Nyfødte og søvn

Pink

Elsker forumet
Sommerfuglene
Desemberlykke 2018
Hvor mye sover deres nyfødte? Min er seks dager og våkner omtrent bare når han skal ha mat, så kan han sove to-tre timer i strekk før mating og bleieskift igjen.. Han er kvikk og søker blikkontakt når han er våken, men som ny hønemor blir jeg bekymret likevel.. Skal på helsestasjon i morgen, og skal ta det opp med helsesøster der, men tenkte høre her om deres erfaringer uansett :)

Det er slik me hadde det med storesøster :) Fekk knapt sett ho vaken utenom pupp/bleieskift før ho var 6 veker.

Slik var storesøster her også. :-) så lenge de er våken nok til å legge på seg, er det bare å nyte!

Brs det ikke bare er min :wacky: da er det vel bare og nyte, og sikkert ikke noe galt :) han spiser godt og legger på seg, skulle bare gjerne hatt litt mer kontakt med han :p

Vår sover mesteparten av døgnet, så no prøver vi å holde han litt våken mellom måltida! Han har lagt på seg 400 gram på 5 dager.

Slik var storebror:-) lillesøster er en annen historie :P hun skal helst få med seg alt så sover korte dupper foreløpig.

Sånn var første her også. Sikker på hun sov 22 timer i døgnet den første tiden. Gråt omtrent ikke før hun var 3 mnd. Tok det opp på helsestasjonen, og fikk beskjed om å nyte det så lenge det varte :p Hun la på seg 300g i uka de første ukene, så fikk i hvert fall nok mat

Hvor mye sover deres nyfødte? Min er seks dager og våkner omtrent bare når han skal ha mat, så kan han sove to-tre timer i strekk før mating og bleieskift igjen.. Han er kvikk og søker blikkontakt når han er våken, men som ny hønemor blir jeg bekymret likevel.. Skal på helsestasjon i morgen, og skal ta det opp med helsesøster der, men tenkte høre her om deres erfaringer uansett :)
Nu är hon 3 uker och har nån period där hon gärna ligger vaken i några timmar och tittar runt och "pratar" lite med oss :) annars så sover hon 2-3 timmar , vaknar och äter och så byter vi blöja sen somnar hon igen :)

Han her sov mye første dagene men idag på dag 7 har han kansje hatt tilsammen 2-3t søvn.. han er ekstremt kvikk av seg og skal helst ha pupp hele tiden, lurer kansje på om han har ett stort sugebehov!!! :-O

Nå har det snudd helt og jeg savner sovegutten min :p tror min og har veldig sugebehov, ligger non-stop på puppen og illskriker hvis jeg våger å hekte han av :)

Nå har det snudd helt og jeg savner sovegutten min :p tror min og har veldig sugebehov, ligger non-stop på puppen og illskriker hvis jeg våger å hekte han av :)
Kan være økedag :)

Sånn har min dag også vært. Smokk spyttes ut, så virker som det er mat hun vil ha. Takk og lov for netflix :D

I dag har hon knappt sovit ! Herregud jag är trött :p hon fiser massa och bajsar mindre än för en vecka sedan . Så kanske tarmarna/magen börjar komma igång :)
Fick henne till att somna nu , så då ska jag också passa på att sova :)

Her i huset begynner festen rundt kl 23.00 og varer til 3-4. Det stemmer forøvrig med når han var mest aktiv i magen. Han er veldig urolig og ikke snakk om at vi kan legge han ned.
På dagen sover han masse, må passe på at jeg sover på dagen jeg og om jeg skal overleve.

Min er 8 dager, han er våken kanskje 3 tima iløpet av døgnet. Men det er visst lenge nok for han til å spise godt og legge på seg tilstrekkelig. Rekner med det snart blir andre boller. :-P

Foreløpig sover hun mye her. Gjerne våken en time eller to på ettermiddag/kveld, ellers kun ved måltidene. Spiser en til to ganger i løpet av natten. I natt sov hun faktisk fra 22-03.30, og deretter sov hun videre til 07 :-) Kunne vært en ypperlig sjanse til å hente inn litt søvn, men selvfølgelig holdt storesøster det gående til kl. 01 ;)

Back
Topp