Nyfødtfotografering

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Vi vurderer å bestille nyfødtfotografering, men ble usikker etter å ha snakket med noen venner i helgen.

Fikk i helgen høre fra to forskjellige at dette bare var et ork og at man like gjerne kunne tatt bildene selv hvis man har et bra kamera. De begge har to ungen, og tok kun med andre ungen fordi de hadde gjort det med første. Grunnen til at de ikke ville tatt det var fordi det var stress å få babyen til å sove for å få bra bilder, de må tas i så kort tid etter fødsel og da var ikke nødvendigvis mor i så bra form, det ble mye stress i forbindelse med mating, tissing, bæsjing, tok lang tid og ikke minst kostet mye.

Noen som har hatt nyfødtfotografering og var det verdt det?

Er det noen som har tatt bilder selv og har noen tips?

Noen som har en fotograf å anbefale i Bergens-området?

Jeg har veldig sliten etter fødsel forrige gang, men tok bilder akkurat to uker etter. Angrer ikke et sekund og syntes ikke det var stress. Man ammer jo baby før bildene taes og de sover jo for det meste hele tiden.
Denne gangen har jeg bestilt svangerskaps- og nyfødtbilder i samme pakke. Da blir det litt billigere. Jeg er kjempe fornøyd med svangerskapsbildene og gleder meg til nyfødtbildene. Hun jeg har gått til denne gangen er råflink og kjempe hyggelig. Kan anbefale på det sterkeste :)
Www.pernilleferiksen.no

Vi tok og var svært fornøyde :-) tok på tampen til å kalle det nyfødtfotografering - 10 dager
Men vi var fornøyd med bilder, selve fotograferingen og alt så vi skal til samme fotograf og ta nyfødtbilder av lillebror også :-)

Vi tok bilder da han var akkurat en uke:) badet han før vi dro så han var ekstra trøtt. Var i studio ganske lenge men følte absolutt ikke at det var noe stress, fotografen hadde god tid, så vi ammet bysset, og skiftet bleie mellom slagene :) bildene ble utrolig fine [emoji170] dyrt ja men absolutt verdt d

Jeg har veldig sliten etter fødsel forrige gang, men tok bilder akkurat to uker etter. Angrer ikke et sekund og syntes ikke det var stress. Man ammer jo baby før bildene taes og de sover jo for det meste hele tiden.
Denne gangen har jeg bestilt svangerskaps- og nyfødtbilder i samme pakke. Da blir det litt billigere. Jeg er kjempe fornøyd med svangerskapsbildene og gleder meg til nyfødtbildene. Hun jeg har gått til denne gangen er råflink og kjempe hyggelig. Kan anbefale på det sterkeste :)
Www.pernilleferiksen.no

Så bra at du ble fornøyd med bildene så langt [emoji4]
Har faktisk vært inne å sett på sidene hennes før, men syns det var en veldig høy pris for digitale bilder hos hun i forhold til andre. Men igjen hvis bildene blir bedre er det kanskje verdt det [emoji4]

Vi var når frøkna var 8 dager gammal. Var med ein som liksom skulle vere såååå flink og hadde utmerkelsar.
Men vi var inne i underkant av 1 t, og på den stunda amma eg fleire gongar. Vi fikk ikkje frøkna til å sove, eg stressa, gubben stressa og fotografen verka stressa..
vi skulle ta bilder av oss i lag med frøkna og då skulle han ha meg til å kle av meg slik eg kun hadde singlet oppe. Noko eg slettes ikkje var komfortabel med.. Bilda var ikkje bra så vi enda faktisk opp med å kansellere heile fotograferinga!

No vurderer eg å ta med ei nabojente på 21 som er fotograflærling og har studio i kjellaren heime :)

Jeg tok bilder selv sist. Har et godt speilrefleks og fikk mange gode bilder. Denne gangen skal mi. Fotograf-venninne få ta en del også. Hun har noen lure triks. Vi snakka for eksempel om å ta bilder av babyen på mors arm og har sett litt på ulike fotografistiler. Jeg liker ikke de der babyen ligger i et reir og har hårbånd og sånn....

Vi har bestilt fotograf. Ble anbefalt Anine Sylthe her i forumet, så blir spennende å se :) Hu holder til i Oslo.

Vi tar nyfødt bilder selv så går vi heller til fotograf når babyen er rundt 10 mnd. Da har den fått mer trekk i fjese og kan sitte selv. Litt flere varianter av bilder [emoji4]

Jeg anbefaler Monica på Askøy. Hun er så flink!
Billig er hun også.
Jeg har en plan om å høre om hun vil komme hjem til oss.

Jeg anbefaler Monica på Askøy. Hun er så flink!
Billig er hun også.
Jeg har en plan om å høre om hun vil komme hjem til oss.

Har du link til hjemmeside eller noe? [emoji4]
Tror vi har funnet ut at vi vil ta. Selv om jeg kanskje hadde klart å ta bilder selv, så blir ikke redigeringen i etterkant like bra som hos en fotograf [emoji4]

Jeg anbefaler min venninne Maja Korbøl, dersom du vil ta bilder hjemme. Hun har ikke studio og er derfor ganske billig. Og superflink.

Har du link til hjemmeside eller noe? [emoji4]
Tror vi har funnet ut at vi vil ta. Selv om jeg kanskje hadde klart å ta bilder selv, så blir ikke redigeringen i etterkant like bra som hos en fotograf [emoji4]
Du finner henne lett ved å Google:) er ikke sikker på hjemmeside men fb har hun.

Snik fra februar 18, jeg angrer ikke et sekund på nyfødtfotograferingen vi tok med første, og kommer garantert til å ta det igjen og gå til hun samme fotografen. Kan anbefale førstefoto.no i Bergen sentrum på det varmeste [emoji2] hun hadde god tid, hjelp med å roe babyen slik at bildene skulle bli best mulig. Lykke til [emoji2]

Back
Topp