Nyfødt og kulde.

*biggestgift*

Betatt av forumet
Hei :)
Er det noen der ute som har litt greie på hvordan det er å trille en tur med baby på 1 uke, når det er minusgrader ute? Hvor går grensen? De ligger jo helt tett i vinterpose nedi vogna? Eller bør jeg vente til babyen blir enda størrE?

Hei :)
Er det noen der ute som har litt greie på hvordan det er å trille en tur med baby på 1 uke, når det er minusgrader ute? Hvor går grensen? De ligger jo helt tett i vinterpose nedi vogna? Eller bør jeg vente til babyen blir enda størrE?
Hei!
Alltid fristende å gå ut og trille tur med ny baby. Jeg ville nok vært litt tilbakeholden med å gå ut i minusgrader med en baby som bare er en uke gammel. Babyer kan fort bli avkjølt av den kalde luften de puster inn. Dersom gradestokken kommer under minus 10 grader, anbefales det å ikke la små barn være ute over lengre tid. Dersom en er ute og går tur og har kledd på barnet godt, er det viktig å kle av dersom en f. eks. kommer inn i et varmt kjøpesenter. Det er heller ikke bra for små barn å bli overopphetet.Nyfødte og små babyer har dårlig utviklet evne til temperaturregulering. Håper været snart blir mildere slika t dere kan gå ut på tur. Vennlig hIsen Elin

Back
Topp