Ja det gjelder det samme likevel

Sannsynligvis er ikke melkeproduksjonen heelt i ganh, bebis får i seg for lite og blir slapp. Men det kan man få snudd med å pumpe og gi litt ekstra på kopp eller gi mme på kopp etter amming.
Angående sårene dine:
- hvis det ligger melk igjen i skjoldet etter amming, så la skjoldet være på en stund etter amming. Melken healer sårene. Ca 5-10 min.
- deretter smører du på purelan med en HELT ny og ren q-tips. Ikke hendene dine for sjansen er at det ikke er heelt rent. Ny q-ropende for hver gang du har vært borti brystet slik at kun ny q-tip kommer borti salven. Slik hindrer du bakterier og brystbetennelse pga bakterier i sårene dine.
- smør purelan etter hver amming. Veksle med å legge på multimam kompress 2-3 ganger i døgnet. Ca 15 min før du tar dem av igjen.
- bruk engangs ammeinnlegg og skift ofte pga hygiene. Om de er vondt at de kommer borti brystene, så smør purelan med q-tip inni ammeinnlegget der hvor brystvorten treffer.
- sjekk at du har riktig størrelse på skjoldene dine. De skal mange brystknoppen og ikke brystet ditt. Jeg har store bryst og liten knopp.
Har du en god ammepute? Anbeflaer virkelig cosifix ammepute for å få baby opp i brysthøyde. Da kan du igså støtte brystet med hamburgergrep eller c-grep på utsiden av brystet.
Ellers vil en som er god på ammeveiledning kunne hjelpe deg enda bedre fysisk, ved å se an hvordan du sitter, hvordan brystet ditt trenger støtte og hvordan babyen tar tak på puppen.
Masse lykke til. Det er sååå vanlig å slite som vare f… de første ukene med amming særlig med den første babyen man ammer

husker de første ukene kun som ammekaos. Men veldig verdt det når det endelig løsner