Nyfødt og hette

Fluesopp

Forelsket i forumet
Marsboerne
Heihei, kanskje et idiotisk spørsmål, men syns ikke nyfødte det er ubehagelig med genser med hette? Så på litt barneklær og begynte å tenke litt på det? :p

Jo det vil jeg tro! Vi hadde fint lite klær med hette til guttungen da han var baby :)

Hette er bare prakk! Eneste jeg syntes var ok, var en hettejakke med glidelås som jeg brukte som jakke i starten, hadde augustbabyer, så da passet det temperaturmessig. Da brukte jeg hetta som lue.

Har to augustgutter født i 2008 og 2010, venter nr tre i mars 2014! Ammehjelper, og sladrer med Hunnykaos :)

Bare i veien syns jeg, så brukte ikke gensere med hette. Så ubehagelig ut...

Trolljente født 13.10.2011
Lillebror/søster ventes 28.03.2014

Jeg liker virkelig ikke hetter på små barneklær. Det er jo SÅ upraktisk. Synes det er greit når de begynner å bevege seg. Men unngår egentlig hetter. Merker også at hettegensere er ting vi får i gave fra venner som ikke har barn selv :P :P Er tøft å se på, men hjelper ikke det når det er i veien. :)

Jeg fikk julibaby ifjor og syntes det var helt greit med hette på vesla når hun f.eks satt i bæresela! For da trakk det ikke så mye i nakken hennes :)

Jeg prøver å unngå hettegensere enda, selv om jenta vår er tre år nå. Er ikke så glad i de :p

Hettegensere er noe herk, enten det er babyer eller små barn. På barn i barnehagealder kan hetta henge seg fast og utgjøre kvelningsfare (med mindre det er trykknapper på hetta). Prøver å unngå hette uansett.

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14

Mange barnehager har faktisk hetteforbud pga kvelningsfare. Heldigvis har de fleste produsenter av dresser og utejakker til barn laget klærne m hetter festet m trykknapper eller borrelås. Men på inneklær er d altfor mye klær m hetter...:(

Hadde maaange hettejakker, men har kasta alle. Synes d va bare tull. Ulempen m å gå bananas på shopping før unden e født:)

Back
Topp