Er det noen som kan forklare meg hvor lenge de nye fødselspermisjonsukene faktisk er pr.1.juli 2014? Blir meget forvirret som førstegangsfødende.. Regner med 100% permisjon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hæ? Tre uker før termin fra felles pot? Men disse er vel forbeholdt mor, sammen med 6 etter?10 uker forbeholdt mor, 10 uker forbeholdt far, resten er fellespott som dere fordeler som dere vil. De tre ukene før termin inngår i fellespotten. Totale uker er det samme antall som før.
Sent from my iPhone using Tapatalk
fra 1 juli er det 14 uker forbehooldt far.
fra 1 juli er det 14 uker forbehooldt far.
Hæ? Tre uker før termin fra felles pot? Men disse er vel forbeholdt mor, sammen med 6 etter?
Sent from my iPhone using BV Forum
Jo det stemmer. Er 14 på hver av foreldrene i dag og eneste endringen som skal skje er vel at man tar to fra mor og ta fra far og putter inn i fellespotten slik at de kan fordeles som vi vil. Fine greier det daEr det ikke fra 14 ned til 10? Så man kan velge selv hvem som tar de.. trodde d jeg..
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Det er jo egentlig ikke noe nytt å skjønne. Bare flere uker som er felles i stedet for fordelt av regelverketHer har jeg en gubbe som ikke bryr seg om nye regler og vil ha minst 14 uker uansett så slipper heldigvis å styre med å skjønne nye regler.. Han har visst lest seg opp og fått med seg at det vi mødre gjerne vil tenke på som mammatid jo er felleskvote..
Sent from my MK16i using BV Forum mobile app
I så fall vil det at mor må ha minst 10 være litt "feil" sagt.. Hehe, regelverk altså! Ja ja, her i gården synes jeg det er flott at hver familie kan velge selv, folk er forskjellige, og da er det fint om vi får velge selv ut fra hva som passerJa, de 3 ukene før termin tas av felles pott. I praksis får mor dermed 3+10 uker som må tas ut.