Nyfødtsete og base

Riesling

Betatt av forumet
jah... Jeg har prøvd å lese meg opp på bilseter her, men uten å bli noe klokere....

Vi har to biler, en gammel BMW UTEN isofix, som er stasjonsvogn, og som vi kommer til å bruke mest til babyen.

og en ny ford fiesta med isofix, men som ikke har plass til mer enn en stelleveske i bagasjerommet :P

så... bør jeg kjøpe to baser? en til hver bil?

passer basene til større seter også? går dette på merker i barnesetet, eller er disse basene en slags standard?

Hva har dere gjort?

jah... Jeg har prøvd å lese meg opp på bilseter her, men uten å bli noe klokere....

Vi har to biler, en gammel BMW UTEN isofix, som er stasjonsvogn, og som vi kommer til å bruke mest til babyen.

og en ny ford fiesta med isofix, men som ikke har plass til mer enn en stelleveske i bagasjerommet :P

passer basene til større seter også? går dette på merker i barnesetet, eller er disse basene en slags standard?

Hva har dere gjort?

Hvilke barnesete skal dere ha?
Noen baser som har isofix kan også festes med belte.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har ikke isofix, men ønsker meg det. Fikk bilstol av pappa fra Britax. Der fulgte det med en base til isofix. Han skjønner ikke så mye av dette... ;) Jeg kjøpte en beltebase til oss selv. Ønsket oss egentlig MaxiCosi siden den passet til vogna vi hadde lyst å kjøpe. Nå må vi bestemme oss for en ny vogn. Ser ut til at det blir Emmaljunga hos oss.

Valgte en maci cosi cabriofix med easyfixbase. Easyfixbasen kan brukes med enten isofix eller med belte.

Her ble det kjøpt maxi cosi, men har isofix. Maxi cosi er bra. Vi gikk etter best i test her og svært mange velger maxi cosi også. Kan hende man får basen uten isofix

Her ble det kjøpt maxi cosi, men har isofix. Maxi cosi er bra. Vi gikk etter best i test her og svært mange velger maxi cosi også. Kan hende man får basen uten isofix

Man får basen med og uten isofix. De har også en som er kombi som passer til isofix og belter. Det var denne sitnevnte vi ønsket oss.

Hehe, føler der snakker ett eget språk nå, men forstår jo nå at det finnes baser som passer til begge deler, og det er jo flott :) men er ikke det styr åflytte den? Dere med to biler, har dere to baser?

Vi har britax i den ene bilen og maxi cosi så reserve hos foreldrene mine.. Liker britax setet helt klart best. Jeg ville kjøpt 2 seter.. Men det er ikke vanskelig å flytte over basen nei. Blir verre når man skal opp en sete størrelse.

Basen til 0-13 kg passer som oftest bare til det sete.Vi har besafe sine seter,det tror jeg kan festes med sele også,men med baby så drar man ofte sete inn å ut av bil.Vårt sto aldri fast i bilen iallefall.Da blir det mer "styr" om en skal feste med sele enn å bare klippse det rett på plass:-)

Du får bilstoler med base uten isofix som både kan settes i basen og festes med bilsele. Akkurat hvilke merker og modeller dette er vet jeg ikke, men det ser du fort. Ville kjøpt et sånt og hatt basen i stasjonsvogna og festet det med seler i den andre.

Sent from my iPhone using BV Forum

Du får bilstoler med base uten isofix som både kan settes i basen og festes med bilsele. Akkurat hvilke merker og modeller dette er vet jeg ikke, men det ser du fort. Ville kjøpt et sånt og hatt basen i stasjonsvogna og festet det med seler i den andre.

Sent from my iPhone using BV Forum

Det hørtes ikke dumt ut nei :)

Jeg vurderer å bare kjøpe en ekstra base og ha i bil nummer to slik at vi slipper å flytte over basen når den bilen er i bruk.

Når vi fekk storesøster for 3 år siden så hadde vi to biler, ein eldre bmw 5-serie uten isofox og ein nyere bmw 3-serie med isofix. Vi valgte å kjøpe det sete som vi likte best uten å tenke på isofix eller ikkje. Hadde isofixbase til det i 3-serien og festa det bare med belter i 5-serien. Vi endte opp med å bruke 5-serien like ofte som 3-serien fordi det var jo så enkelt å feste den stolen med beltene, tok oss 1 min kanskje :-)

Denne gangen har vi valgt besafe izi go, men har bare kjøpt ein isofixbase sjøl om vi no har to biler med isofix :-) Men sete nr 2 som storesøster bruker har vi kjøpt to av, eitt til kvar bil.

og en ny ford fiesta med isofix, men som ikke har plass til mer enn en stelleveske i bagasjerommet :p

Hva har dere gjort?

Hei :) Slenger meg på her jeg :p har selv en bil uten isofix, så her er det Maxi-Cosi med easyfix base som man fester med beltet. Men bilsetet jeg har er også slik at man kan feste det med belteselen uten basen. Så dere som har to biler og ønsker å bruke setet i begge bilene så ville jeg bare kjøpt en base til bilstolen (basen koster jo mellom 1000,- og 2000,-, om jeg ikke husker helt feil) og plassere basen i den bilen som blir brukt mest og bare festet bilsetet med belteselen i den andre bilen når den skal brukes, går ganskefort å feste uten base også :)

Back
Topp