Nyfødt babyklær størrelse

Maikengh

Andre møte med forumet
Har handlet inn noen babyklær men er usikker på størrelsen 50, 56, 63 osv. Hva er normal størrelse for en nyfødt baby? Eller varierer det såppas at man nesten burde vente til babyen er født før man drar ut å handler babyklær.

Takk for svar på forhånd :)

Jeg kjøpte 50/56 for bruk til nyfødt. 62 begynte han ikke med før en god stund...Kommer jo helt ann hvor små/store de er. Jeg kjøpte litt mer av 56 enn av 50 husker jeg..

Vesla mi brukte endel 50, men har hørt om de som gikk rett på 56, 62 brukte vi i bare etpar uker, totalt bortkasta, det er en av str det er mest av på salg, så hadde jo MASSE.. Gikk derfor nesten fra 56 til 68! Men det varierer veldig selvsagt! Du kommer ihvertfall ikke til å bruke alt du kjøper veldig mye :P

Jenta mi brukte 50 en stund, 56 en mnd Ca og 62 lenge. Men vi kjøpte bare litt i 50 før hun kom og kjøpte heller litt til da hun var født:-)

Brukte både 50 og 56 en god stund, selv om gutten var 52,5 når han ble født. Om du ikke bor langt fra allfarvei ville jeg som du selv skriver, begrenset meg litt og heller se ann behovet når babyen er her :)

Brukte 44 på eldste. Hu var prematur da. Sånn utenom 50/56 med nr to. Det jeg opprinnelig hadde kjøpt til nr en å ;)

Do'h ! Fra mobilen vel ;)

50 er jo nyfødt str.
Vi brukte 50 på størsten i lang tid. Kanskje 2 mnd. Men hun var bare 2,4 kg når hu blei født da! Og 45 cm.
Vi brukte str 50 på minsten i ca 2-3 uker, hun var 3,4 kg og 50 cm ved fødsel

Str på klærne er lakt bygd opp med tanke på antall cm babyen er :) Bare for å klare det opp!
Barn som er født til termin er som regel 48-52 cm. (Varierer en del!) Det er også stor forskjell i hvor raskt de legger på seg og vokser. Men som sakt tidligere her er 62 ofte en str man får gaver i, så ville ikke kjøpt så mye i den enda :) Det har du jo oftest god tid til uansett :)
50-56 tilsvarer 0-2 mnd gjennomsnittlig.
62 tilsvarer 2-4 mnd ca
Disse varierer en del fra butikk til butikk!

Så bare husk på å tenk på årstid i str du kjøper klær :) Ikke vits å kjøpe mange korterma bodyer som passer i desember liksom!

Lykke til :)

❤25/2-13❤

Vi brukte 56 og litt 62 da hun var nyfødt. Hadde lite klær i 62 da, gikk raskt til 68. Det brukte vi ganske lenge, mens 74 også var en kort fase. Veksten går vel litt i rykk og napp da. :p

Kjøpte alt i 56, men det tokk 3 mnd før han kunne bruke det. Var bare 46 cm

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Vi brukte 50 i 4 uker, 56 i 2uker etter det og 62 og 68 frem til hun var 8mnd.. hun er litt liten for alderen da. Men var 3200 da vi dra fra sykehuset og 49cm lang.

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Vi kjøpte mest i 56 og nesten ingenting i 50 fordi alle meinte at 50 ikkje kom til å bli brukt. Vi måtte ut å handle meir i 50 nesten med eingang vi kom heim. Litt kjedelig så skal ha meir i 50 no. Frøkna var forresten 3,8 kg og 51 cm. 62 brukte vi veldig kort tid faktisk.

Vi brukte str 50 i en mnd på førstemann, han var 51 lang. Nr to var 53,5 lang, og brukte str 50 i to uker. De var slanke begge to da. Jeg ville kjøpt en del i str 50 med mindre du vet at du får en 4-kilos baby, for selv om man kan brette opp str 56, så synes jeg det er upraktisk med for store klær når de er så små og sammenkrøpet, blir bare knot :)

Str tilsvarer lengden på barnet. En nyfødt er gjennomsnittlig 50cm lang ved fødsel - da passer str 50. Men gjerne bare en liten stund før du må over på 56. Str 62 passer som regel på ca 3mnd gamle babyer. Men alle babyer er jo forskjellig.

Brukte 50/56 lenge for mini var bare 47 cm men så gikk vi rett på 68 for ved 4-6 mnd alder var han gjennomsnittet..

Back
Topp