Nyfødt og vondt i magen

Deiga88

Betatt av forumet
Her har mini hatt vondt i magen de siste to dagene. Han er en uke gammel bare. Han vil ha pupp hele tiden, passer på så han får rapet, men vrir seg i smerter til tider. Får prumpet litt, men så er det like ille igjen. Har hatt sine første bleier med lysere avføring. Kan det ha sammenheng? Noen tips til hva vi kan gjøre? Får så vond av han :(

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Når mini her har vont i magen tar vi ho med i dusjen. En av oss dusjer sammen med ho. Det "varme" rennende vannet er lindrende og beroligende. Etterpå får ho pupp og sovner for natta :) Vist det ikke blir bedre og er veldig ille kan man jo sjekke om han har noen låsninger i ryggen e.l
 
Her gir vi malt og maserer magen hver kveld.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har samme problem med min på 6 uker... Kjøpt ny morsmelktillegg som jeg gir av og til i tillegg til at jeg ammer.(brukte nan) prøver nytt nå. Lukter og smaker bedre. ImageUploadedByBV Forum1397257958.064457.jpg

Bruker ammete kjøpt fra apotek, hjelper på lufta i magen for gutten, gir han også minifom før hvert måltid... Masserer magen hans...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gi litt sukkervann før du gir mat :-) bland ut 1 dl vann og 1 ss sukker , gi med sprøyte eller skje ca i ss :-) det hjalp på min. (12 dager i dag) Etter jeg startet å gi han det har han begynt å rape mer, prumpe mer og ikke minst gulpe etter hvert måltid :-)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mi har vært veldig lite plaga med luft i magen. Om det er tilfeldig, eller skyldes at jeg har drukket ammete siden vi kom hjem fra sykhuset vet jeg ikke. Men jeg har god erfaring med ammete fra storebror var liten også. Han fikk også noen ml selv, men denne gangen har jeg bare drukket selv.
 
Husk det er forskjell på NAN 1 og NANHA1, vi bruker sist nevnte og har ikke har noe problem etter at vi begynte med den (jeg ammer også da..).


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har begynt med ammete jeg også, ser ut til å ha god effekt. Lillemor får 'sitte' i 'dostilling' på beina mine også sykler jeg med beina hennes for å få ut litt luft..
 
ang. sukkervann: min jente blir kvalm og dårlig i magen av dette.

Bare at du har det i bakhodet om du skulle prøve det ut og det ikke blir bedre...
 
Har prøvd den ammeteen fra NAF. Den var skikkelig god! Lillemann har ikke vært plaga med magevondt, og har fått sluppet ut mye luft de siste dagene. Om det skyldes ammeteen, at vi begynte med tran eller at det er helt tilfeldig vet jeg ikke :)
 
Lillegutten her har også slitt med luftsmerter siden han var 1uke. Vi bruker Minifom som vi kjøper på apoteket, funker superbra


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Termometer i rumpa ;) de spenner gjerne alle musklene, og da er det vanskeligere å prompe eller bæsje. Har funka veldig bra her :)

Januarsnik


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp