Nyfødtscreening

Mer at jeg føler det er unødvendig. Hvis mitt barn har nedsatt hørsel eller ikke... det synes jeg ikke går under sykdom. Som resten av screeningen går ut på.
Barnet kommer til å få tegnspråk hjemme.
Men som sagt, hvis min samboer er uenig så får vi se hva jm sier. Kan jo hende at vi må velge alt eller ingenting uansett.
Om det er vann i mellomøret for eksempel så er det greit å vite dette tidlig da det er "lett" å gjøre noe med.
Skjønte det slik sist at det er ikke mye annet de får sjekket og helt ufarlig, snuppa mi sov mens de gjorde det, hadde selv vann i mellomøret som ikke ble oppdaget før jeg var rundt 4/5 år, unner ingen å lære seg å snakke såpass sent samt utfordringene som kommer med det

Her er det ikke et spørsmål en gang! Forventer at de tar nyfødtscreeningen og hørselstest, samtidig forventer jeg at babyen får hepatitt B vaksine og BCG som jenta mi også fikk på barsel (vanlig med far eller mor fra land hvor disse sykdommene er vanlig)

Last edited:
Det sykehuset vi var på gjorde denne testen automatisk. Kan ikke huske noen spurte oss om vi ville eller ikke. Hadde såklart villet det uansett, for man vil jo det beste for sitt barn og at det nlir behandlet så fort som mulig om det har noen sykdommer.

Men husker at jeg synes det var ganske ubehagelig å se på. Jeg var jo ekstremt følsom og fikk veldig vondt i meg av å se den lille skjøre babyen min få vondt:(

Back
Topp