Nye regler ang. Pass?

• Trådstarter Trådstarter Blue Angel
  • Opprettet Opprettet
B

Blue Angel

Guest
Ser man må ha pass når man skal reise til Danmark, må man ha dette til Sverige også?
Vi vurderer en biltur neste uke til Sverige.....

Vi er i Danmark nå.
det som stod på DFDS sine sider (vi tok båten) var at voksene måtte ha pass.
Barn måtte ha papirer på hvem de var.
Våre to eldste har pass, men ikke mini.
Vi tok med kopi av fødselsattesten hans og det holdt

Ville tatt med pass til Sverige også jeg ja. Tenk om terroralarmen går, grensene stenges, og dere ikke kommer inn i lander igjen.. Veldig usannsynlig det da, men hvem vet.. :-)

Ville tatt med pass til Sverige også jeg ja. Tenk om terroralarmen går, grensene stenges, og dere ikke kommer inn i lander igjen.. Veldig usannsynlig det da, men hvem vet.. :-)

Ja, du sier noe der...

Men vi får nok ikke tid til å få nye pass til neste uke, så da får vi utsette det gjerne... :)

Passene er dessverre brent opp da huset brant ned ifjor.....

Vi er i Danmark nå.
det som stod på DFDS sine sider (vi tok båten) var at voksene måtte ha pass.
Barn måtte ha papirer på hvem de var.
Våre to eldste har pass, men ikke mini.
Vi tok med kopi av fødselsattesten hans og det holdt

Tror du helsekort er bra nok? Vi skal på grensehandel snart, kanskje ikke så strengt da. Lillemor har ikke pass.

Vi har hytte i Sverige og aaaldri tenkt på å ha med oss pass på hytta - sett bort fra da grensekontrollen var skjerpet.

Skal være passfrihet i Norden men spør politiet om det går greit med annen type legitimasjon :)

Pass er det eneste godkjente id beviset for nordmenn i utlandet. Så ja, en skal i utgangspunktet ha med passet selv til Sverige.

Har aldri vist pass til Sverige, eller hatt med meg. Er stort sett bare på handletur der, men har aldri tenkt på å ta med pass. Førerkort skal vel fungere bra nok for dere voksne evnt.

Har kjørt til Norge fra Danmark igjennom Sverige og vist pass fire ganger i påska og mai.

Nye regler fra november i fjor og man må ha pass med til både Sverige og Danmark.. Hvor ofte man må vise det er en annen sak ;)

Back
Topp