dårlig gjort av meg å skrive dette, men...[:D] Heldigvis er alle forskjellige og ikke får samme plagene[:)]

Hei.

Eg har hørt mykje, men du skal huske at det ligger ofte til familie kva som skjer. Snakk med din mor og bestemor, det gjorde eg. Enda eg er tidlig på vei så tenker eg nå at dette skal gå fint og eg gleder meg, tenk på kva du får igjen!! Er nå i uke 10 i dag og nå har eg hatt ein liten mini kul i ein uke som er kommet for å bli, og det føles så godt og eg føler meg stolt!! Gled deg[:)]

Ok, så har jeg hengepupper ,strekkmerker på magen, en rappkjfta 12 åring som jeg noen ganger har lyst og vri ørene om på, en syv åring som elsker og tirre surmugga på 12, og i tillegg en liten vilter krabat i magen, som jeg har vært ut og inn til kontroll med pga blødninger i svangerskapet, MEN herregud for en tilfredstilllse og se de to vakre barna mine, sunne og friske, jeg elsker dem, og jeg er så heldig at jeg skal få en til med verdens snilleste mann:)) livet er herlig. Gled deg over forandringene i livet ditt. PS selv om det suger og gå gravid da[:D]

Noe fantastisk og utrolig spennede.. [:)]

Lykke til.. [;)]

Sier gratulerer jeg! Og håper at du begynner å glede deg om en stund!

Tenker jo noen ganger at det er litt skummelt, men tar en dag av gangen. Foreløpig har jeg ikke vært kvalm, ikke hatt noe særlig vondt, og fødselen er så langt fram at det er  helt utenkelig å grue seg til den allerede!

Prøv å ta det rolig og tenke kun på den dagen du er i øyeblikket. Da blir det kanskje ikke så mye å ta inn med en gang?

Lykke til!
M

Halloen.....
Jeg vurderet faktisk abort en stund, Fordi at fødselen, Blod, Og prøver, OSV, Skremte meg.
Men er kjempe Glad for at nurket fortsatt er her..... [:D]

Back
Topp