Nyfødt adferd?

kasandre

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Heisann!!
Lillebror ble født 16 oktober og er veeeeldig rolig av seg! Han stort sett spiser, sover og bæsjer... Ser seg litt rundt en gang i blant og sovner fort igjen. Han sover hele natta sammen med meg, kun med ett par pupper inn imellom.
Nå lurer eg litt på om vi faktisk allerede nå kan "regne" med å ha fått en rolig baby?! Eller er det for tidlig å si?
Storesøster bare skrek i 4 mnd, ville ikkje sove, spise eller noen ting, kun bysses på... Husker ikkje helt når det begynte, så derfor spør eg dere andre ;) 

God helg jenter :)

Er vanskelig å si, men vi har iallefall hatt to rolige barn og det har de vært fra fødselen. Selvfølgelig litt gråt innimellom men ikke sån at de bare måtte bysses og våkennetter kan jeg vel telle på hendene mine på de to tilsammen :)

Er nok for tidlig å si.. Storesøster her begynte og gråte når ho var et par uker og gråt i flere mnd.. Krysser fingrene for at du har fått en rolig baby

Slik var jenta vår også. Sov over natta helt fra hun var 3 uker gammel og aldri noe spesielt med gråt, men mindre hun hadde magevondt. Og hun er en veldig rolig og bedagelig jente nå i en alder av 2.5 år. Har alltid vært sånn. Merker trassen er her, men det følger med alderen. Også hadde hun en gråteperiode da hun skulle legge seg da hun var før året.

Største var super rolig de første 5 dagene også var det skriking og styring til hun var godt over året. Hun er en kjempe rolig og herlig 2 åring

Minste begynte allerede å være urolig dag 2, så vanskelig å si. Men nå som 5 mnd gammel er hun den roligste babyen som sover hele natta uten mat og er fornøyd og herlig hele dagen.

Så tror nok det er litt vanskelig å si:)

min sønn har fra dag 1 vært veldig rolig. Stort sett sovet natta igjennom og sov mye på dagen da han var baby. spiste godt og var stort sett blid og fornøyd, med unntak av en del magevondt på kvelden, men det pleide å roe seg fort. I dag er han en turbogutt uten like. Han er mere aktiv enn de fleste og skal nå til utredning pga hans høye aktivitetsnivå og mangelen på konsentrasjonsevne.
Så jeg tror ikke at atferd på babyer kan gjenspeiles i hvordan de blir når de blir større. Her har det iallefall ikke vært sånn....

Mia var urolig fra dag 1, og Astrid rolig fra dag 1. 
Mia roet seg i 1,5års alder, og Astrid tar helt av for tiden (blir 1år i morgen)! 

Astrid var rolig helt til hun begynte å krype :)

Back
Topp