Nye uke og nye muligheter

Fru+2

Forumet er livet
Da er det mandag igjen og ny uke.
Formen min er heldigvis litt bedre med at jeg er bare kvalm på dagen nå, men har et bekken som har takket for seg så kan bli lange 19 uker,
Jeg som hadde håpet på at jeg skulle nyte dette siste svangerskap mitt.

Ellers så driver vi å gjør i stand huset vårt til salg er snart ferdig med siste små plukk her og huset som svigermor skal flytte inn håper vi er ferdig til helga. Slik at vi kan få tatt over barndosmhjemmet til k snart. Er litt som skal gjøres der også før vi kan flytte inn..

Hva blir det til midag denne uka jenter?
Her blir det hjemmelaget pizza resten av uka må jeg komme tilbake med
 
Her er vi kommet hjem fra en herlig uke på Kreta. Det var litt spontant at det ble kretatur, men vi trengte til varme og fred og ro. Og det fikk vi!Holder på å rydde bort for små barneklær og sommerklærne som vi hadde med til Kreta erdet nok også siste gang vi bruker. Litt trist (men de kommer til å passe din februarbaby, Fru+2, så si fra, så skal du få - er mye som er lite brukt).

Ellers skal jeg hente posten og se om ukens tilbud planlegger ukens middag. Idag blir det laks for det hadde vi i fryseren.

Igår skulle vi ha pasta og kjøttsaus, men da jeg stekte kjøttet luktet det av absolutt ingenting (Nordfjord) så jeg sprang i fryseren og fandt kyllingfilet i stedet. Og det ble mye bedre, med løk, tomat, basilikum og en liten dæsj fløte. mmmmm. Og kattene ble glade for kjøttet uten smak. Boikotter nordfjords kjøttdeig herfra altså!
 
God tirsdagsmorgen - her sitter jeg på sofaen og koser meg med nettsurfing mens en febervarm lillebror sitter i saccosekken ved siden av meg og ser på Pelle Politibil på DVD. Han våknet i dag og var glovarm (og termometeret viste 37,4 - ikke lett å få folk til å forstå at det er feber), så han får være her og kose seg med mamma - vi er heldige i og med at jeg har fri i dag.... Johanna var hjemme på fredag, med ørebetenelse, så det har vært litt sykdom i det siste, men hun er i full vigør igjen heldigvis

I går hadde familien her fiskegrateng til middag -jeg var nemlig på jobb, og da er det greit med mat som er enkel å få klar i en fei når de andre kommer hjem fra jobb og barnehage. I dag er jeg usikker - jeg må vel komme meg en tur i butikken med lillebror etterpå, om ikke formen hans blir mye verre - da får jeg grave meg igjennom fryseren etter noe å tilberede.

Kreta høres deilig ut Olive, jeg kjenner at jeg gjerne skulle hatt litt ferie - siden G og jeg ikke hadde ferie samtidig i år har vi ikke vært hjemmefra i hele sommer, og det føles ike som om vi har hatt ferie i det hele tatt. Får håpe vi kan få til en tur til Spania når jeg er ferdig med dette vikariatet mitt kanskje?

Og så håper jeg virkelig at formen din tar seg opp snart, Fru, det må være slitsomt å ha det sånn - og så skal dere begynne med flytting og alt midt oppi det hele
 
hallo ja..

tirsdag i dag... og jeg har hatt tidenes beste natt.. :) herlig!!!sovnet med en gang jeg fant puta i går.. og var knapt våken en eneste gang verken pga bekken eller doflying.. kun pga litt tull med julie.. men det er overlevbart!

i dag skal jeg ingenting... gjøre litt småting her hjemme, sette opp ny ukesmeny, men ellers bare lade batteriene til jeg skal være hjemme med jentene i kveld.. alene.. det trengs batterilading til.

nå er det nykvernet kaffe og nybakte knekkebrød til frokost.. deilig.. så blir det vel å se jakten på kjæreligheten fra i går etterpå tenker jeg.. lenge levelate dager.. været ute innbyr ikke til de store sprellene heller... :P

 
Høres herliug ut trillemor. Nyt det!
 
