Nyfødt og dorutiner

Utålmodigemeg

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Oktoberfruene 2018
Hei! Har fått høre at barn som kun får MM skal ha avføring minst en gang i døgnet, men det har ikke mi jente på 4 uker? Nå er det nok 3 dagen uten avføring... hun presser på avogtil men kommer kun luft. Hun kniper nok til tider, men lite preget av dette. Sover og spiser.
Erfaringer?
 
Nei, barn som bare får mme skal ha det daglig. Fullammede barn, 10 ganger om dagen eller hver 10.dag eller noe der i mellom.
 
Nei, barn som bare får mme skal ha det daglig. Fullammede barn, 10 ganger om dagen eller hver 10.dag eller noe der i mellom.
Det var jeg det jeg trodde, men jordmor på barsel påstod motsatt når jeg nevnte det! Da har jeg kontroll igjen, takk :)
 
Jeg leste på ammehjelpens side at baby under 6uker skulle ha minst en gang daglig. Da ble jeg i tvil da min ikke hadde det, så sendte mail. Det at de skrev det var pga da kunne man se at baby fikk nok mat. Men så lenge baby går fint opp i vekt så skulle man bare se bort fra det som stod:)
 
Jeg leste på ammehjelpens side at baby under 6uker skulle ha minst en gang daglig. Da ble jeg i tvil da min ikke hadde det, så sendte mail. Det at de skrev det var pga da kunne man se at baby fikk nok mat. Men så lenge baby går fint opp i vekt så skulle man bare se bort fra det som stod:)
Ja, hu her legger på seg 300g i uka :p
 
Mini hadde flere bæsjebleier om dagen de 3 første ukene, så plutselig hoppet han over 2 dager, og etter det har det vært mellom 7 og 14 dager mellom hver bæsjebleie. Siden vi begynte med smaksprøver og grøt ved 4mnd er det fast 1 gang i uka. Mini gikk også opp 300g i uka første 1.5mnd til tross for færre bæsjebleier. Han slet med mageknip og luft i magen til han var ca 2mnd mener jeg å huske.
 
Hei! Har fått høre at barn som kun får MM skal ha avføring minst en gang i døgnet, men det har ikke mi jente på 4 uker? Nå er det nok 3 dagen uten avføring... hun presser på avogtil men kommer kun luft. Hun kniper nok til tider, men lite preget av dette. Sover og spiser.
Erfaringer?
Når babyen får mm er alt normalt uansett. Alt fra flere ganger om dagen til en gang i måneden.

Ene babyen mmin bæsjet hver dag, den andre bæsjet annenhver torsdag.
 
Back
Topp