Nye retningslinjer for tilbredning av mme

timtam

Gift med forumet
WHO har kommet med nye retningslinjer for tilbredning av mme, les her!

Til nå har jeg kokt opp vann som jeg har ferdig avkjølt i kjøleskapet + kokt vann på termos. Dette blander jeg til riktig temperatur hver gang han får mat.

Nå er vist rådet at man skal blande pulveret i vann som er over 70 grader, ellers kan bakterier som finnes i melkepulveret overleve... Man skal så avkjøle melken under rennende vann eller i vann-/isbad til riktig temperatur.

Hvor viktig er det egentlig at vi følger disse retningslinjene nå som barna begynner å bli såpass store?

Synes det virker så tungvint å gjøre det på denne måten, Philip vil jo gjerne ha mat MED EN GANG når han er sulten, er nok ikke så tålmodig at han gidder å vente til mor har fått avkjølt melken hans...

Har alltid gjort det sånn der jeg...  

har vannet stående på vannkokern jeg, åsså varmer jeg det bare i micron litt..  men nå er dem jo så store uansett, så jeg tror ikke det er kjempekrise[;)]  magen må jo tåle en del mer enn for 5 mnd siden da[:)]

Tror nok ikke det er så farlig nå som de spiser på alt annet av leker å div...

men det som er så rart er etter at vi har begynt å blande mme med vann rett fra springen så har Eirik nesten slutta med gulpinga.. lar jo vannet renne litt før jeg varmer det i micro`n..[:D]

Det har vel gått en uke nå tenker jeg... [;)]  Ja,jeg steamer flaskene.. syns det er så greit å oppbevare de der i stedenfor i skapet.. bare tømmer og tørker den oppi.. veeeeldig kjekt..[:D] nå har jeg den store steamer`n da..ikke til micro..

Jeg har også den store steamer'n, den til avent... var så usikker på om det var plass til den micro-dingsen i micro'n vår [:D]

Jeg slutta å koke vannet etter jeg var på 6 mnd kontrollen. HS sa det ikke var nødvendig nå lenger siden de allikevel puttet alt mulig inn i munnen. SKulle bare la vannet renne til det ble kaldt for så å bare varme det i microen. Så sånn gjør vi det her nå , å det funker veldig bra [:)]

Jeg har tilbredt melken til Mia på den måten hele tiden jeg. [;)] Vet jo sånn ca når hun blir sulten, så da lager jeg i stand maten litt før det.

ORIGINAL: roastbeef`n

men det som er så rart er etter at vi har begynt å blande mme med vann rett fra springen så har Eirik nesten slutta med gulpinga.. lar jo vannet renne litt før jeg varmer det i micro`n..[:D]

Hmmmm, trodde man kunne blande mme rett i varmt vann fra springen jeg...det har jeg gjort den siste uken etter at jeg fikk beskjed fra HS at jeg ikke burde burde koke vannet mer...
Hvorfor det egentlig?

ORIGINAL: Søtnost

ORIGINAL: roastbeef`n

Hmmmm, trodde man kunne blande mme rett i varmt vann fra springen jeg...det har jeg gjort den siste uken etter at jeg fikk beskjed fra HS at jeg ikke burde burde koke vannet mer...
Hvorfor det egentlig?

Svarer jeg...hehe!
HS sa til meg at det skulle renne kaldt fordi da var det visst mindre bakterier. MEn det er vel kanskje ikke noe mere bakterier hvis det renner varmt heller...hmm!

Fint navn på snuppa di forresten Søtnost [:D]

Da han var yngre gjorde jeg faltisk det sånn, da det står på collett pakken att vannet skal avkjøles noen minutter før du har i pulver (når du blander for en hel dag) målte det en gang da og da var tempen ca 75 grader..

Men nå koker jeg vannet, og varmer i microen før jeg har i pulver etterhvert som han skal ha. Kommer til å fortsette med det.

Ang sterilisering har jeg slutta, staten sier du kan slutte ved 3 mnd, men jeg sluttet ikke før ved 5 mnd. Koker fortsatt vannet men tror jeg slutter med det uti januar da han er snart 7 mnd

Hmm.. Jeg har fått beskjed av hs at man ikke skal blande pulveret i for varmt vann, for da kan det gi mageknip/hard mage.. .[8|] Merkelig hvor mange meninger det er om en og samme ting. Jeg kommer til å fortsette som jeg alltid har gjort jeg...[:)]

Back
Topp