Håper du får mange gode netter og dager fremover Trillemor!

Onsdag i dag, og jeg har fremdeles lillebror hjemme - han startet dagen med over 38 grader i temperatur, og det er mye for en som har normaltemperatur på 36. Han blir derfor hjemme et par dager til.

Jeg må forresten fortelle om gårsdagens opplevelse, men jeg tror jeg lager en egen tråd på det - med bilder...

I dag satser vi på rolige tider. Spørs om ikke jeg må ta en tur ut i butikken, og på apoteket... G trenger også noe medisiner, han har fått et flåttbitt som det har blitt veldig rødt og varmt rundt, så han skal på antibiotika..
 
onsdag i dag, og halvveis i uka..

huff.. ekkelt med slikt flåttbitt lene.. får håpe det går over,og at han ikke får noe mer plager av det!

fortsatt god bedring til august... :)

i natt har jeg ikke sovet i det hele tatt.. sovnet kl 05, da morten stod opp... så sov jeg til 7.. da var det opp å levere jentene, før det ble sengen igjen... men da sovnet jeg til gjengjeld godt.. jeg får bare droppe å satse på å sove på natten, og heller sove når kroppen er klar for det.. jeg orker ikke vri meg i sengen noe mer.. noen netter funker fint, andre netter er helt mareritt..... :(

i dag skal vi ha kylling i pitabrød og tzatziki.. så jeg burde vel egentlig komme meg opp av stolen her,og finne ut om vi har det vi trenger av grønnsaker etc til dette.. men det var jammen godt å sette seg ned her :P

ønsker dere en herlig dag alle sammen!!
 
Så lenge du klarer å ta deg tid til å legge deg ned på dagtid er det supert - det viktigste er jo at du får hvilt deg!

Her var det ball til middag i dag - eller, ikke her da, men i nabohuset - svigers inviterte nemlig på middag, noe som passet meg utmerket siden jeg var på møte på jobb i ettermiddag. Der ble det offentliggjort at jeg begyner å jobbe på kontoret - så fra 1. oktober jobber jeg 80%

Glemte helt denne tråden jeg lovte i dag - det skal jeg ordne nå!
 
så spennende med ny stilling lenemor.. er det fortsatt turnus eller?
gratulerer i såfall uansett :)

deilig å komme til dekket bord da... :)

ja... jeg er faktisk flinkere enn noen gang til å legge meg nedpå på dagtid.. jeg legger lite planer om dagen slik at je har tid til å sove når kroppen trenger det.. så det er deilig...
hadde trodd at dagene skulle bli sååå lange,og at svskapet skulle gå sååå sakte siden jeg ble sykmeldt så tidlig... men det går overraskende greit.. formen tilsier jo ikke noe store sprell.. sååå det blir et slapt svskap denn egangen gitt.. men kanskje jeg på den måten kan unngå hjerteovervåkning da?

neste uke er det ultralyd.. litt spent på om jeg da kanskje kan klare å føle litt glede,om vi får vite kjønn??? lov å håpe :)
 
åh, ul - heldiggris!

Ja, forresten, det blir turnus fremdeles - en til to dager i uka skal jeg jobbe kveld, men jeg skal ikke jobbe fredag og lørdag lenger, og så jobber jeg 9-15 de dagene som jeg ikke jobber kveld (men jeg jobber som sagt stort sett fire dager i uka)
 
det hørtes jo ut som en fin arbtid det :) deilig å slippe helgene tenker jeg.. og godt med fredag fri.. da e rdet jo litt lettere å planlegge litt i helgene med familien likosm.. når man ikke må tenke på turnus der iallfall :)

ja.. ul blir sikkert fint det :) skulle ønske jeg klarte å føle noe... håper det kommer etter at jeg har vært på ultralyd denne gangen... lov å håpe iallfall?
 
Back
Topp