Nye måltider og amming

me84

Elsker forumet
Hvor mye "mat" spiser de nå?

Og når dere introduserer nye måltid bytter dere da det ut med amming eller ammer dere i TILLEGG til "maten"

Her går det for det meste i grøt. et måltid på formiddagen og et på tidlig kveld. og amming ellers.

Vi har inført "middag" litt gulrot og potet på ettermiddagen med vann til.. da blir det ikke amming eller mme. Og hun er fonøyd med det..
Ellers er det bare mme etter måltider, grøt morgen (liten posjon) og grøt på kvelden (fullposjon).. gjorde det samme når jeg ammet da .....

Her er det grøt på morningen, så en flakse mme til første lur, et glass med mellommåltid på formidagen, flaske mme før neste lur, så middagsglass, så flaske mme før siste lur så grøt og flaske til kvelds :-) Han er ikke så kjempe glad i middag ennå, men jeg tilbyr han hver dag, å det går bedre og mere for hver dag :) Grøten er han og blitt litt lei og nekten å åpne munnen av og til, men da lurer jeg bare med litt fruktpure o.l.

Synes det går veldig greit, å spennende å presentere fast føde :)

Her får gutten min et grøtmåltid hver kveld. Jeg pleier alltid å amme han en liten stund etter for å se om han er mer sulten, og for å slukke tørsten hvis han ikke har drukket noe særlig vann.

Her går det litt om hverandre, men han får minst 2 "harde" måltider om dagen, enten i form av grøt, yoghurt eller middagsglass. 

Hun får grøt til lunsj og kvelds hver dag, og litt smaksprøver av frukt og grønnsaker til "middag" (ikke hver dag).
Ammer når hun er sulten, og før hvert annet måltid.
Hun spiser ikke fullt en halv posjon grøt enda da... Også får hun litt vann til grøten, mest for å venne henne til å drikke det:)

Hvor mye fast føde spiser barna til et måltid (grøt eller middagsglass)? Har en gutt som spiser veldig mye, og jeg lurer litt på hvor mye som er passe eller for mye. Er litt usikker på hvordan jeg skal legge opp måltidene framover. Han spiser hver tredje time på dagen og sover full natt. Bør jeg amme til alle måltider (også når jeg gir fast føde), eller kun til de der jeg bare gir pupp?

Back
Topp