Nyfødtfotografering

Twinklestar

Blir kjent med forumet
Har dere planer om nyfødtfotografering og har dere i såfall bestilt/reservert tid for det? Leser at det i noen tilfeller bør gjøres før fødsel for å sikre at man får tid i løpet av to uker etter fødsel som visstnok er det som er anbefalt for nyfødtfotografering, hvis det er det man er ute etter da. Kanskje det gjelder mest hvis man skal til noen av de mest populære fotografene, jeg vet ikke.

Har såvidt begynt å kikke litt rundt og utover at det generelt virker å koste ganske mye så vet jeg lite om dette. Om det er noen som har erfaring med nyfødtfotografering i Oslo tar jeg gjerne i mot tips :) Håper jo å finne noen som er flink, men også relativt prisgunstig, hvis mulig.

Ja, jeg skal gjøre det enten selv eller få fotograf hjem :) Har ikke bestemt meg enda, men fikk tatt fine bilder av førstemann på egenhånd så mulig jeg prøver lykken igjen :)

Har igrunn ikke tenkt på dette, men kikket litt rundt nå og FY for en pris! :nailbiting: Greit nok med 1500-2000kr for fotografering, men det er jo uten å få med seg noen bilder (og hva er vitsen da?)... for det koster nemlig minst 5000kr for 5 digitale bilder. Hjelpes. Tviler på at vi kommer til å bestille oss dette.
Prøver selv tenker jeg :happy: Har et greit kamera og har gått 1 år på fotolinje, så skal vel klare å få noen fine bilder selvom det ikke blir profesjonelt.

Ja, jeg skal gjøre det enten selv eller få fotograf hjem :) Har ikke bestemt meg enda, men fikk tatt fine bilder av førstemann på egenhånd så mulig jeg prøver lykken igjen :)

Det er jo supert om du kan gjøre det selv! :) Sparer jo også mye penger på det. Jeg er desverre ikke så flink, og har ikke noe fotoutstyr, så jeg må nok ha profesjonell hjelp, men syns det er litt vanskelig å vite hva man skal gå for i jungelen av fotografer.

Det er jo supert om du kan gjøre det selv! :) Sparer jo også mye penger på det. Jeg er desverre ikke så flink, og har ikke noe fotoutstyr, så jeg må nok ha profesjonell hjelp, men syns det er litt vanskelig å vite hva man skal gå for i jungelen av fotografer.
http://www.fotografbjervig.no/nyfodtfotografering/

Ta en titt her :) En av de første i Norge som begynte med dette og har kurset over 400stk i det. Årets fotograf ifjor.
Stort bildegalleri av nyfødtbilder hun har tatt på siden der også. Det er i Vestfold da, men tar bare 1 time fra Oslo å kjøre dit.

:)
Har igrunn ikke tenkt på dette, men kikket litt rundt nå og FY for en pris! :nailbiting: Greit nok med 1500-2000kr for fotografering, men det er jo uten å få med seg noen bilder (og hva er vitsen da?)... for det koster nemlig minst 5000kr for 5 digitale bilder. Hjelpes. Tviler på at vi kommer til å bestille oss dette.
Prøver selv tenker jeg :happy: Har et greit kamera og har gått 1 år på fotolinje, så skal vel klare å få noen fine bilder selvom det ikke blir profesjonelt.

Ja prisen er en smule avskrekkende må jeg innrømme, trodde ikke det kom til å bli sååå dyrt som det ser ut til at det gjør :bored: Men jeg er ikke så flink at jeg tror jeg kan gjøre det på egenhånd og mangler også utstyret så jeg må nok bare ta kostnaden, vil jo gjerne ha fine bilder å se tilbake på og ta vare på minnene :)

Det høres jo ut som du fint kan klare å ta fine bilder selv, så det er jo en kjempefin løsning som man sparer mye på :)

http://www.fotografbjervig.no/nyfodtfotografering/

Ta en titt her :) En av de første i Norge som begynte med dette og har kurset over 400stk i det. Årets fotograf ifjor.
Stort bildegalleri av nyfødtbilder hun har tatt på siden der også. Det er i Vestfold da, men tar bare 1 time fra Oslo å kjøre dit.

Takk for tipset! :) Vi har desverre ikke bil, så eneste er at det er litt langt unna pga av det, men skal kikke nærmere på det.

:)

Ja prisen er en smule avskrekkende må jeg innrømme, trodde ikke det kom til å bli sååå dyrt som det ser ut til at det gjør :bored: Men jeg er ikke så flink at jeg tror jeg kan gjøre det på egenhånd og mangler også utstyret så jeg må nok bare ta kostnaden, vil jo gjerne ha fine bilder å se tilbake på og ta vare på minnene :)

Det høres jo ut som du fint kan klare å ta fine bilder selv, så det er jo en kjempefin løsning som man sparer mye på :)
Skjønner godt at du vil ha noen fine bilder som minner :happy: Jeg hadde kanskje vurdert det dersom jeg ikke hadde hatt muligheten til å forsøke selv. Og det frister jo veldig med de utrolig flotte og delikate bildene de proffe klarer å ta da.

Ja tipper det blir å gjøre det selv til slutt :p Da kan jeg evt. ta det igjen om storesøsteren skulle vise seg å være lite samarbeidsvillig ;)

Sniker inn her med tips om ei jente som er utrolig dyktig ; https://fotografewa.no/#undefined
Brukte henne til å ta graviditetsbilder og hun var bare så behagelig å jobbe med og resultatet ble fantastisk. Tenker det er verdt pengene, det blir jo ett flott minne senere i livet [emoji847]

Jeg er så heldig at jeg har en bror som er hobby fotograf [emoji4] han har både tatt bryllupsbildene våre og babymagebilder [emoji7]
Om du er interessert så kan jeg linke deg til profilen hans så kan du se på noe av det han har gjort! Send meg en pm for vil ikke legge ut offentlig [emoji85]

Gjorde det ikke med første og kommer ikke til å gjøre det nå. Syns det er utrolig dyrt og de bildene jeg har sett ser veldig «kunstige» ut etter min mening/smak. Babyen ble jo fotografert hele tiden, så jeg laget heller en fotobok fra «år 1».

Men det er mange flinke hobbyfotografer rundt om, kanskje du har noen i omgangskretsen? Så kan man få tatt noen fine bilder i alle fall :)

Har tenkt å ha det, har ei her i bygda som driver med det heldigvis :-) Så skal snakke med hun om det om ikke så lenge. Kan jo ikke bestille time før ungen er ute, så det tar det vel litt på sparket :-)

Tar selv, har verken penger eller ork til å ta nyfødtbilder, må reise så langt for å gå på studio, å det gidder eg ikke med en nyfødt som skal ammes 24/7. Har planer om å ta familiebilde når ungen er litt større og kan sitte selv i det minste.
Tok av storesøster selv og blei fornøyd med de :)

Kommer ikke til å ta noe fancy nyføddbilder. Har mann som er hobbyfotograf og han tok fine halvt- og ettårsbilder av førstemann

Her har jeg heldigvis en nabo som er fotograf, så hun skal ta av lille [emoji7]

Tar nyfødt selv, ser ikke vitsen med å bruke penger på det før 1år. De ligner jo ikke såå veldig på seg selv nyfødt.

Back
Topp