Nyfødt ruller over på siden

Lilly88

Blir kjent med forumet
Novemberbarna 2021
Lillefrøkna mi ruller over på siden når vi legger henne på rygg. Hun startet med dette allerede på sykehuset, og jeg har nesten gitt opp å forsøke å få henne til å sove på ryggen selv om hun bør det. Jeg er litt nysgjerrig på om det er vanlig at nyfødte kan dette og evt om dere har noen råd?
 
Hei! Har du prøvd å la hun ligge i sovepose i stedet for å bruke dyne?
Kan være en låsning kanskje? Har aldri hørt om nyfødte som snur seg, men vet jo aldri :)
Har du hørt med helsestasjonen om tips/erfaring? :)
 
Vår gjorde det også. Spurte jordmor da han var en uke gammel, hun sa det ikke var noen fare fordi de ikke er i stand til å rulle over på mangen. :)
 
Vår gjorde også dette… begynte med at hun ble lagt slik av personalet på sykehuset fordi hun var kvalm og kasta opp så mye fostervann.
 
Min rullet å over på siden. Og sov slik fint til hun var ni-ti mnd. Var veldig greit når vi ammet om natten, siden da lå hun klar, og fant puppen selv etter litt tid :)
 
Lillefrøkna mi ruller over på siden når vi legger henne på rygg. Hun startet med dette allerede på sykehuset, og jeg har nesten gitt opp å forsøke å få henne til å sove på ryggen selv om hun bør det. Jeg er litt nysgjerrig på om det er vanlig at nyfødte kan dette og evt om dere har noen råd?
Tipper det er en låsning!
 
Begge mine gjorde det. La dem på rygg ved anledning, men var jo ikke så mye mere enn det jeg kunne gjøre:)
 
Back
Topp